ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בעזרת ה' אנחנו ננצח"

רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון ערכו מסע"ת בה התייחסו ללחימה בעזה. נתניהו: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה". יעלון: "נמשיך להכות בחמאס" (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90. וידאו: ניצן דרור - ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון ערכו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בה התייחסו לחיילים שנפלו בקרבות בעזה ולמערכה כנגד ארגוני הטרור ברצועה.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "לב האומה כולה עם משפחות הנופלים. אנחנו מרכינים ראש בפני הנופלים שנלחמו בכדי שנוכל לחיות בארצנו. בשם הממשלה ועם ישראל אני מביע את הכאב העמוק, שולחים תנחומינו להורים, לילדים, לבנות הזוג ולמשפחות של חיילי צה"ל שנפלו בקרב על הגנת המדינה. אין מלחמה צודקת מזו, שבניכם, בנינו, נפלו בה בגבורה. אנחנו נשלים את המשימה שהם החלו. נחזיר את השקט והביטחון לכל חלקי הארץ ולדרום".

נתניהו ביקש מאזרחי ישראל להישאר מאוחדים: "בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח ברכת רפואה שלמה לכל החיילים הפצועים. כל אחד מאיתנו מכיר לפחות אחד שמשתתף בלחימה והאחדות היא סוד כוחנו. עלינו לעמוד יחד, מאוחדים, חזקים בימים קשים כמו היום הזה, וגם בימים כאלה שייתכן שעוד יבואו".

לדבריו, "אנחנו מצויים במלחמה על הבית. כוחותינו פועלים כעת בשטח, במקצועיות, בנחישות ובעוצמה גדולה - אש ורוח. חיילי צה"ל, אני אומר לכם שאזרחי ישראל עומדים מאחוריכם ומתפללים להצלחתכם. למשפחות אני אומר, אני מודע לדאגה שלכם, אנחנו עושים הכל כדי לשמור על חיי האזרחים והחיילים. לא בחרנו להיכנס למערכה הזו אבל מרגע שהתחלנו נסיים רק שנצליח - השבת השקט ופגיעה בחמאס".

הלווייתו של רב-סרן (מיל') אמוץ גרינברג (צילום: פלאש 90)

נתניהו הוסיף: "הפעולה הנוכחית נחוצה לביטחון ישראל. חשפנו מנהרות שחלקן הגיעו לשטח ישראל. החמאס השקיע בהם שנים של עבודה והון עתק, זאת במטרה לבצע פיגועים וחטיפות. אין שום שאלה - המנהרות הם מערך אסטרטגי של חמאס - השקיעו בביצורים, חשמל ואמצעי תקשורת, הכל בשביל לבצע פיגועים וחטיפות. זה לא חדש, אבל הפעולה הנוכחית היא רחבת היקף, עתירת סיכונים אבל חיונית, אם המנהרות לא היו נחשפות התוצאות היו קשות בהרבה.

"המנהרות עלולות להיפתח בתוך גני ילדים וחדרי אוכל. כפי שאמרתי בתחילה, אין ערובה של 100 אחוז הצלחה, אבל עושים הכל כדי להשיג את המירב. החיילים השיגו מעל התחזיות ומעל המצופה.

נתניהו הזכיר כי "לפני שיצאנו לפעולה הקרקעית עסקנו בגיבוש הגיבוי המדיני לפעולה. הסכמנו להפסקות אש שיחד עם שיחות רבות עם מנהיגים, אנחנו מקבלים עכשיו אשראי גדול לפעולה, זה לא דבר של מה בכך.

לדבריו, "מדינות רבות מכירות בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולהחזיר את השקט לארצנו. שוחחתי עם הנשיא אובמה והודיתי לו על תמיכתו בישראל. בזכות ההסכמה להפסקת אש, חמאס נתפס כאחראי להרוגים בעזה. אנחנו עושים הכל על מנת לא לפגוע בחפים מפשע.

"מערך הרקטות והמנהרות הם שני המערכים האסטרטגיים של חמאס. צה"ל פגע משמעותית בשני המערכים האלו. חמאס חשב שבאמצעות הרקטות יפגע בעורף, אבל בזכות כיפת ברזל וחיל האוויר, שהשמיד מערכי רקטות רבות, סיכלנו את המערך הזה.

"הפעולה הנוכחית פוגעת באופן משמעותי ביכולת התקיפה התת-קרקעית של חמאס לפגוע בישראל. אני מביע הערכה עמוקה לכל החיילים והמפקדים שפועלים להגן על המדינה, וגם לחיילי המילואים שהשאירו משפחות בכדי להגן על ישראל.

"אני מודה לרמטכ"ל, שביקש להישאר עם החיילים בדרום ואישרנו לו את זה, ואני מאחל לו הצלחה. אני ושר הביטחון פועלים כתף אל כתף בקרב הנוכחי נגד הטרור שהוא חלק מהמערכה ההיסטורית שהם מנסים לפגוע בנו. בכל קרב יש רגעים קשים, אבל הפעולה הצבאית מתקדמת כמתוכנן והיא תתרחב ככל שתידרש עד שהשקט יחזור אל תושבי ישראל. כשיצאנו לדרך אמרתי שזה יכול להיות מערכה ממושכת, אבל מתולדות עמנו אנחנו יודעים אמת פשוטה: 'עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'. בעזרת ה' ובעזרת החיילים אנחנו ננצח".

ירי ארטילרי לכיוון הרצועה (צילום: פלאש 90)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר: "הכאב הוא עצום, כל נופל הוא עולם ומלואו. מדינת ישראל מחבקת אתכם משפחות יקרות. שולח איחולי החלמה מהירה לחיילי צה"ל ולאזרחים שנפגעו מהרקטות מתחילת המבצע.

צה"ל פועל על מנת להסיר את איום הרקטות והמנהרות - באוויר, בים וביבשה. הנופלים וחבריהם פעלו ופועלים כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל. הצלחנו להרוג עשרות מחבלים בשטח מורכב ולסכל פיגועי מנהרות וירי רקטות. המחיר הוא כבד והוא מחירה הכואב של המלחמה. אנחנו נלחמים נגד ארגון טרור רצחני ששם לו למטרה לפגוע בנו, אבל נפגע בו באופן קשה".

"נמשיך להרוג מחבלים ולפגוע במנהרות ובתשתיות. אנחנו פועלים על פי תכנית סדורה שתוכננה על ידי צה"ל ואושרה על ידי רה"מ והקבינט. חמאס אחראי לכל הסבל שהביא על עמו. אנו מצטערים על כל אזרח שנהרג בעזה שנקלע לחילופי האש. ארגוני הטרור מסתתרים מאחוריהם.

ראש הממשלה ואני מעניקים גיבוי מלא ללוחמים והמפקדים בשטח. ביקרתי את הלוחמים ופגשתי אנשים שכואבים את נפילת חבריהם. אנחנו פועלים על מנת שתושבי עוטף עזה יוכלו לחיות מבלי לחשוש שהאדמה תפצה את פיה. איננו נרתעים, נמשיך לעשות את הכל על נמת להשיב את השקט לתושבים. אנחנו מודעים לגודל האחריות והמשימה. מודה לתושבי הדרום ולחיילים. אתם מעניקים לנו את הכוח לבצע את המשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר