ריח בחירות > ביבי חובט בחרדים

נתניהו התחייב: "אם נצטרך, נלך לבחירות על רקע חוק טל"

אמש, בהתראה קצרה זימן נתניהו את אנשי המאהל וראשי מטה המאבק בחוק טל, לפגישה בלשכתו. בועז נול, שנכח בפגישה, אמר כי נתניהו התחייב לקדם את חוק השירות לכולם: "נתניהו התחייב שכל אזרח ישראלי ישרת בגיל 18. הוא התחייב שזה יקרה. אם לא, זה יהיה הנושא שילכו בגללו לבחירות" (פוליטי)

חיים שקדי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"חלוקת הנטל חייבת להשתנות. מה שהיה לא יהיה", כך הצהיר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם אנשי 'מאהל הפרייארים', נגד חוק טל ונגד המפלגות החרדיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ידוע כמי שאינו זז קדימה, אחורה ובזיג-זג אלא רק לפי הנאמר בסקרים השונים, בהם הוא מתעדכן חדשות לבקרים. וביבי כמו ביבי, הריח את ריח הבחירות ואינו מהסס לבגוד בשותפיו הטבעיים כאשר קלט כי הם לא בצד החיובי של המפה.

לפני מספר ימים, הקימו פעילים מול הכנסת את "מאהל המחאה של הפרייארים", בו הם דורשים שוויון בנטל וחוק שירות לכל. הפוליטיקאים צעדו בימים האחרונים אל המאהל, אנשי מערכת הביטחון לשעבר נשאו דברים, וכולם חתמו על עצומה הקוראת לגייס את כולם באופן שווה.

הסיבה להקמת המאהל דווקא בתקופה הזו היא ביטולו מחד של חוק טל בידי הבג"ץ לפני חודשיים והעובדה כי תוקפו של החוק יפוג בחודש אוגוסט הקרוב. מאידך, כיוונו אנשי המאהל לפתיחת מושב הקיץ של הכנסת מחר.

הבגידה בחרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהבין כי אין מנוס מבחירות חדשות, רוצה להיות זה שמוביל ולא זה שמובל אליהם, ולכן אינו מהסס להתייצב נגד הציבור החרדי, שותפיו הקואליציוניים הטבעיים, ולקרוא לשירות שווה לכולם.

אמש, בהתראה קצרה זימן נתניהו את אנשי המאהל וראשי מטה המאבק בחוק טל, לפגישה בלשכתו. אל הפגישה הגיעו נציגי המילואימניקים, בועז נול, עידן מילר, יואב קיש, זוהרה ברגר-צור ויותם ברגר.

ראש הממשלה אמר לנציגי המאבק כי "חלוקת הנטל חייבת להשתנות. מה שהיה לא יהיה. זאת פגישה שנייה שלנו בחודשים האחרונים. אני יודע שיש הרבה טרמפיסטים שהצביעו בעד הארכה אוטומטית של חוק טל. אני לא כזה".

לדבריו נתניהו, "חוק טל יוחלף בחוק שוויוני יותר, צודק יותר ואני אביא אותו. החוק החדש יכלול גם שירות אזרחי לערבים. צריך לעשות זאת מבלי לשסות ציבור בציבור. השינוי יהיה כרוך בהרחבת מסגרות ובהגדלה תקציבית. זה יעד בסדר עדיפות גבוה לביטחון המדינה".

בועז נול, שנכח בפגישה, אמר לתקשורת כי נתניהו התחייב לקדם את חוק השירות לכולם עוד בכנסת הנוכחית: "נתניהו התחייב שכל אזרח ישראלי ישרת בגיל 18 בשירות אזרחי או צבאי. הוא התחייב שעוד במושב הנוכחי זה יקרה. אם לא, זה יהיה הנושא שילכו בגללו לבחירות".

אמש, הצהיר שר החוץ אביגדור ליברמן, כי ההצבעה על 'חוק טל' ב-9 במאי תהיה קריטית לעתיד הממשלה. ראש הממשלה מיהר ליישר קו ואמר למקורביו כי "לא אהיה במציאות שבה אני נתון לסחטנות של השותפות הקואליציוניות. אני לא חושש מבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר