סגולת היום: על שדים ומציאת אבידות

רבי חיים ויטאל מציין שישנן אבידות שלא נעלמות לנו דרך מקרה או שכחה. ישנם מקרים שבהם שדים מעורבים והם בעצם לא בדיוק אבידות אלא "לקיחות". מובא בגמרא ובמדרשים שהשדים יש להם עולם משל עצמם ופרין ורבין כבני אדם ויש ביניהם לומדי תורה וכו', אך יש לזכור מה שמובא שמתי שאדם חולם חלום מפחיד ביותר הרי בעצם שעומדים לידו שדים וצוחקים עימו

הרב חיים פוקס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

עד היום שמעתם על סגולה למצוא אבידה שיש לומר את הגמ' "אמר רב בנימין וכו'" והיא שגורה בפי כל ואפילו בפי ילדים ברוך השם, שזכות לימוד התורה תצליח למצוא האבידה, אם לא הסגולה עצמה.

אך יש לדעת שישנם סגולות אחרות למציאת אבידה, ואני לא מדבר לנדור לתת כמה שקלים לעמותה מסוימת אלא דרך פעולה, שאני מאמין שיש מעטים שלא יתלהבו לשמוע עליה, אך מצד שני לא יוכלו להתווכח על מקורה שהוא מכתב יד קדשו של רבי חיים ויטאל זצוק"ל.

רבי חיים ויטאל מציין שישנן אבידות שלא נעלמות לנו דרך מקרה או שכחה. ישנם מקרים שבהם שדים מעורבים והם בעצם לא בדיוק אבדות אלא "לקיחות".

צריך לציין ששדים אמנם מטרתם להיות השליחים של הקב"ה לרמוז לנו בדרך לא נעימה שצריך לחזור בתשובה, אך יש להם חיים פרטיים משל עצמם שלא כדרך המלאכים שלהם אין בחירה אלא עושים רצון מלכם.

מובא בגמרא ובמדרשים שהשדים יש להם עולם משל עצמם ופרין ורבין כבני אדם ויש ביניהם לומדי תורה וכו', אך יש לזכור מה שמובא שמתי שאדם חולם חלום מפחיד ביותר הרי בעצם שעומדים לידו שדים וצוחקים עימו. כלומר אם נבין נכון ישנם שדים "שובבים" שחובבים להם לצון ורוצים והשתעשע וגם קצת לעצבן אותנו.

אז אם איבדתם משהו שאתם לא מוצאים יש לכם עוד דרך לנסות ולמצוא את האבדה בדרך זו.

הרי לכם ציטוט מכתב ידו של רבי חיים ויטאל זצוק"ל:

"למי שנאבד איזי דבר מלפניו פתע פתאום ויש פעמים שאירע זה כי השדים משחקים בבני אדם ולוקחין אותו, קח חוט פשתן דק וקשרהו וטרם שיקשרנו יאמר לך חבירך "מה אתה קושר?" ותשיב אתה בלחש ותאמר בינך לבין עצמך "אני קושר ביצי השטן כדי שיביא לי דבר פלוני שאבדתי", ויחזור לשאול לך, וחזור ותשיב בלחש "אני קושר גידי השטן וכו'", וכן ע"ד פעמים רבות לקשור עיניו וידיו ורגליו וגופו, ואח"כ זרוק החוט הקשור דרך אחוריך דרך שלא תראהו, והמתן מעט ותמצא מה שאבדת ואחר שתמצאנו תשרוף החוט באש, ואם הוא לקוח ע"י שדים ודאי שיחזרוהו לך ע"י זה המעשה, ואמנם צריך שכאשר תחפש הדבר הנאבד לא תחפש הרבה אחריו אלא מכיוון אשר מצאת אותו חסר מלפניך עשה תכף הענין הנז'. וכן אם הטמנת בקרקע או בכותל איזי מטמון ובקשתו ולא מצאתו עשה עיגול א' במקום ההוא שבו הטמנת אותו המטמון ועשה ככל הנ"ל ואח"כ תחזור ותבקש שם ותמצאנו. גם הרוצה להטמין מטמון בקרקע צריך שישים מעט ברזל בתוך המטמון ההוא ממש, כי אם לא תעשה כן אפשר שיקחוהו השדים ובפרט (כ)עבור שנים עשר חודש שעומד המטמון תחת הקרקע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר