ממשלת נתניהו השלישית

סוף המשבר: הממשלה החדשה תצא היום לדרך

במהלך הלילה נפגשו לשיחות קדחתניות צוותי המו"מ של השותפות הקואליציוניות והנושאים סוכמו. בבית היהודי אמרו כי מיד לאחר שהליכוד יחתום על ההסכם עם יש עתיד, גם הם יחתמו. השבעת הממשלה צפויה להתקיים בשבוע הבא, ערב בואו של אובמה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וליברמן. בדרך לממשלה חדשה (צילום: פלאש 90)

פריצת דרך הושגה בלילה החולף במשא ומתן על הממשלה החדשה, והובילה לסיום המשבר.

במהלך הלילה נפגשו לשיחות קדחתניות צוותי המו"מ של השותפות הקואליציוניות והנושאים סוכמו. בבית היהודי אמרו כי מיד לאחר שהליכוד יחתום על ההסכם עם יש עתיד, גם הם יחתמו.

בשעות הלילה המאוחרות התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו אל מנהיג מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט וביקש ממנו לוותר על התואר סגן ראש הממשלה שדרש לעצמו וללפיד. בנט נענה לבקשת נתניהו ובתמורה סוכם כי ישמש גם כיו"ר וועדת השרים ליוקר המחיה, הריכוזיות במשק, ועידוד התחרותיות וכן יעמוד בראשות הוועדה המשותפת בכנסת לפתרון סוגיית השוויון בנטל.

בסיכומו של דבר תקבל מפלגת הבית היהודי את השליטה בחמישה משרדי ממשלה ביניהם כלכלה ומסחר, שיכון, גימלאים, דתות, תפוצות ורושלים וכן סגני שרים בחינוך ובדתות ואת ראשות ועדת הכספים.

ההערכה היא כי גם ביש עתיד יוותרו על תפקיד סגן ראש הממשלה שהובטח ליאיר לפיד, וכך ייחתם ההסכם הקואליציוני כבר היום בצהריים. אם כך אכן יהיו פני הדברים, הממשלה תושבע בתחילת שבוע הבא.

המשבר החל לאחר שבבית היהודי ויש עתיד זעמו על נתניהו שלטענתן לא עמד בהבטחה להעניק להם את התואר סגן ראש הממשלה שהובטח להם במהלך המשא ומתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר