סטטוסים בארמית ב"ספרא דאנפין"

אחרי 'דוסים מצייצים' 'חבדניקים מצייצים' ואפילו 'ישיבישערים מצייצים', מגיע הדבר האמיתי: "סטטוסים בארמית" מנהלי הדף מצהירים: "כולהון יכולים למשדר סטטוסיהון", מנהל העמוד ל'דיגיטל': "הרעיון הוא פשוט: לקחת כל דבר, החל מסטטוסים, מונחי אינטרנט ושירים, וכלה בכרזות לסרטים ולכתוב אותם בארמית באופן משעשע. וזו המטרה - שעשוע" (רשת, מעניין)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ספרא דאנפין בגרסתו הארמית (צילום מסך)

"כּוּלְהוֹן יְכֹולִים לְמִשְׁדַר סְטָטוּסֵיהוֹן, וּלְמֶחְדֵי בְּהַאִי דַפָּא!" מכריזה הכותרת שמתחת לתמונה הקאבר של עמוד "סטטוסים בארמית", עמוד פייסבוק סאטירי שהוקם בתקופה האחרונה ומצליח לייבא סחורה משובחת עבור גולשי הפייסבוק ככלל, ועבור גולשים דתיים ולומדי גמרא בפרט.

מטרתו של עמוד הפייסבוק, היא לקחת אמירות ישראליות נפוצות, שירים, ועוד, ולתרגם אותם לשפה הארמית, הגולשים אהבו את הרעיון, וכיום, 2,937 משתמשי פייסבוק עשו "לייק" לדף. לפי פייסבוק, כ-934 מוגדרים כמשתמשים פעילים בעמוד (נכון ליום פרסום הידיעה).

"הרעיון הוא פשוט: לקחת כל דבר, החל מסטטוסים, מונחי אינטרנט ושירים, וכלה בכרזות לסרטים ולכתוב אותם בארמית באופן משעשע. וזו המטרה - שעשוע" אומר לנו אחד ממנהלי העמוד.

לדבריו, הידע הנרחב בשפה הארמית, הגיע מהווי לימוד הגמרא "משם הגיע הידע".

יוטיוב - אנת אבובה (צילום מסך)

לדוגמא, סטטוס שפורסם בעמוד לאחרונה תחת הקרדיט 'יוסי שושן', תיאר בשפת הארמית את התשוקה של משפחות אשכנזיות רבות להזמנה מצד ידידים ובני משפחה מרוקאים - לאירוע המימונה שנחגג לא מכבר כאשר הגולש מציע הצעה מקורית לאלו שלא הוזמנו.

בסטטוס נכתב בין היתר: "כולהו אינשי השתא לחוצי דלית להו מכרי מרוקאי דעבידי למימונא, דהיא הילולא דבצקא דדובשא ושיריא בערבית. וכולהו בכיי אנא צריך להוי נחמדא לחבראי מרוקאי דילי דיזמין יתי למימונא דילי, אנא אמריתי להאי אינשי תורו בגוגלא מתכונא למופלטאה שימו שיריא מרוקאיה ועבידו לכו מימונא בעצמייכו אף על גב דשם משפתכון אינהו פרידמן או כל מה דדמי ליה"

לאחרונה, פרסמו מנהלי העמוד סטטוס ובו הם מספרים על כך שרבים שואלים אותם "היכן הם היו עד היום?", על פייסבוק נכתב באותו סטטוס: "ספרא דאנפין", כתרגום לפירוש העברי "ספר-פנים".

וכך נכתב באותו סטטוס: "הנך אינשי דידעי השתא לעמודא דידן, וקא משדרין לן: "היכי הוויתון עד האי זמנא", ו:"אמאי לא אמריתון". מאי טרוניא דידהו? וכי אנן בעינן לאודועי לכל 10000000 אינשי דהויין בספרא דאנפין על דפא דידן? לא מצינא לאסוקיה לדעתא דידכו!" כתבו.

למעבר ל"סטטוסים בארמית" הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר