מנחם טוקר מסכם שנה במוזיקה החסידית

טוקר משוכנע: "לאינטרנט חוקים משלו והוא הביס את תעשיית המוסיקה החסידית". וגם: זמר השנה ושיר השנה. מיוחד (מסכמים שנה, בכיכר)

מנחם טוקר | כיכר השבת |
שנה גרועה. טוקר

תש"ע, בלי ספק, הייתה השנה הגרועה בהיסטוריה של המוסיקה החסידית.

למורת ליבם של עסקנינו המכובדים, לאינטרנט חוקים משלו והוא הביס את תעשיית המוסיקה החסידית.

בעידן שכל ילדון יודע איך להוריד ולצרוב, מיגור התעשייה היא רק שאלה של זמן.

מספרית? עד תש"ע, שנה ממוצעת הניבה מכירות של כמיליון דיסקים חסידיים בשנה. השנה לא עברנו את החצי (אגב, בלי חברת ´יש´ - לא היינו מתקרבים גם למספרים הנ"ל... אותו זב חוטם שצריך להוריד, לקנות דיסק ריק, לצרוב ולהישרף בתנורי גיהנום, יעדיף לשלם 19₪ ברשת יש ולארח את ליפא אצלו בבית).

ומכאן לבשורה הרעה באמת: שנה הבאה עוד תהיה שנה גרועה יותר. כי האינטרנט נכנס ונכנס - ובצורה אופיינית למגזרנו, אנחנו אף-פעם לא מכינים מענה ולא מבשלים תגובה. רק "אסור" ו"אסור" ועוד "אסור אחד".

חבר´ה, עדיף להתפלל ואז לעצום את העיניים מלעצום את העיניים ואז להתפלל... אתר הרדיו שלי מארח מדי יום 10000 מאזינים. והגרף רק עולה.

תראו את הניסיונות הנואשים של זמרינו לגבור על האינטרנט: שוואקי ברח מזרחה, חיים ישראל ושטרייכר היו עסוקים בקנטינה, גרטנר הוציא אלבום בעלות מטורפת, אבל בלי להיטים, פרחי מיאמי והישיבה בויס בתחרות ואנחנו מפסידים, מרדכי המלך נכנע לאלקטרוניקה (כולם אהובים), ליפא שמלצר הוציא אלבום גאוני שהקדים את זמנו,ילדי הפלא התבגרו, ואפילו הרב אמנון יצחק נטש את מערכת התשובה כמנצח והפסיד בנוק אאוט מוחץ לשוואקי, יניב בן משיח הוא הזמר המצליח ביותר בחתונות הייתם מאמינים?

גם במוסיקה המקורית המשבר הזה משליך על הלהיטים. זמר שיודע כי רבע שניה לאחר שהדיסק בחנויות, הוא כבר ברשת, יחפש מלחין זול יותר, ישלם למעבד זול יותר ויקמבן נגנים זולים יותר. וככה זה באמת נשמע.

מישהו יכול להזכיר לי איפה פינקי, פלאי, גרין, מונה, לאופר, בעלז, ויזניץ??? יש מישהו בקהל שיכול לשיר לי שיר שקט מרגש שיצא השנה? ומה עם איזה להיט קצבי? איפה החסידויות?? למה במזרחי רק יניב בן משיח פרץ השנה? איפה לפידות, קינדרלך, מה קורה בתחום המוסיקה היהודית הגוועת (חוץ מאודי דוידי המדהים) ולא, לא עושה לי רושם שכל קובי עוז מחליט לפזול אל המוסיקה עם פיוט.

בחתונות, בטישים, ברגעי משבר ובעיתות שמחה, לא שרים פיוטים. אנחנו צריכים לשיר. אפילו הרזאלים ניסו לעזור לאחרים - מי בלחן ומי בעיבוד ושכחו לביתם...

ומכאן, גבירותי ורבותיי, אל נבחרי השנה. כאן המקום לפרטם, כי אינם רבים הם.

שיר השנה! כי הרבית. איזו שנה אדירה לחסידות השנה - סלונים. עמנואל ו"כי הרבית". בעלז וגור, סלונים מאחוריכם.

זמר השנה! יעקב שוואקי. כתוצאה מחרמות ואיומים, נאלץ הזמיר להמר ולהופיע במגרש הביתי של פריד - הציבור הדתי לאומי. הימר על כל הקופה וניצח: פעמיים קיסריה, 5 פעמים היכל התרבות, רחובות, כרמיאל, לטרון, רעננה, אפרת, תיאטרון ים פעמיים... קרוב למאה אלף איש, שילמו לראות אותו מופיע...ואף אחד מהם לא עם כיפה שחורה...

אצל גדול הזמר אברהם פריד, הייתה זו שנה רגילה ומצליחה. היכל התרבות, טבריה, 3 פעמים בריכת הסולטן, חתונה כל שבוע, דיוידי נדיר, ומה לא....מלך.

מקוה כי עסקנינו,יישבו עם אומנינו ויכשירו פלטפורמה המתאימה לכשרותנו, מבלי לפגוע חלילה בתורתנו...

תכלה שנה וצורביה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר