'תולדות אהרון' סוערת: בכירי החסידות התראיינו ל'מעריב'

חסידות 'תולדות אהרון' סוערת: מחר, בגילין יום כיפור של 'מעריב', תתפרסם כתבה מקיפה על החסידות, פרי עטו של העיתונאי שלום ירושלמי. הסערה נסובה סביב שיתוף הפעולה של בכירים בחסידות עם העיתונאי, שאף התראיינו בשמם ויצוטטו מחר בכתבה. בשיחה עם "כיכר השבת", אומר ירושלמי: "בגלל שהם הסכימו להתראיין, התקבל מסמך מאוד מעניין, לכן הם עושים בלגן"

חיים שקדי | כיכר השבת |

'תולדות אהרון' סוערת: לראשונה, עיתונאי חילוני חדר את מעוזי החסידות, לאחר שבכיריה שיתפו איתו פעולה ואף ניאותו להתראיין, ביקר במוסדות החסידות ויפרסם מחר כתבה מפורטת על החסידות עם גילויים מרעישים ומעניינים.

שלום ירושלמי, עיתונאי ופרשן 'מעריב', עמל לאחרונה על כתבה שתתפרסם מחר בגיליון יום הכיפורים של העיתון, על חסידות 'תולדות אהרון' הוותיקה והמסוגרת משכונת מאה שערים בירושלים.

ייחודיותה של הכתבה שתתפרסם הוא בכך שלראשונה הצליח עיתונאי להיכנס אל החסידות פנימה, עם צלם, ולשוחח עם בכירי החסידות, רבניה ועסקניה, לראיין אותם בשמם ולהגיע לתמונה כוללת על החסידות המעניינת.

אתמול, נודע בשכונה על הכתבה המתוכננת והרוחות החלו לסעור נגד העובדה שנכנס עיתונאי חילוני למוסדות החסידות, סייר בהם ואף 'זכה' לשיתוף פעולה עם בכירי החסידות שהתראיינו בשמם המלא..

מסע השמצות ולחצים החל להתגלגל נגד משתפי הפעולה עם העיתונאי. הם במקביל החלו להתחנן על נפשם ולבקש מהעיתונאי כי לא יפרסם את שמם בכתבה.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר שלום ירושלמי את השתלשלות הדברים: "הכנו כתבה מעמיקה על חסידות תולדות אהרון, נכנסו פנימה למקום שלא נכנסים בו אנשים רגילים, בטח לא אנשים חילונים ובטח שלא עיתונאים. נכנסו עם צלם, הסתובבנו בכל המקומות ותיעדנו. הצלחנו לראיין אנשים בכירים בחסידות, שאמנם בהתחלה סירבו לדבר איתנו אבל אחר-כך הסכימו להתראיין, והם מצוטטים בשמם בכתבה".

"אתמול התחיל הבלגן", מספר ירושלמי, "התחלתי לקבל טלפונים, ביקשו ממני לעכב את הכתבה או להוריד אותה. אלו שהתראיינו ביקשו שנוריד את שמם מהכתבה כי זה גורם להם נזק". אבל ירושלמי מבהיר כי ב'מעריב' הדברים עובדים אחרת. "אנחנו לא 'משפחה', אנחנו לא נשמעים לכל מה שהם רוצים".

הסיבה לבלגן, לדבריו של ירושלמי, הוא היריבות הגדולה בתוך החסידות. "אנשים יצאו שם נגד אלו שדיברו איתנו, בטענה של 'איך אתם משוחחים ומכניסים את התקשורת החילונית'. מספר אנשים, שנגדם יצאו בעבר למלחמה על-כך שהם משתפים פעולה עם התקשורת, החליטו להחזיר מלחמה", אומר ירושלמי.

"יש מייל פנימי שרץ בתוך החסידות, שבו הפיצו כעין פשקוויל עם השמצות נגד אלו שהתראיינו, ולכן הם ביקשו שנוריד את שמם מהכתבה, אבל זה לא דבר ששייך שיקרה", מבהיר שוב שלום ירושלמי ומוסיף כי "בגלל שהם הסכימו להתראיין, התקבל מסמך מעניין וגילינו שם דברים מאוד מעניינים, לכן הבנתי שהם עושים בלגן".

שמואל חיים פפנהיים, אחד האנשים שהואשמו בעבר על שיתוף פעולה עם התקשורת, ושלטענת אחרים, עומד מאחורי הבלגן כעת, נגד הכתבה הצפוייה ב'מעריב', מכחיש את הדברים.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר פפנהיים: "לא יצא שום פשקוויל, ואין שום בלגן, אני לא יודע על מה אתה מדבר. בסך-הכל מישהו שאל אותי בנושא במייל, והגבתי, לא שום דבר מעבר לזה".

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר