הדיור החרדי

סקר 'המודיע': החרדים לא מאמינים לשר אורי אריאל

לרגל חג הסוכות ערך עיתון "המודיע" סקר מקיף בנושא שוק הנדל"ן והדיור החרדי • מנתוני הסקר עולה כי 96 אחוזים מהציבור החרדי - מספר חסר תקדים - לא מאמינים להבטחות שר השיכון אורי אריאל כי מחירי הדירות ירדו • קרוב ל-38% מהציבור הליטאי נותנים בין 400 אלף ל-800 אלף שקל עבור חתן טוב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לא אמין. השר אורי אריאל (צילום: פלאש 90)

רוב ככל הציבור החרדי בישראל, לא מאמין להבטחותיו של איש "הבית היהודי", שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, על הורדת מחירי הדיור - כך עולה מסקר מקיף התפרסם הבוקר (שלישי) בעיתון "המודיע".

לקראת חג הסוכות, מפתיע עיתון "המודיע", עם סקר מקצועי ומקיף שנערך על ידי מכון 'סקר כהלכה' בניהולו של ד"ר רון קדם, במיוחד לגיליון חג הסוכות עם נתונים מפתיעים על שוק הנדל"ן והדיור החרדי.

נתוני הסקר מתפרסמים בהרחבה על פני תשעה עמודים והם כוללים עשרות נתונים, חלקם מפתיעים מאוד.

מדובר בסקר תקדימי וראשון מסוגו במגזר החרדי כאת עלות הסקר מימנה חברת הנדל"ן 'רם ישראל'.

אחד הנתונים בסקר, שדווקא לא מצליח להפתיע, הוא הנתון הבא: 96% מבני ציבור החרדי בישראל לא מאמינים להבטחותיו של שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, שמחירי הדירות ירדו בשנה הקרובה.

מדובר במספר חסר תקדים של חוסר אמון באיש ציבור, שאמור להיתפס כמי שדואג ומסייע לציבור. "אין ספק שאורי אריאל יצטרך לעשות חשבון נפש לעצמו כיצד הגיע למצב שבו רוב רובו של הציבור החרדי כבר לא מאמין למילה אחת שלו", אומר גורם בענף הדיור.

לפי תוצאות הסקר, 10% מהציבור הליטאי משלם חצי מיליון שקל לדירה עבור חתן טוב לבתם. יש כאלו שמשלמים גם סכומים גבוהים יותר של עד 800 אלף שקל - קרוב ל-38% מהציבור הליטאי נותנים סכום כסף שנע בין 400 אלף ל-800 אלף שקל עבור חתן טוב. מנגד, כשמדובר בצד החתן, הליטאים נותנים סכומים קטנים ממש.

לפי הסקר, בניגוד לציבור הליטאי, רוב הציבור החסידי והספרדי נותנים כפי היכולת ולא מעבר, ואין הבדל משמעותי בין צד החתן לכלה.

עוד נתון שמופיע בסקר: בניגוד לדעה הרווחת, רוב הציבור החרדי (89.2%) אין לו דירה להשקעה. ב"המודיע" מציינים, כי על פניו מספר המשקיעים בשנים עברו היה גבוה יותר, אבל לאור ההגבלות של בנק ישראל וצעדי הממשלה נגד המשקיעים, אלו הולכים ונעלמים מהשוק.

כאמור, הסקר המלא מתפרסם היום ב'המודיע' עם עשרות נתונים מרתקים ומעניינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר