אחווה ישראלית

סקר: 52% מהציבור החילוני פוחד לעבור בשכונה חרדית

כמחצית מהציבור בישראל לא מכיר את הציבור החרדי, 69% מהציבור לא מעוניין להכיר את החרדים, 52% מהיהודים פוחדים או חשים אי נוחות לעבור בשכונה חרדית ו-38% הצהירו כי יש להם חברים חרדים, כך עולה מסקר שערך 'מכון סמית'. 75% מהחרדים סבורים כי הציבור החילוני רוצה לכפות אורח חיים חילוני (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

כמחצית מהציבור בישראל (חילונים ודתיים יחד) לא מכיר את החברה החרדית ו-69 אחוזים מהציבור בישראל לא מעוניין להכיר את החרדים, כך גם 70% מהחרדים לא מעוניינים להכיר את החילונים - כך עולה מסקר מקיף שערך מכון "רפי סמית" עבור המכללה האקדמית 'אחוה'.

מהסקר גם עולה כי 52 אחוזים מהיהודים פוחדים או חשים אי נוחות כשהם עוברים בשכונה חרדית. 52% מהציבור בישראל טען כי כאשר הם עוברים בשכונה חרדית הם חשים תחושות שליליות כמו אי נוחות, פחד מאלימות מילולית או פיזית וזרות לעומת 26% שחשים רגועים או סקרנים. 38% מהישראלים הצהירו כי יש להם חברים חרדים.

מתוצאות הסקר עולה עוד כי 75 אחוזים מהחרדים מאמינים שהחילונים מנסים לכפות עליהם אורח חיים חילוני, 61% מהחילונים והדתיים טוענים שזה לא נכון. עם זאת, 81 אחוזים מהחרדים מסכימים שמשפחה חילונית תגור סמוך אליהם.

באשר ליחסים עם החברה הערבית עולה כי 66 אחוזים מהיהודים בארץ לא מעוניינים להכיר את החברה הערבית. 34% מהיהודים מכירים את חיי החברה הערבית. 73% מהיהודים חוששים לעבור בישוב או כפר ערבי לעומת 27% שחשים רגועים או סקרנים.

ל-27% מהיהודים יש חברים ערבים. לעומת זאת, 69% מהערבים הצהירו כי יש להם חברים יהודים. 61% מהיהודים סבורים כי ערך הדירה שלהם תרד אם ערבים יגורו בסמוך אליהם.

74 אחוזים מהחילונים ו-29 אחוזים מהדתיים מסכימים שילדיהם ילמדו עם ערבים, 43 אחוזים מהיהודים בישראל סבורים כי ערביי ישראל לא נאמנים למדינה.

לפי הסקר, 16 אחוזים מהחרדים חוגגים ביום העצמאות, רק 33 אחוזים מהחרדים מגדירים עצמם כציונים, 22 אחוזים מהחרדים סבורים כי ההמנון הלאומי מייצג אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר