הקמת הישיבה החדשה: "מרן הגראי"ל מעורב בהכל"

הרב משה יהודה שניידר, מקורבו של מרן הגראי"ל שטיינמן, חושף כיצד הוא מעורב בכל פרט בהקמת הישיבה החדשה לתלמידי 'חדרה' ואת דעתו על "בני תורה" • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

הקרע בציבור הליטאי והקמת הישיבה החדשה: תלמידו ומקורבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הרב משה יהודה שניידר סיפר אמש (ראשון) על מעורבותו של מרן הגראי"ל בכל פרט ופרט בהקמת הישיבה החדשה וכן מבהיר את דעתו הנחרצת של מרן על אותם השייכים למפלגת "בני תורה".

הרב שניידר נשאל האם שמע דברים ברורים בעניין ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה מפי מרן ומשיב: "מה השאלה בכלל? מי לא שמע דברים ברורים. אני יכול להעיד מ-24 השעות האחרונות, התשובה היא חד משמעית לעזוב את האזור. לא מיניה ולא מקצתיה. שמעתי שאתמול הורה גם לר"מים שבאו לשאול אותו, שאין להם מה להמשיך שם".

"אם זה אבות או בחורים בעצמם לכולם התשובה הברורה בהחלט ולא משתמעת לשתי פנים, לא לחזור לישיבה הזאת", מוסיף הרב שניידר.

"הראש ישיבה מדבר דברים ברורים יותר מחודש", ממשיך הרב שניידר, "שלא להשתמש בהם עדות לחתונה וכמובן שלא להסתמך על הפסקים שלהם, אין בזה כלום ואי אפשר לקרוא לזה יראת שמיים לאדם שקורא את העיתון הטמא הזה או שמשתייך לחוג הזה המתיימר לקרוא לעצמו דתי אפילו שזה לא המילה הנכונה".

לשדבריו, "הראש ישיבה אין דרכו לעשות ברעש אבל ההוראות ברורות ואין שאלה בכלל. אין מה לחפש במקום הזה. אני שמעתי אישית".

באשר לישיבה החדשה חושף הרב שניידר כי "ראש הישיבה הוא הבונה, המייסד, המדריך והמורה של הישיבה החדשה ומעורב בכל פרט ועניין".

"רבע שעה מינימום הוא חשב איך לקרוא לישיבה, ובכל פרט ופרט. אתמול בצהריים הוא חשב על כך זמן רב", הוא מספר, "כמו בכל הישיבות שהקים הוא עושה הכל מהמסד ועד הטפחות. אם על ר"מים ואם על מקום ושם הישיבה".

"הוא מינה אדם נאמן שהוא מורה לו מה לעשות והוא מעורב בהכל מתחילה ועד הסוף", מוסיף הרב שניידר.

האזינו לדברים באדיבות 'הקו החרדי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר