נתניהו בשם רבין: לחזק ההתיישבות

ישראל הודיעה: לא נעביר את כספי המסים לרשות הפלסטינית. בפתח הישיבה, ציטט ראש הממשלה את דבריו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, "המתקפה נגד הציונות ומדינת ישראל מחייבת להגביר ולהחיש את ביצוע תכנית ההתיישבות בתחומי כל האזורים שהממשלה החליטה על התיישבות בהם. אלה אינן המילים שלי, אלה המילים של ממשלתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וזה לשון החלטת הממשלה ב-1975, בעקבות אותה החלטת או"ם שהשוותה בין הציונות לגזענות"

קובי רוזן | כיכר השבת |
שר האוצר, יובל שטייניץ (צילום: פלאש 90, לע"מ)

שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע הבוקר כי לא יעביר החודש את כספי המסים לרשות הפלסטינית, בעקבות פנייתם לאו"ם.

בהחלטת ישיבת הממשלה בנושא, נכתב: "לעם היהודי זכות טבעי, היסטורית וחוקית למולדתו ולבירתה הנצחית ירושלים. ההחלטה לא תהווה בסיס למשא ומתן עתידי ואין בה כדי לקדם פתרון בדרכי שלום".

בפתח הישיבה, ציטט ראש הממשלה את דבריו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, "המתקפה נגד הציונות ומדינת ישראל מחייבת להגביר ולהחיש את ביצוע תכנית ההתיישבות בתחומי כל האזורים שהממשלה החליטה על התיישבות בהם. אלה אינן המילים שלי, אלה המילים של ממשלתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וזה לשון החלטת הממשלה ב-1975, בעקבות אותה החלטת או"ם שהשוותה בין הציונות לגזענות".

כזכור, בסוף השבוע אישר הקבינט בניה של 3.000 יחידות דיור ביהודה ושומרון, והמשך תכנון של אלפי דירות נוספות בירושלים וגושי ההתיישבות.

הצעד בא, יום לאחר ההכרה באו"ם שהובילה לשדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית למדינה משקיפה, זאת נגד עמדת ישראל וארה"ב.

הפלסטינים כצפוי, לא ברכו על החלטת נתניהו שהתקבלה ביום שישי האחרון, אותה הגדירו "תוקפנות", אולם לא רק הם לא אהבו את ההחלטה. גם ארה"ב ומדינות נוספות מתחו ביקורת קשה על החלטת ישראל לאשר בניה באיזורים אלו.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון פרסמה הודעה חריפה נגד ההחלטה בה נאמר: "הצעד הזה מקשה על המאמצים לחידושו של המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית, ארה"ב מתנגדת למהלך זה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר