עיתונאי חרדי נגד פעילי להב"ה: "חש בוז לחבורת המופרעים הזו"

העיתונאי החב"די מענדי גרוזמן תקף את פעילי ארגון הימין 'להב"ה' הפועלים כנגד ההתבוללות, וכינה אותם 'מופרעים'. בנצי גופשטיין: הוא וקובי אריאלי לא ילמדו אותנו כיצד למחות (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מענדי גרוזמן (צילום: יח"צ)

על רקע קריאת אנשי ההתארגנות הימנית-קיצונית "להב"ה" להפגין מול אולם שמחות ולהפריע לחתונת צעיר ערבי עם צעירה יהודית, בוחר העיתונאי החב"די מענדי גרוזמן לתקוף את פעילי הארגון, טוען כי הוא חש כלפיהם תחושת בוז ומכנה אותם "מופרעים".

גרוזמן, המשמש ככתב לענייני חרדים באתר NRG, העלה לחשבון הפייסבוק שלו לינק לידיעה שפרסם הצהריים (רביעי), ובה דיווח כי נשכרו 14 מאבטחים לבני הזוג. לצד הלינק, פרסם גרוזמן את מחאתו כנגד פעילי להב"ה.

"דווקא בשל היותי בן להורים שהקדישו שנים ארוכות לשליחות ברוסיה הלבנה ונאבקו בהתבוללות הרווחת שם, אני חש בוז לחבורת המופרעים של 'להבה' שמתירים לעצמם להפגין מול אירוע משפחתי פרטי" כתב גרוזמן. "דווקא כיוון שזכיתי לראות דרכים שפויות לנסות ולהסביר ליהודים את האיסור שבנישואין עם בן לעם זר, ברור לי שהדרך שלהם היא מחוץ לתחום".

גרוזמן הסביר כי "אין שום סיכוי שהפגנה כזו תשכנע מישהו או מישהי בחשיבות הנישואין עם יהודי/ה, אבל צריך לומר ברור: לא זו הסיבה בשלה אין להשתתף בהפגנה. גם אם ישנו סיכוי שהפגנה כזו תמנע את נישואי ההתבוללות הללו, אסור לה להתקיים. למה? ככה. כי יהודים מאמינים נדרשים להיות מודעים למגבלותיהם ולעשות רק מה שהם יכולים, בגבולות המותרים".

"אל תפנו אותי לרבנים" הוסיף גרוזמן. "אין הלכות בדברים הללו. מצוות 'הוכח תוכיח את עמיתך' לא מבהירה האם היא כוללת גם הפגנה. יש מסורת ויש נהגים מקובלים. הפגנה אינה אחת מהם. כל מי שמביע התנגדות ל'להבה' מואשם תמיד בחוסר אכפתיות ממצב ההתבוללות".

"אז הנה, שלוחי חב"ד, וכמוהם כל העוסקים בתחום, מקריבים מעצמם למניעת התופעה הרבה יותר מנערים שיוצאים למחות בימי חופשת הקיץ".

גרוזמן ציין בהמשך דבריו כי ארגונים אחרים הפועלים במקרה הנוכחי, מתנהלים באחריות ובזהירות וכי "מעולם לא הפגינו מול אולם אירועים".

בשיחה עם "כיכר השבת" הגיב בנצי גופשטיין, העומד מאחורי ההתארגנות של פעילי להב"ה לטענות גרוזמן, ואמר: "אני שמח שמענדי גרוזמן שפעיל כל כך רבות כנגד התבוללות נזכר למחות. שיעשה לי טובה ויילך לחבר שלו קובי אריאלי. הם לא ילמדו אותנו איך למחות"

"לימדו אותנו שכשיש חילול השם אין חולקים כבוד, גם לא למענדי גרוזמן, וכאשר יש דבר כזה ויהודי לא מוחה אז הוא שותף להתבוללות. מי שאכפת לו מעם ישראל חייב לפעול בדרכי נועם. אבל אם לא הולך - התורה מצווה אותנו למחות".

"כשנחמיה ראה שזה מה שקורה, הוא קם ומחה והרביץ, והוא המורה שלנו בדברים האלה, לא מענדי גרוזמן". הוסיף גופשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר