עתירה לבג"צ נגד מינוי צחי הנגבי לסגן שר החוץ: "עבריין מורשע"

התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול לבג"צ כנגד מינויו של חבר-הכנסת, צחי הנגבי, לתפקיד סגן שר החוץ, בטענה כי הנגבי הוא עבריין מורשע ואף הוטל עליו קלון (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
צחי הנגבי (צילום: פלאש 90)

התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול (ראשון) לבג"צ כנגד מינויו של חבר-הכנסת, צחי הנגבי לתפקיד סגן שר החוץ, בטענה כי הנגבי הורשע ואף הוטל עליו קלון. בתנועה כתבו: "הוא עבריין מורשע ואף הוטל עליו קלון - מה שלא מנע מממשלת ישראל למנות אותו לתפקיד".

בתנועה לאיכות השלטון אומרים כי במצב הפוליטי-ציבורי הנוכחי בו אימון הציבור בנבחריו נפגע, מוטב היה שלא למנות אותו לתפקיד: "זה אבסורד וזה מקומם מאין כמותו - בימים בהם תחושת הניכור והמיאוס של הציבור כלפי המערכת הפוליטית מגיעה לשפל חסר תקדים בעקבות המירוץ המכוער לנשיאות - הממשלה לא עושה דבר כדי לשקם את האמון שנפגע, אלא רק פועלת להעצים את השבר כשמאשרת כניסתו של עבריין מורשע לממשלה".

"לא מספיק שעבריינים מורשעים יושבים בכנסת, עכשיו נחצה קו אדום ועכשיו נראה שגם בממשלה הם יכולים לשבת – לא רק שמדובר בצעד פסול מכל וכל בהיבט של ניראות ציבורית - אנו טוענים כי המינוי עומד בניגוד מוחלט ובסתירה להוראות חוק יסוד: הממשלה ובניגוד לעמדת המחוקק", הוסיפו בתנועה.

"ההחלטה למנות את ח"כ הנגבי לתפקיד סגן שר החוץ בממשלת ישראל, הינה בלתי סבירה במידה קיצונית", הם אומרים. לדבריהם, "שר בממשלת ישראל אשר הורשע בעבירת עדות שקר שדבק בה קלון - הוא מחזה אבסורדי מאין כמותו, כזה המרוקן מתוכן את אמון הציבור בנבחריו".

מיניו של צחי הנגבי לתפקיד סגן שר החוץ לווה בעימותים פוליטיים רבים לאחר שבסיעת "יש עתיד" דרשו את תפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון עם התפטרותו של היו"ר, חבר-הכנסת אביגדור ליברמן ומינויו לתפקיד שר החוץ. בסיעה דרשו תחילה את התפקיד לחבר-הכנסת עופר שלח, אולם לאחר משא ומתן קדחתני הוחלט כי התפקיד יישאר בידי סיעת "הליכוד ביתנו".

חבר-הכנסת זאב אלקין מונה לתפקיד ובמקומו מונה חבר-הכנסת צחי הנגבי לתפקיד סגן שר החוץ, תחת אביגדור ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר