פסק הלכה: יש להוציא חיילים חרדים מבית המדרש, מדי צה"ל מטמאים

פסק הלכה של הרב משה זאב זארגער, מחבר השו"ת 'וישב משה' המתפרסם בימים אלה על גבי לוחות המודעות, קורא לגרש מבתי המדרש החרדיים חיילים חרדים הלבושים במדי צה"ל. לפי הרב זארגער: "הבגדים הללו מטמאים במגע ומשא, להתפלל עם בגדים כאלה זה כמו להתפלל עם שתי וערב" (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
מדי צה"ל (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

המאבק בחיילים החרדיים מבית מדרשם של הקיצונים בציבור החרדי נמשך: לאחר מודעות ה'חרדקים', כעת, מתפרסם פסק הלכה של הרב משה זאב זארגער, מחבר השו"ת "וישב משה", לפיו יש לגרש מבתי הכנסת ומבתי המדרש חיילים חרדיים, וזאת בעקבות היות מדי צה"ל "מטמאים במגע ומשא".

מדבריו של הרב זארגער שפורסמו על גבי פשקווילים: "לדאבונינו, הגיע מצב שמיום ליום מתרבים לובשי המדים, כידוע לא חסר להם חיילים, ואין הם צריכים את החרדים בצבאם, וכל מטרתם היא להחדיר נגע זה בתוככי היהדות החרדית".

לדברי הרב זרגער, הצבא מתנה את התשלומים המועברים לחיילים בכך שילבשו את המדים בשכונות החרדיות, ובכך יסייעו כביכול למהלך פסיכולוגי, שיביא לגיוס חרדים לצה"ל: "עד היום היה בושה להגיע עם בגדי הצבא לבית המדרש, ידוע לי על אחד שהציעו להתגייס לצבא, לקבל שם תפקיד קל מאוד, לומר קל רחמים וכדומה, ותמורת כן יקבל משכורת גבוהה מאוד, אך זאת בתנאי שילך עם בגדי הצבא במשך כל השנה כולה בכל מקום שילך, זה הרווח הכי גדול עבורם, שעוד יהודים ועוד יהודים ילכו עם הבגדים הצואים, ובכך יקררו את ההתנגדות לכך".

חייל במדי צה"ל (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

וכאן מחריף הרב זרגער את דבריו, ומציע לגרש מבתי המדרש חיילים חרדים: "כבר הצעתי שבאם נכנס יהודי עם בגדים כאלו לבית המדרש, צריך לצעוק לעברו 'טמא צא מכאן', כי הבגדים הללו מטמאים במגע ומשא".

"להתפלל עם בגדים כאלה זה כמו להתפלל עם שתי וערב". נכתב במודעה שפורסמה תחת הכותרת "פסק הלכה".

מנסחי "פסק ההלכה" של הרב זארגער, מדגישים שוב את הנחייתו: "באם רואים יהודי נכנס בבגדים אלו, יש לגשת אליו ולומר לו לצאת מיד, ואם לא יענה, צריך לתופסו ולזורקו מבית המדרש".

בסוף דבריו של הרב זארגער נכתב: "כמו כן, אם רואים בחור צעיר שמתווכח עם כאלו, בחושבו שהוא חכם דיו וישפיע עליו, צריך לגשת אליו ולומר לו "עזוב את השייגעץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר