המחלוקת באלעד

פרוש מגיב לאבידן: "נדהמתי לשמוע שאתה מאיים"

חילופי המכתבים באלעד נמשכים, אך קואליציה לא נראית באופק. לאחר מכתבו של יהודה אבידן, מגיב ראש העיר פרוש במכתב משלו וטוען כי הבעיה היא רק משרה בשכר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יהודה אבידן (צילום: כיכר השבת)

אלעד מפולגת: ראש עיריית אלעד ישראל פרוש מגיב הבוקר (חמישי) במכתב חריף לראש צוות המשא ומתן של ש"ס יהודה אבידן, בו מאשים אותו באיומים ובכך שהם מתעקשים רק בגין משרות בשכר.

אמש נחשף ב"כיכר השבת" כי המשא ומתן בין ש"ס לפרוש הגיע למבוי סתום ולהאשמות הדדיות כאשר אבידן שלח מכתב חריף לישראל פרוש בו הוא תוקף אותו והאשימו בהתנהלות בעייתית.

הבוקר שלח פרוש מכתב תגובה לאבידן ובו הוא מטיח בו האשמות חוזרות: "בדקות הבודדות ששוחחת אתי, נדהמתי לשמוע שאתה מאיים ואומר בפה מלא כי אתם הולכים להעביר אותי, ובעיקר את תושבי העיר, קדנציה עם גרסה משופרת ממה שעברו קודמיי לתפקיד הרב יצחק עידן והרב צביקה כהן".

פרוש מוסיף וכותב לאבידן: "במהלך כל התקופה אני שומע איומים דומים בשמך ובשם אחרים, ואני לתומי הייתי בטוח כי מדובר בשמועות ולשון הרע, וכי אנחנו הולכים לנהל יחד את העיר ולפתור את כל בעיותיה".

"אני הצעתי להקים ועדות חשובות באופן מידי וללא קשר לקואליציה", כותב פרוש, "וזאת כדי לקדם את צרכי העיר ולהכין את פתיחת השנה כראוי".

פרוש מוסיף במכתבו כי כשנפגש עם קריספל וצברי בשבוע שעבר הציע להם לכנס את ועדת המכרזים ואף הציע כי בראשה יעמוד קריספל כדי שש"ס תהיה בטוחה שמבחינתו הם שותפים מלאים לניהול העיר.

"לצערי תשובתם הייתה שהם מעדיפים להמתין להסדר מלא", טוען פרוש, "ובעיקר שיכלול את חלוקת התפקידים בשכר שהיה הדרישה היחידה לה נאלצנו שלא להיעתר בשל המגבלות שהטיל משרד הפנים מול התחייבויותינו הקואליציוניים לשותפים אחרים".

בסיום המכתב כותב פרוש: "אני חייב לאמר לך הרב יהודה, שאני המום מצורת ההתנהלות הזו. לא ידעתי שבגין משרה בשכר זו או אחרת אפשר להפקיר עיר שלימה על תושביה".

קראו עוד:

אלעד: פרוש ראש העיר, קריספל מנהל את העיר

כזכור, אמש שלח מכתב אבידן לפרוש בו האשים אותו: "שמח אני שדאגת לשלוח את תשובתך בכתובים, אני מבין שכנראה לא היה לך את האומץ לשוחח עימי טלפונית ולומר לי את תשובתך, אני לא מכיר התנהלות כזאת בין צוותי מו"מ שכך נהגו, ובטוחני שאם היית מתייעץ ושואל את אביך שיחיה, הוא היה מספר לך שמן הראוי שתרים טלפון, ותנסה לפחות ולו למען הנימוס, לבקש להיפגש, ואולי להציע איזה שהם חלופות ראויות, אבל ככה זה, כשאצלכם הבחירות לא נגמרו והיחצנים עדיין עובדים, אני מרשה לעצמי להזכירך, הבחירות כבר הסתיימו וכך לא מתנהגים".

"זה התחיל בכך שטרחתם להזמין אותנו רק כשבועיים לאחר הבחירות, וגם זאת רק לאחר שאני הוא זה שיזם את שיחת הטלפון, גם אז לקח לכם ארבעה ימים להיפגש (ללא ספק תטען שהמתנת לפלוני ואלמוני. תירוצים) אבל לא נורא סוף סוף נפגשים, באתם מאוד מוכנים ומסונדלים כך שכל מה שהיה לכם לספר לנו שתפקיד המ"מ תפוס".

אבידן עקץ את פרוש בגין הבטחתו להעניק את תיק תכנון ובניה ל'הבית היהודי': "כך גם יו"ר ועדת תכנון ובניה ותיק הנדסה, סגן נוסף הובטח אף הוא ליקיר הציבור החרדי מהבית היהודי מר שי נתן שהובטח לו סגן בתואר (כנראה כאות הוקרה על תרומת מפלגתם לעולם התורה, הם הרי עדיפים מש"ס) וכן שתיק החינוך והמנגנון תפוס לנציג ויז'ניץ".

"הודעה זאת שלכם התקבלה בתדהמה אצלנו, וזאת במיוחד שעל אף כל המשקעים של הבחירות, לאחר שנוהל קמפיין שאינו זכור כמותו במגזר החרדי, תוך חציית כל קו אדום כנגד הרב קריספל, אעפ"כ, ולמרות זאת, שמנו הכול מאחור, ואמרנו לכם שאנחנו מכבדים את רצון הבוחר שנתן מנדט לרב פרוש כראש העיר, אך אנו מצפים מכם שתכבדו באותה מידה את רצון הבוחר שנתן לנו רוב במועצת העיר, שזהו בעצם כלי ניהולי לא פחות מהזכות שניתנה לראש העיר".

ישראל פרוש (צילום: כיכר השבת)

"לפגישה הבאה המתנו שוב מספר ימים" כתב אבידן: "כאשר כל אותו הזמן דאגנו לשמור על שקט מוחלט ועל כבודו של ראש העיר, ועל מנוחתו בבלגיה, וכל זאת ע"מ לא לחבל באמת ברצון הטוב שהיה מצידנו, ולא לספק לאף אחד שום תירוץ לפוצץ את המו"מ, מה שלא קרה מצידכם כאשר כבר ביומיים הראשונים לאחר הבחירה, דאגתם לשלוח את יקיר הציבור החרדי מהבית היהודי לעשות "סדר" בעירייה, ולנקות את הלשכות מהספרדים, תוך שליחת איומים כלפי עובדות, שכל חטאם שהם ספרדיות, ותוך כדי ניתוק מחשבים לעובדים, התנהגות ללא ספק ברוטאלית החורגת מכל כללי המינהל התקין" מאשים אבידן.

"אנחנו, הרב פרוש" כתב אבידן במכתבו: "לא נתנהג כמותכם חלילה ובהפקרות בה נהגתם, אנו מתכוונים ונכונים לשרת את תושבי העיר כולה גם אם זה יהיה מספסלי האופוזיציה ובאחריות מירבית".

"לסיום, ברצוני להבהיר שעם קבלת מכתבך אליי, אנו רואים בזה כהודעה מצידכם על אי רצונכם לראות בנו שותפים ראויים לניהול העיר, אלא המשכו של מסע הבחירות, זריית חול בעיני הציבור, אכן הרבה כסף ומשאבים שפכתם עד היום, ועל רצונכם להמשיך להשפיל ולפגוע בציבור הספרדי המונה את רוב רובה של העיר אלעד וחבל שכך".

המכתב של פרוש לאבידן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר