הנשיא פרס: בכל פגישותיי עם אובמה הזכרתי את פולארד

כתגובה לעצומה שעלתה בימים האחרונים ברשת וקראה לנשיא המדינה שמעון פרס לפעול בביקורו הבא בארה"ב למען יהונתן פולארד - אומר הנשיא פרס: "בכל פגישותיי עם הנשיא אובמה ועם ראשי הממשל האמריקאי העליתי את הבקשה המפורשת לשחרורו של פולארד ואמשיך לפעול כך גם בפגישתי הקרובה עם אובמה בחודש יוני"

יוסף פאר | כיכר השבת |
שמעון פרס (צילום: פלאש 90)

לחץ של אלפי ישראלים הביא לתגובה רשמית מנשיא המדינה בענינו של פולארד והמאמצים להביא לשחרורו.

בשבוע האחרון רצה ברשת עצומה שקראה לנשיא המדינה, לפעול בביקורו הקרוב בארה"ב למען שחרורו של יהונתן פולארד. פרס כזכור, צפוי לקבל מהנשיא אובמה בחודש יוני הקרוב את 'מדלית החירות' - המדליה החשובה ביותר שמוענקת בארה"ב.

בעצומה, שעד כה הצטרפו אליה מעל 15.000 איש קראו החותמים לנשיא לנצל את ההערכה שרוחש לו הנשיא אובמה ולבקש את שחרורו של יהונתן פולארד. 

בעצומה נכתב: "כאזרחי מדינת ישראל אנו מבקשים לברך אותך על כך שנשיא ארה"ב החליט להעניק לך את מדליית החירות של ארה"ב שמסמלת את ערכי הצדק, החופש וזכויות האדם ועל קביעתך כי מדלייה זו מוקדשת לנו, אזרחי ישראל. עם זאת, ודווקא בשל הערכים הנעלים שמדלייה זו מסמלת, אנו חשים כי לא נוכל להשלים עם קבלתה בה בעת שארה"ב עדיין מחזיקה את יהונתן פולארד בכלאה כבר למעלה מ27 שנים כאשר כיום גם בכירים אמריקנים מהשורה הראשונה כבר מודים שהמשך המאסר מנוגד למוסר ולצדק. אנו מבקשים ממך לנצל את מעמדך הדיפלומטי חסר התקדים על מנת לפעול מיידית לשחרורו של יהונתן, טרם קבלת המדלייה. רק כך ניתן יהיה למנוע מצב שבו קבלת מדליית החירות תהיה בבחינת לעג לרש כלפי יהונתן וכלפי מדינתנו"

בכל פגישותי הזכרתי את פולארד

לאחר שהעצומה צברה תומכים רבים תוך זמן קצר, בית הנשיא פירסם בשעה האחרונה תגובה רשמית לעצומה הפופולארית: "כנשיא המדינה אני רואה חשיבות רבה לפעול בנחישות כדי להביא לשחרורו של ג'ונתן פולארד. כולנו מאוחדים בקריאה לשחרורו המיידי".

עוד צוין בתגובת הנשיא: "בכל פגישותי עם הנשיא אובמה ועם ראשי הממשל האמריקאי העליתי את הבקשה המפורשת לשחרורו של פולארד, ואמשיך לפעול כך גם בפגישתי הקרובה עם אובמה בחודש יוני. בית הנשיא עומד בקשר הדוק עם הועד לשחרור פולארד. ויחד, יד ביד, נפעל על מנת לקדם בכל דרך אפשרית את חזרתו המיוחלת של ג'ונתן פולארד הביתה".

בועד למען פולארד ברכו על התגובה ואמרו: "אנו שמחים על כך שהנשיא חש את צפיית העם בישראל לפעולתו הנחרצת לשחרורו של יהונתן בטרם יקבל את מדליית החירות הנשיאותית מהנשיא אובמה. אין לנו כל ספק כי הנשיא פרס, ביחסיו הקרובים והמצויינים עם הנשיא אובמה מסוגל יהיה להביא לסיום הטרגדיה והעוול המתמשכים זה למעלה מ-26 שנה".

"אנו יודעים שהדבר ידרוש מהנשיא עבודה רבה ורצינית ולכן אנו קוראים לציבור להמשיך ולחזק את הנשיא לפעול יום יום לפני ומאחורי הקלעים על מנת לוודא ששחרורו של יהונתן יוסכם עוד בטרם קבלת המדלייה המסמלת את ערכי הצדק וזכויות האדם שהן ארה"ב והן ישראל מיוסדות עליהן. כעת, ערב חג החירות אין זמן מתאים יותר לפעול על מנת ש-27 שנות הייסורים והמרור יסתיימו בשחרור ולא בטרגדיה".

פעיל בוועד למען פולארד אמר הערב בשיחה לכיכר השבת, "אנו קוראים לציבור להמשיך ולחתום על העצומה למען שחרורו הקרוב של יונתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר