"חייל חרדי הוא חלל צה"ל"

פשקווילים בערים החרדיות: חרדי בצה"ל הוא 'חרד"ק'

בריכוזי הערים החרדיות הופצו פשקווילים נגד החרדים המתגייסים לשורות צה"ל בעיקר דרך מסלולי השח"ר, בהם הוצמד לחיילים הללו כינוי גנאי חדש: חרד"ק, שפירושו - חרדי קל דעת. בנוסף, נעשית השוואה כי מי שמתגייס לצה"ל הוא נחשב "חלל צה"ל". חיילים חרדים זועמים ומבטיחים להילחם בתופעה (חדשות חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חיילים חרדים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשורות צה"ל משרתים בשנים האחרונות אלפי חיילים חרדים, רובם במסלולי השח"ר - שילוב חרדים, שנוסדו והותאמו עבור החיילים החרדים. כעת, נאלצים החיילים להתמודד עם התקפות מבית.

ב'גלי צה"ל' דווח הבוקר כי בערים החרדיות בבני ברק, ביתר עילית וירושלים, הופצו פשקווילים נגד החיילים החרדים, בהם צוירו קריקטורות מלגלגות לצד כינויי גנאי.

במודעות, בהם כונו החיילים החרדים "חרדקים", נכתב: "למען עתידנו, למען ילדינו, שומרים על הנקיון! איזור זה נקי מחרדקים". באיור המצורף, נראה חייל חרדי רץ לעבר ילדים חרדים, וממלמל, "הידד, איזה כיף, יש לי רובה". הילדים נמלטים באימה ואומרים: "אמאלה, הצילו, חרד"ק".

למודעה מצורף הסבר לפירוש המילה חרד"ק, בה נכתב כי "חרדקים", אלו "חרדים, קלי דעת". בהסבר נוסף נכתב כי שורש המילה הוא מהמילה "חיידקים", כאשר לטענת מפיצי הפשקוויל, "הציבור החרדי רואה אותם כחיידקים הרסניים המסכנים את היהדות כולה".

בהמשך המודעה נכתב כי המטרה היא להרוס את הצביון החרדי, והאמצעי לכך הוא גיוס חרד"קים לצה"ל ולשירות אזרחי לאומי.

למודעה, אף צורפו תמונותיהם של חיילים חרדים, אליהם צורפו כביכול ציטוטים שנאמרו על-ידם, בהם הם משבחים כביכול את שינוי הזהות והפיכתם ל"חרדקים".

באחד האיורים, צויירה כיפה סרוגה, לצדה נכתב: "יופי... החרדקי"ם שלי כבר התחילו להתפשט... הצלחתי לסרוג לא מעט בני נוער חרדים שהפכו לחללי צה"ל והשירות אזרחי לאומי", בכך נעשית השוואה חמורה לפיה מי שמתגייס הופך לחלל צה"ל.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, החיילים החרדים החליטו להילחם בתופעה ולא לשתוק. חייל חרדי סיפר כי "להשוות לחללי צה"ל זה דבר מזעזע. קודם כל להשתמש בחללי צה"ל כמונח, וגם להסביר לקהילה החרדית שמי שנכנס לצה"ל נחשב חלל".

"הם מציינים בעלונים שהיו בדורות חסידי שבתאי צבי, רפורמים, כל מיני כינויי גנאי לאלה שסרחו מהדרך החרדית. הם אומרים שחרד"ק זה הדור הבא, 'חרדי קל דעת' . הם רוצים שכל מי שרואה אותנו יאמר לעצמו: 'הנה חרד"ק'. זה כינוי גנאי", הוסיף החייל.

"מדובר בעסקנים, שמפיצים את הפליארים באישון לילה", אומרים החיילים, "הם מנסים לזרוע פחד, למנוע את הגיוס ההולך ומתרחב. ולעיתים גם מצליחים. כי נשים מפחדות שהדבר יפגע בילדיהן בגנים, יפגע ביכולת שידוך הבנות. לעיתים הן מנסות למנוע את גיוס הבעל בשל כך. משפחות אחרות, עוברות לערים מעורבות. נמאס, וצריך להילחם בתופעה".

צילומים: ניב סלע, חדשות 24

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר