פרסום ראשון

תקדים: המשטרה הוציאה צו מעצר נגד הרב דב ליאור

משטרת ישראל הוציאה הערב צו מעצר נגד בכיר רבני הציונות הדתית, הרב דב ליאור, רבה של קרית-ארבע, כך נודע ל"כיכר השבת" ● הצו יצא לאחר שהרב סירב להגיע לחקירה בגין הסכמה שנתן על ספר "תורת המלך" שעסק בדיני הריגת גוי בזמן מלחמה ● תלמידים: "רוצים למנוע מהרב לומר דעת תורה" (בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |
צו מעצר. הרב דב ליאור (צילום: פלאש 90)

משטרת ישראל הוציאה אמש (ראשון) צו מעצר נגד בכיר רבני הציונות הדתית, הרב דב ליאור, רבה הראשי של קרית-ארבע - כך נודע ל"כיכר השבת".

צו המעצר הוצא לאחר שהרב סירב להגיע לחקירה בגין הסכמה שנתן על הספר "תורת המלך" שעסק בדיני הריגת גוי בזמן מלחמה.

מפקד משטרת חברון הגיע לפני מספר ימים לבית הרב והודיע לו כי יש צו מעצר נגדו. הרב הודיע למפקד המשטרה כי לא ישתתף בביזוי כבוד התורה ולא יגיע לחקירת משטרה שמטרתה "לסתום פיות לרבנים".

מקורבים לרב ליאור הביעו תדהמה מהוצאת הצו. "אין ספק שלפרקליטות ולמשטרה יש עזות מצח להוציא צו מעצר נגד גדול תורה. מטרת החקירה כמו גם חקירתם של עשרות רבנים בחודשים האחרונים היא לסתום פיות".

עוד אומרים התלמידים: "מי שסוגר תיקים למנהיגים בציבור הערבי שקוראים להשמיד את מדינת ישראל או לפרופסורים שמאלנים מהאקדמיה הקוראים לפגוע בחיילי צה"ל ראוי שהיה חושב פעמים לפני שהוציא צו נגד הרב ליאור.

המקורבים טוענים כי צו המעצר נועד "למנוע מהרב לומר דעת תורה. הרב נחרץ שלא להגיע לחקירה מיוזמתו על מנת להפסיק את הרדיפה נגד התורה ולחזק רבנים אחרים".

"יש מי שמבקש להביא לפילוג"

בתגובה על הידיעה להוציא צו מעצר נגד הרב ליאור מסר ח"כ ד"ר מיכאל בן-ארי כי "מדובר בשערוריה. יש כאן שלטון פחד ומעניין לאן נעלמו השמאלנים שרק לפני כמה ימים דיברו על סתימת פיות".

לדבריו, "הוצאת צו מעצר נגד גדול תורה בסדר גדול שכזה כאשר כל שמדובר הוא - הסכמה שהרב נתן לספר היא חציית קו אדום, מקרתיזים ושלטון שמזכיר מדינות חשוכות ואפילות. וכנראה שיש מי שמבקש להביא לעימות ופילוג בעם ישראל. האם היו נוהגים כך נגד איש אקדמיה מהשמאל?".

ועדי המתיישבים של בנימין והשומרון מסרו בתגובה: "מדובר בהכרזת מלחמה מצד פרקליטות המדינה כנגד האמונה היהודית ונושאי דגלה. צו זה מהווה יריקה בפרצופו של העם היהודי לדורותיו. מדובר במעשה נואל שנועד להרתיע רבנים מלהשמיע דעתם התורנית. אנו קוראים לכל מי שאופייה היהודי של מדינתו יקר לו, לקום ולהתנגד גם בגופו למחטף פרוע ואנטי יהודי זה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר