בחירות 2013

צפו: 'אולפן שישי' מתגייס לקמפיין של הרב אמסלם

בתכנית 'אולפן שישי' ששודרה ביום שישי האחרון, הוצגה כתבה אוהדת לתנועת 'עם שלם' בראשותה עומד הח"כ שהודח מש"ס - הרב חיים אמסלם. לדברי אמסלם: "במאבקים שמנהלים בתנועת ש"ס אין אלוקים". וגם: על הקשר בינו לבין שר השיכון אריאל אטיאס המכהן בראשות ש"ס • צפו בראיון המלא

(צילום: באדיבות 'אולפן שישי', ערוץ 2)

לא כל מפלגה זוכה לדקות שידור רבות בתכנית מרכזית בערוץ 2, תנועת 'עם שלם' בראשות ח"כ הרב חיים אמסלם, זכתה ליחס מפרגן במיוחד בתכנית ששודרה ביום שישי האחרון, והוא אף היה החלק המרכזי בתכנית

נציין, כי התכנית 'אולפן שישי' משודרת בעיצומה של שבת קודש בערוץ 2, אולם לבקשתו של אמסלם, הראיון צולם ביום חול.

בתחילת הכתבה צולם אמסלם בבית הכנסת שלו: "ביום רגיל אף בר-דעת לא מתקרב לכאן, הרב זה בית הכנסת של 'עמלק' כך כונה חיים אמסלם בעיתון של ש"ס, את עמלק מצווים להשמיד, אבל הרב עובדיה הסתפק בהטלת חרם ומאז אמסלם מנודה בציבור החרדי" פתח הכתב יגאל מוסקו.

במהלך הראיון תקף אמסלם חזיתית את ראשי התנועה שהדיחה אותו: "צריך לזכור שכאשר ש"ס יצאה נגדי למלחמת עולם, המטרה שלהם הייתה לחסל את בית הכנסת הזה, בסגנון המאבקים שמנהלים ש"ס- אין אלוקים".

הרב אמסלם סיפר שהוא מתגורר בלב ליבו של 'המטכ"ל' של תנועת ש"ס כאשר השכנים שלו זה מרן הרב עובדיה יוסף, השרים משולם נהרי ואריאל אטיאס והגאון הרב דוד יוסף.

על הרב עובדיה: "הוא כמו משה רבינו"

יו"ר 'עם שלם' המשיך וסיפר על זיכרונותיו מהקמת תנועת ש"ס: "אני זוכר כשהייתי רב במושב שרשרת, רב צעיר, בוקר אחד אני בבית הכנסת, גומר את התפילה, אשתי בהתלהבות אומרת לי 'מהבית של הרב עובדיה יוסף התקשרו אליך, הרב רוצה לדבר אתך', אני?!, על מי יש לי לדבר עם הרב עובדיה יוסף?! זה כמו לדבר עם משה רבנו, הוא הסמיך אותי לרבנות כשהייתי בן 20".

"הוא אומר (מרן הרב עובדיה יוסף י.כ) אני יודע שאתה נמרץ ואתה פעיל במושב, אנחנו מקימים תנועה קדושה, להחזיר עטרה ליושנה, אני רוצה שתתגייס ותגייס את כל החברים, רבני המושבים בדרום, אתה מכיר אותם, כל אלה שלמדו אתך בישיבה, אני חיים אמסלם עברתי ממושב למושב ושכנעתי את כל החברים, כי האמנתי".

בהמשך הראיון גילה הרב אמסלם כי גם בזמן ששימש כח"כ מטעם ש"ס לא תמיד הצביעה לה: "איך בכלל נכנסתי לכנסת?, הרי אני מעולם לא הייתי פעיל פוליטי של ש"ס, אני נקראתי לדגל בפעם הראשונה, בפעם השנייה הגיעו הספקות , לאורך השנים... אני לא בטוח אפילו שבכל מערכות הבחירות שמתי את הפתק ש"ס, לא בטוח, אפילו אומר- היתה מערכת בחירות ששמתי משהוא אחר".

עוד אמר ח"כ אמסלם בראיון ועקץ את חברי הכנסת של ש"ס בינהם אריה דרעי שהורשע וריצה מאסר בכלא מעשיהו, ואמר כי מש"ס יש שני אופציות לצאת, אחת מהם כמי שמשמיע דעות עצמאיות, או לצאת ישירות לכלא מעשיהו.

"בעמנואל הבנתי שאני מועמד לחיסול"

ואז עלה שוב הנושא של אפליית הבנות הספרדיות בישוב 'עמנואל' והטיפול הכושל של ש"ס בסיפור: "נתנה הוראה מש"ס - לא מתראיינים, בש"ס ככה זה עובד 'אלי (יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי י.כ) אמר לא מתראיינים, בסדר- אבל מה עושים?!, יש פה זעקה של אפליה, יושבים ההורים בעימנואל בוכים 'תעזרו לנו', אין, אף אחד לא עוזר, ברגע שהתחלתי לאמר את האמיתות שלי כבר הבנתי שאני מועמד לחיסול".

אמסלם סיפר על כך שהוא אוכל את ההכשר של בד"ץ בית יוסף, והמראיין שאל: "קשה לך עם זה שאתה אוכל מהכשרות הזאת והכסף נכנס למנגנון של ש"ס?".

ואמסלם השיב שוב במתקפה: "הלוואי והוא היה נכנס למנגנון של ש"ס, הוא נכנס לחברה פרטית בשליטת המשפחה השולטת, שהוקם בד"ץ בית יוסף- כולם חשבו שהרווחים של הבד"ץ ישרתו את הספרדים וישרתו את הזקקים, אבל עם השנים, כולם מי שיודע יודע- זו חברה פרטית".

יצוין, כי זמן השידור לו זכה הרב אמסלם בתקופה המוגדרת כ'ערב בחירות' נחשבת לנדירה. אולם זו לא הפעם הראשונה בה בכירים בעולם הצקשורת מחבקים את ח"כ אמסלם. העיתונאי בן כספית (מעריב) כבר הצהיר מספר פעמים שיצביע בעבור אמסלם, ואף העיתונאי גונן גינת מעורכי 'מקור ראשון' הביע את תמיכתו באמסלם.

צפו בראיון המלא באדיבות 'אולפן שישי' וחדשות ערוץ 2

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר