צפו: "האינתיפאדה השקטה" בפעולה

כלי התקשורת המרכזיים בישראל אמנם נמנעים מלהראות את ההתפרעויות בשטחים, אך ברשת צצים מידי יום סרטונים המראים את האלימות הגואה בשטחי יהודה ושומרון • צפו (ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נער פלסטיני מיידה אבנים לעבר כוחות צה"ל (צילום תמונה: פלאש 90, וידאו: فلسطيني حر)

בצה"ל ובמשרד הביטחון נמנעים מלהכריז על אינתיפאדה שלישית. בכל אירוע טרור בחודשים האחרונים מוציאים הדוברים הרשמיים הודעות בהולות בנוסח "מדובר במפגע בודד בלי תשתית מאחוריו".

לעומת זאת, בשטח המצב נראה הרבה יותר קשה. כלי התקשורת המרכזיים נמנעים מלדווח על האלימות בקרב הפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון, אך ברשת המצב שונה.

כמעט מידי יום עולה סרטון בו נראים פלסטינים מיידים אבנים, בלוקים ובקבוקי תבערה על כוחות משמר הגבול וצה"ל. הוראות הפתיחה באש של צה"ל מונעות מהחיילים להשיב באש לעבר המתפרעים, והזעקה של החיילים בשטח נשמעת ברחבי הרשת: תנו לנו אפשרות להגיב.

סרטון וידאו שצולם בכפר ענאתא מצפון לירושלים, והועלה לפני יומיים לרשת, ממחיש את התנאים הקשים בהם פועלים כוחות הביטחון הישראליים בשטחי יו"ש, וכן את האבסורד בהוראות הפתיחה באש המגבילות של צה"ל.

בסרטון נראה כוח משמר הגבול שנע בשורה עורפית של כלי רכב ממוגנים נכנס אל תוך מארב מתוכנן של מתפרעים פלסטינים. המתפרעים ממתינים מעל גגות הבתים לכוח הישראלי שנכנס לסמטה, וברגע שאין לכוח דרך חזרה, "החגיגה" מתחילה.

בקבוק תבערה הושלך לעבר אחד מכלי הרכב בניסיון להציתו על יושביו, כאשר במקביל נזרקים לעבר הכוח בלוקים ומיכלים, בהם צבע, כדי לחסום את שדה הראייה של הנהגים. בסרטון נראה גם רכב מסחרי שחוסם את הסמטה ומעכב את הכוח, אך לא ברור האם זהו חלק מהמארב המתוכנן.

צפו בסרטונים שהועלו בחודשים האחרונים, בהם נראים מתפרעים פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות מג"ב מטווח אפס, ומנגד, את חוסר האונים של החיילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר