צפו בוידאו:

מוזס משיב אש ללפיד: נלך כולנו לכלא עם בני הישיבות

לאחר דבריו של לפיד שאמר כי המגזר החרדי לא יכול לאיים במלחמת אחים מחמת היותו רק 10 אחוז מהאזרחים, עלה ח"כ מנחם אליעזר מוזס והשיב אש: "אם נדרש נלך כולנו לבית הסוהר יחד עם בני הישיבות" צוטט מוזס את דברי האדמו"ר מבעלזא. וגם: משפחתו של לפיד נחשפה: רבנים ומחברי ספרים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, ישי כהן)

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) צוטט היום במהלך נאומו בכנסת את דברי גדולי ישראל נגד גיוס בני הישיבות: "שמענו דברים נחרצים ממרן האדמו"ר מבעלזא, שאם נדרש נלך כולנו לבית הסוהר יחד עם בני הישיבות כי חלילה שתפסק תורה מישראל".

מוזס, עלה לדוכן הנואמים לאחר נאומו של יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, ברכו ומתח ביקורת על דבריו לגבי גיוס בני ישיבות לצה"ל.

מוזס פתח את נאומו בברכה ללפיד, ושרטט את שושלת משפחתו של לפיד, המעוטרת בדורותיה הקודמים בגדולי ישראל שאת תורתם לומדים היום בהיכלי הישיבות.

"שמעתי אותך בנאום הבכורה מתייחס למשבר המתבטא ביכולתה של המדינה לפעול כריבון מול הקבוצות באוכלוסייה. 10% מול 90% כהגדרתך", פתח מוזס את נאומו ואמר: "לצערי בחרת שלא להתייחס למשבר ההווה והעתיד המתבטא בפשיטת הרגל של מערכת החינוך הרשמית בישראל".

קראו גם:

•צפו ביאיר לפיד מצהיר: "לא יהיה קרע בעם"

"דיברת על עתיד למופת, אבחר לספר לך מהעבר למופת של עמנו ומורשתנו, שלי וגם שלך, עבר שהוא העתיד היחיד שלנו כאן בישראל. סבך, דוד גלעדי, נולד בשם דוד קליין בטרנסליבניה - אוסטרו הונגריה, לאביו הרב שלמה זלמן קליין, למשפחה שבה 18 ילדים, משפחה שורשית למופת, משפחה שלא התביישה בזהותה היהודית ובקיום התורה".

"משפחה שהתייחסה אחר אחד מגדולי מורי ההוראה בדור האחרון, הרה"ג רבי שמואל שמעלקא קליין, רב העיר סעלעש המתואר באנציקלופדיה 'שם הגדולים', 'און וצדיק כביר, מפורסם בכל קצווי ארץ' ובעל מחבר ספר 'צרור החיים', הנלמד בהווה ובעתיד בכל הישיבות".

"מונח יסוד כאן בכנסת הוא: "מה שרואים מכאן לא רואים משם", לכך התפלאתי שבנאומך שבוסס על משבר ממלכתיות והיעדר עתיד שנובע להבנתך מחוסר אומץ של שלטון הרוב מול המיעוט, בחרת להתעלם מאי השוויון בנטל במערכת החינוך בישראל" אמר מוזס.

"בחרת להדגיש ולצייר את המיעוט ששולט על הרוב, המיעוט שמנצל את הרוב" הגיב מוזס ללפיד, "אבחר ברשותך לתקן אותך ולחדד לך נתונים שלא ראית משם וכולי תקוה שתראה אותם מכאן: 30,000 תיקים פתוחים במשטרה, כנגד בני נוער. 60,00 תלמידים צרכו סמים. 200,000 תלמידים השתכרו מצריכת משקאות חריפים - מדינת נוער שיכורים. ו- 2,000 מורים בעל יסודי, הוכו בידי תלמידיהם. אלו הם פירות מערכת החינוך הממלכתית של מדינת ישראל - עם למודי הליב"ה".

"דיברת על רוב של 90 אחוז מול מיעוט של עשרה, במערכת החינוך נתוני הרוב והמיעוט השתנו, אם כי התקצוב נותר כבעבר, 90 מול 10. תקציב משרד החינוך לשנה היוצאת 2012 עמד על סך של קרוב לשישים מיליארד שקל, כשמתוך זה רק כחמש מיליארד מופנה לחינוך החרדי שמהוה בגיל הרך 32% מהמערכת החינוכית ובכיתות ז-ח, 26%. אכן, ניצול וסחיטת הרוב בידי המיעוט".

בסיום דבריו התייחס מוזס לעניין שוויון בנטל ושאל: "האם אתה באמת מאמין שמאה אלף תלמידי ישיבות אפשר לגייס בכפייה? איך יהיו מקרקעין לבית סוהר בשבילם אם אין לנו מקרקעין לזוגות צעירים?" תמה מוזס. "הממשלה החדשה תצטרך להתמודד עם בור תקציבי, אם יקחו אותם לבית הסוהר זה יעלה הרבה יותר למדינה. ובהקשר לזה שמענו דברים נחרצים ממרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א בכינוס מועצות גדולי התורה שאם נדרש נלך כולנו (גדולי ישראל) לבית הסוהר יחד עם בני הישיבות כי חלילה שתפסק תורה מישראל".

מוזס קרא ללפיד: "הבה ונמצא את המאחד בינינו ולא את המפלג, אמנם חצי מיליון איש בחרו להצביע לך, אך לעומת, מספר דומה בחר להצביע עבור המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה. אין תורה כתורת ארץ ישראל ואין לה זכות קיום בארץ הזאת לולי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר