צפו: נתניהו במסר לחמאס: "נמשיך להגן על אזרחנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את הקבינט הבטחוני לרגל פתיחת מבצע 'עמוד ענן'. נתניהו אמר לכלי התקשורת: "פגענו בדייקנות במטרות אסטרטגיות של החמאס" • צפו (חדשות, בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
נתניהו, הערב (וידאו: לע"מ. תמונה: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק כינסו הערב מסיבת עיתונאים בה העבירו הצהרה לתושבי מדינת ישראל.

ראש הממשלה פתח והודה לכוחות הביטחון שהוא מציין את הרמטכ"ל בני גנץ וראש השב"כ יורם כהן: "איננו מוכנים להשלים עם מצב שבו אזרחי ישראל מאויימים בטרור של ירי רקטות, שום מדינה לא היתה מסכימה למצב זה , ישראל לא מוכנה להשלים עם מצב זה".

"היום פגענו בדייקנות במטרות אסטרטגיות של החמאס ופגענו משמעותית ביכולת שיגור הרקטות מעזה למרכז הארץ ואנו פוגעים ביכולת השיגור לדרום, ארגוני הטרור החמאס ואחרים, פוגעים באזרחים שלנו בכוונה תחילה תוך כדי שהם מסתתרים מאחורי האזרחים שלהם בכוונה תחילה, הם פשוט רוצים למחוק אותנו מעל פני האדמה, ואין להם שום סייג בפגיעה בחפים מפשע".

נתניהו הוסיף: "היום העברנו מסר ברור לארגוני הטרור, לארגון החמאס ולארגוני הטרור האחרים כי אם יהיה צורך צה"ל ערוך להרחבת הפעולה, אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להגן על אזרחנו".

מייד אחר כך נאם שר הביטחון אהוד ברק ואמר: "לפני מספר שעות יצא צה"ל בהנחיית הדרג המדיני למבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. דיוק המודיעין של השב"כ ואמ"ן, וחדות הפעולה של צה"ל הביאו לחיסול רמטכ"ל החמאס ג'עברי".

"כמו כן, נפגעו רוב טילי הפאג'ר ותשתיות אחרות של החמאס וגורמי הטרור האחרים. ישראל איננה חפצה במלחמה, אך הפרובוקציות של החמאס בשבועות האחרונים ובמרכזם סבבים חוזרים ותכופים של ירי רקטות ומרגמות אל יישובי הדרום, מנהרת הנפץ שהופעלה עם הקצה שלה בתוך שטח ישראל, ירי נ"ט אל הג'יפ בתוך שטח ישראל, כל אלה חייבו אותנו לפעול באופן חד ונחרץ".

"אנו נבהיר שמדינת ישראל לא תסבול מצב בו יורים ברציפות על אזרחיה, כפי ששום מדינה חפצת חיים לא הייתה מאפשרת. מטרות המבצע הן הבאות: א. חיזוק ההרתעה. ב. פגיעה קשה במערך הרקטות . ג. פגיעה כואבת בחמאס ובארגוני הטרור. ד. צמצום הפגיעה בעורף האזרחי שלנו.

ברק הוסיף: "אני רוצה גם אני להביע את ההערכה העמוקה לרמטכ"ל בני גנץ, לראש השב"כ יורם כהן, לראש אמ"ן ולאנשיו, לאנשי צה"ל, לאנשי כיפת ברזל וחי"א, אני מאחל לכולם המשך ביצוע מוצלח. צה"ל יקבל את כל הגיבוי לעשות ככל שיידרש, אני חוזר- ככל שיידרש, על מנת להשיב את השקט בדרום. זה לא יקרה ב"זבנג וגמרנו", ברגעים הללו שאנחנו עומדים פה החלו שיגורים מסיביים לעבר ערי הדרום, אבל אנחנו נשיג את היעדים שהגדרנו למבצע הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר