צפו: Google חשפה את פרויקט מל"טי המשלוחים שלה - "Wing"

ענקית האינטרנט גוגל העלתה לערוץ היוטיוב הרשמי שלה סרטון החושף ניסויים באוסטרליה לפרויקט חדש ושאפתני של החברה – מטוסים ללא טייס אוטונומיים מתקדמים במיוחד, המיועדים לביצוע משלוחים דרך האוויר וללא צורך בהתערבות אנוש

חיים אבני | כיכר השבת |

מטוסים ללא טייס כבר אינם מדע בדיוני, גם בתחום המשלוחים האזרחי. ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון כבר מחזיקה בכמה וכמה כלים כאלו, שרק ממתינים לאישור הרשויות המקומיות, ואז יוכלו להפעילם ולהביא לשירות משלוחים מהיר משמעות חדשה.

ברחבי העולם כבר מפעילים מטוסים כאלו, שכיום אינם יקרים כל כך, והינם בעיקר גימיק שיווקי ופרסומי. כעת, חושפת ענקית האינטרנט גוגל, כי במעבדות X שלה עובדים על פרויקט חדשני שמכונה "Wing" (כנף). שבמהלכו ייצרה החברה מטוסים ללא טייס אוטונומיים ומתקדמים.

המטוסים של גוגל כבר טסים באוסטרליה, ובסרטון ששחררה החברה, נראים המטוסים במהלך ניסויים בהם מעבירים ללקוחות מוצרי צריכה שהזמינו. בגוגל מספרים כי במעבדות X של גוגל עובדים על הפרויקט בסודיות מרבית כבר למעלה משנתיים. וכי בתקופה האחרונה, ביצעה גוגל מעל ל-30 טיסות מבחן למזל"ט החדשני.

המזל"ט של גוגל נחשב למתקדם ביותר, ומשתמש בתצורה המכונה "tail sitter", שמאפשרת המראה ונחיתה אנכית כמו מסוקים, אך טיסה אופקית כמטוס רגיל. מדובר בתצורה אשר נחשבת לאתגר הנדסי מורכב במיוחד, גם לתעשיות נשק מתקדמות במיוחד, שנכשלו לא פעם ביישום.

את הניסויים בכלי הטיס מבצעת גוגל במרחבים האינסופיים של אוסטרליה, בעיקר בגלל המרחבים העצומים והשוממים, שמקלים על ביצוע הניסויים ללא סיכונים מיותרים לאזורים מיושבים. אך גם בגלל התקנות המחמירות של רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית.

המטוס עצמו הוא אוטונומי לחלוטין, ואינו דורש התערבות אנושית בהטסתו, כל הנדרש הוא לחבר את המוצר למטוס, ולהכניס למחשב הטיסה שלו את הכתובת הרצויה. מכאן והלה ידאג המטוס להמריא באופן עצמוני, למצוא את הכתובת הרצויה, שם ישחרר חבילה מיוחדת המכונה "ביצה", בעודו באוויר, כאשר "ירגיש" כי החבילה הגיעה לארץ, ינתק את המגע, יגלול מעלה את "הביצה" המיוחדת ויחזור ליעדו.

למרות זאת, אנו עדיין לא צפויים לקבל את המשלוח שלנו מהצרכנייה במטוסים ללא טייס בתקופה הקרובה. מכיוון שלמרות ההתקדמות המשמעותית בתחום בשנים האחרונות, הרשויות עדיין לא יתנו כל כך מהר את האישורים הנדרשים להפעלתם, בעיקר בגלל העובדה שלא ניתן לפקח על מליוני מטוסים זעירים בשמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר