קרב האיתנים: מיקרוסופט תפסיק לייצר מכשירים המריצים את האנדרואיד של גוגל

ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה כי חטיבת המובייל של נוקיה שנרכשה על ידה תפסיק לייצר מכשירים המריצים אנדרואיד. בנוסף חסמה לאחרונה מיקרוסופט את מנוע החיפוש של גוגל במערכת ההפעלה Windows Phone שלה בארצות הברית. במקביל פיטרה מיקרוסופט מעל ל-18,000 עובדי חטיבת המובייל של נוקיה (חדשות, טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
לוגו מיקרוסופט וגוגל (צילום: שאטרסטוק )

מיקרוסופט VS גוגל? ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה היום (חמישי) כי תפסיק את יצור המכשירים החכמים מסדרת ה-X של נוקיה, המריצים את מערכת ההפעלה של ענקית האינטרנט גוגל.

בפברואר האחרון השיקה נוקיה בכנס חשוב בברצלונה את סדרת ה-X שלה, שהציע טלפונים חכמים זולים, שאמורים היו לעלות כ-1000 שקלים. ואשר הריצו את מערכת ההפעלה הפופולארי של גוגל, האנדרואיד.

המהלך הזכיר בזמנו את מחדלה של מיקרוסופט בעת רכישת סקייפ. אז במשך כמה חודשים שעברו מהרכישה, הוצע לכל משתמש שהתקין את תוכנת סקייפ על מחשבו, להתקין את דפדפנה של גוגל, הכרום. שנחשב ליריב מר של אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט.

אמנם מערכת ההפעלה עברה שינויים, ועוצבה בדומה למערכת ההפעלה לניידים של מיקרוסופט, ה- Windows Phone. אך עדיין היה מדובר בסוג של הודאה בעליונות המתחרה הגדולה, גוגל.

המהלך עליו הוכרז היום, מגיע כחלק ממהלך קיצוצי עמוק בחטיבת המובייל של נוקיה, במהלכה פוטרו יותר מ-18,000 עובדי החברה. מדובר בסבב הפיטורים הגדול בתולדותיה של מיקרוסופט. ומנכ"ל מיקרוסופט החדש, סאטיה נאדלה, הודיע כי החל מהיום, באופן מידי תפסיק מיקרוסופט את יצור המכשירים מסדרת X של נוקיה. כאמור יחד עם פיטורים אלפי עובדי נוקיה בעולם כולו.

ווינדוס פון, מנוע החיפוש של גוגל נחסם (צילום: שאטרסטוק)

קרב איתנים?

במקביל, בימים האחרונים דווח כי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לניידים, ה- Windows Phone, תחסום את מנוע החיפוש גוגל. והגישה אליו תוכל להיעשות רק באמצעות הדפדפן. את שאר החיפושים יאלצו לעשות הגולשים במנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג.

השינוי בוצע רק בארצות הברית, כנראה בעקבות חששה של מיקרוסופט מהרגולטורים באירופה. שקנסו אותה בעבר במיליארדי דולרים, כשהחברה ביצעה מהלכים כוחניים דומים. כך למשל חטפה בעבר קנס של כמיליארד דולר, בעקבות התעקשותה של מיקרוסופט למנוע את האפשרות להסרת דפדפן האינטרנט אקספלורר של החברה. כמו כן הוכרחה החברה לאפשר את מניעת האפשרות להסרת הדפדפן.

בנוסף, השיקה החברה מנוע חיפוש חדש בשם Delve. שמיועד לחיפוש חכם יותר בשירותי ענן, ונועד לאפשר למיקרוסופט להתחרות טוב יותר בגוגל.

לאחרונה רמז מנכ"ל מיקרוסופט החדש, סאטיה נאדלה, כי בכוונתו להפסיק את המלחמה (האבודה) מול ענקית האינטרנט והתוכנה גוגל. וכי לא ימשיך במלחמה שפתח קודמו בתפקיד, סטיב באלמר, שלחם בצורה בלתי מתפשרת בגוגל.

לפי המהלכים האחרונים נראה כי פניה של מיקרוסופט הם דווקא כן למלחמה מול גוגל. אם כי יתכן כי מדובר בטיפול בכשלים של החברה, ושיפור מוצריה בתחרות לגיטימית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר