מעבדות לחירות • ראיון חג מיוחד

הרב ניר בן ארצי נזכר בימי השבי: 'סגרו אותי בסורגים'

הרב ניר בן ארצי, שחזה תופעות טבע מדבר על הכל: מהיכן הגיעו אליו הכוחות: "זו מתנה משמיים" • על רבנים שרלטנים: "זה בעיקר נשים שמשתמשות בכוחות טומאה" • על לפיד: "לא יכול לעשות משהו נגד הקב"ה" • חוזר לימי מאסרו: "לא איבדתי את האמונה" • וגם מזהיר: תנינים יבואו לחופים הפרוצים (מיוחד)

(צילום: כיכר השבת)

בשנים האחרונות הפך הרב ניר בן ארצי מאדם כמעט אלמוני לרב ומנהיג, ויש שאף מכנים אותו "החוזה ממושב תלמים".

אליבא דחסידיו, כמעט כל דבר עליו דיבר, הזהיר, או התריע - קרה במציאות לאחר תקופה. אחד האירועים שנחרטו בלב חסידיו והפכו אותו לבעל שם, הוא הצונאמי שפקד את יפן, עליו התריע הרב בן ארצי מקודם לכן.

הרב בן ארצי, בעברו טרקטורוניסט, הפך למורה דרך עבור מגוון רחב של מגזרים, דתיים, חילונים, חרדים, ספרדים, חסידים וליטאים, שעולים אליו מידי תקופה לקבלת ייעוץ וברכה.

בשיחה מיוחדת ל'כיכר השבת' מדבר הרב ניר בן ארצי, על תקופת מאסרו, על כוחותיו, על רבנים שרלטנים, על נשים שמתעסקות בחכמת הנסתר, וגם על יאיר לפיד והקרע החרדי-דתי לאומי.

חלק אני יכול להודיע, וחלק לא"

"לפני 23 שנה" מספר הרב בן ארצי, "התחלתי לעזור לעם ישראל, איך זה קרה? אני נולדתי מהילדות עם המתנה הזאת, ולפני 23 שנה התחלתי לעזור לעם ישראל, במה שאני יודע לעזור".

הרב יכול לדעת כל דבר שיקרה? "חלק אני יכול להודיע, חלק לא", עונה הרב בן ארצי.

איזה רבנים השפיעו על הרב? "הרב מרדכי אליהו והרב אברהם שפירא, הם שניהם צדיקים, ושניהם היה איכפת להם מכל הלב על עם ישראל, על היהודים שבארץ, ובחו"ל, היה איכפת להם מהעניין של הגאולה, ושבעם ישראל יהיה אחדות, אהבה, ושלום, הם רצו שיהיה אהבת חינם בעם ישראל".

הרב בן ארצי בראיון ל'כיכר השבת' (צילום: יוסף פאר)

"דיברנו על הכור ביפן, דיברנו על עוד דברים שקרו" מספר הרב ניר בן ארצי, "זה הכל בשביל שיהיה קידוש השם, ובכדי שהיהודים יתחברו לריבונו של עולם, וידבקו בקדוש ברוך הוא, שידעו שיש מנהיג בעולם הזה".

לאחר מספר דקות בהם מדבר הרב על בית המקדש השלישי העתידי, שלדבריו קרוב מאוד, עובר הרב לנושאים אקטואליים, ומדבר על מלחמת האזרחים בסוריה: "סוריה, אין לה תקנה, סוריה תיהרס עד הסוף, כי הסורים פגעו בחיילי צה"ל במלחמות ישראל, ביזו את צלם אלוקים, ביזו את היהודים במלחמת יום כיפור ובלבנון, אז בורא עולם מחזיר להם".

הרב מזכיר כבדרך אגב את אלי כהן, המרגל היהודי שהוצא להורג בסוריה, ואומר כי העם העם היהודי חי בזכות מעשיו: "אלי כהן, שתלו אותו בסוריה, הוא היה צדיק, שתרם רבות לעם ישראל, בזכותו מאות אלפים יהודים חיים ומצליחים, הבכי שלו בשמיים עד הרגע הזה לא מפסיק, עד לרגע הזה עם ישראל חי וקיים בזכותו".

בורא עולם בחר את הממשלה, מי שלא לומד - שיתגייס

"אובמה בא לישראל, בגלל שהוא רוצה לדעת מה לעשות עם סוריה, ומה לעשות עם איראן, ארצות הברית צריכה לקבל אישור מישראל, ארה"ב רוצים שמישראל יפציצו באיראן, שישראל תעשה את הפעולה בסוריה, והאמריקאים רוצים להיות הגב של ישראל, ולהגן על עם ישראל".

דקות לאחר מכן אומר הרב בן ארצי: "בורא עולם לא רוצה שישראל תפציץ, בורא עולם רוצה את התפילה של עם ישראל".

במעבר חד מהנושא האיראני והסורי, אך עדיין במישור האלוקי, עובר הרב בן ארצי להתייחס לממשלה החדשה שהוקמה בישראל, וגורמת לחשש בציבור החרדי: "בורא עולם בחר את הממשלה הזו, בורא עולם רוצה לנקות את מדינת ישראל", אומר הרב בן ארצי שיתייחס בהמשך השיחה גם לברית בין בנט ולפיד.

הרב בן ארצי מתייחס לסוגיית גיוס בני הישיבות ואומר: "החרדים והדתיים כולם, אם הם לומדים תורה, באמת ביושר, בורא עולם לא יגייס אותם לצבא, אם חלק מהם לא לומדים תורה כמו שצריך, או כביכול לומדים תורה, בורא עולם יגייס אותם לצבא".

"חיילי צה"ל הם צדיקים, הם מגנים על אדמת הקודש, יש צה"ל בכדור הארץ, ויש צה"ל בשמיים" אומר הרב בן ארצי.

בהתייחסות לאירועים שיקרו בתקופה הקרובה אומר הרב בן ארצי: "יהיו הרבה ניסים בשנה הקרובה, ירגישו את התגלותו של מלך המשיח, בורא עולם יתן דרך איתני הטבע דברים לא קלים, יהודים יראו ניסים ונפלאות מול העיניים, כמו שהיה במצרים".

על פולארד: "לא סתם הסבל שלו"

"לגבי יונתן פולארד, האמריקאים הם עם אחר מאשר אנשים יודעים", הרב נותן סיכוי שפולארד ישוחרר, אולם מבקר את ההתנהלות הישראלית התוקפנית בנושא: צריכים לבקש סליחה ומחילה, ולבקש בשבילו ברחמים, בלי שנאה, שהיהודים יהיה להם רוך ורחמים, כדי שאובמה ירחם, והוא יכול לעזור".

חצר לשכתו של הרב ניר בן ארצי (צילום: יוסף פאר)

"יש חשבון למעלה בשמיים, זה לא סתם שזרקו אותו לכלא, לא סתם הסבל שלו גם, יש סיכוי גדול מאוד שישחררו אותו, בתנאי שיבקשו בדרך מנומסת, לא איומים ולא גידופים, הכל בנועם" אומר הרב ניר בן ארצי.

בהתייחסו לקרע בין המגזר הדתי לאומי עמו הוא מזוהה והמגזר החרדי אומר הרב בן ארצי: "החרדים או הדתיים לאומיים, צריכים להתאחד ולהתלכד כולם, כולם יש להם מטרה אחת - לבורא עולם. אם יש להם אינטרס אישי כל אחד לעצמו, לא יהיה שלום, אם האינטרס שלהם זה לבורא עולם ולהגנת עם ישראל, יהיה שלום בינהם".

אנשים שמשתמשים בכוח הטומאה, במיוחד נשים

באופן נדיר, מתייחס הרב ניר בן ארצי לביקורות נגד "באבות" ורבנים שצצו בשנים האחרונות ועונה לשאלה איך ניתן להיות 'צדיק' ללא הכשרה תורנית: יש צדיקים שיכולים לעבוד גם במפעלים ויכולים לעבוד גם בחקלאות, ויכולים להיות גם נהגים וטייסים, זה לא מחייב שצדיק זה רק דרך לימוד תורה,

"נכון, יש הרבה אנשים שבכוח הטומאה, במיוחד נשים, שאין להן שום רוח הקודש, ואין להן שום מלאכים שמדברים איתן, מדברים איתן מלאכים רעים, יש כאלה כל מיני אנשים שמלאים טומאה, וכביכול התלבושת שלהם - מתחפשים כאילו אנשים צדיקים".

הרב בן ארצי ממשיך ואומר כיצד ניתן להבדיל בין רבנים שרלטנים לבין צדיקים אמיתיים: "כל אדם יכול לדעת לפי הפנים, לפי הענווה, לפי מה שהוא נותן לעם ישראל".

"לא סתם לפיד יחד עם בנט"

"לא סתם יאיר לפיד עם בנט, ועם נתניהו", אומר הרב בן ארצי ומסביר כי "מלמעלה הקדוש ברוך הוא" סובב את זה כך.

מדבריו: "קמה ממשלה, כשיש ממשלה יש כלי, בתוכו מכניס הקדוש ברוך הוא מלאכים משמיים והם מנהלים את עם ישראל. לפיד לא יכול לעשות משהו נגד ריבונו של עולם, כי הקדוש ברוך הוא סובב את ליבו, ומחשבתו, והוא יטפל בעם ישראל בדרך הטובה ביותר".

כסאו של הרב ניר בן ארצי בבית הכנסת שבמושב תלמים (צילום: יוסף פאר)

לאחר מכן ממשיך הרב בן ארצי ואומר כי גם באסד ובאובמה נכנסו מלאכים, באסד - "בכדי שיחריב את סוריה", לגבי אובמה "כל הטוב שדיבר, זה הכל הקדוש ברוך הוא שם לו מילים בפה".

הרב בן ארצי מתייחס לאנשי עסקים המשקיעים בנדל"ן בחו"ל: "רק בארץ ישראל להשקיע בנדל"ן, כל היהודים שמשקיעים בחוץ לארץ משקרים עליהם, מבטיחים להם שזה יהיה שווה מליונים, עוד שנה, יזרקו אותם מהבתים שלהם, לא עוד שלוש שנים, הם לא יקבלו לא את הבית ולא את הכסף, חבל על הזמן שלהם".

חוזר לימי 'המאסר': "לא עזבתי את הקב"ה"

הרב ניר חוזר לימים בהם נכלא על ידי מקורביו בדירת מסתור בטבריה לפני מספר שנים. ומספר כי אותה תקופה הייתה קשה לו עד למאוד אולם למרות זאת הוא לא איבד את האמונה.

"התקופה שהייתה לי" מספר הרב בן ארצי ל'כיכר השבת': "שלוש שנים מחוץ לבית, סגרו אותי בתוך בית, עם סורגים, לא עזבתי את הקדוש ברוך הוא, היה קשה מאוד כי לא היה חשמל, מבודד כמעט שלוש שנים, לא היה מים לא חשמל, לחם ומרגרינה נתנו ועברתי את הסבל הזה שלוש שנים, ולא עזבתי את הקדוש ברוך הוא לרגע".

"היום אני מעל 4 שנים פה" מספר הרב ניר בן ארצי על חייו שלאחר השחרור, "אני יוצא לכנסים, שלוש פעמים בשבוע, לעשות אחדות בעם ישראל, להחזיר את עם ישראל בתשובה, ולהדביק אותם לריבונו של עולם, אני משפיע על הרבה יהודים בחוץ לארץ לעלות לארץ ישראל".

פתח לשכתו של הרב ניר בן ארצי (צילום: יוסף פאר)

איך שרד הרב ניר בן ארצי עם הסבל שבשנות 'השבי': "לא נלחמים עם זה, זורמים עם החיים, מקבלים באהבה את היסורים" הוא עונה.

"כל מה שאמרתי - קרה"

"כל מה שאמרתי קרה, אם עוד שבוע שבועיים שלוש - אבל קרה". אומר הרב בן ארצי במענה לשאלה האם היו בעבר דברים אותם ניבא אולם בפועל הם לא קרו וגרמו להרהורי כפירה בקרב חסידיו.

"בורא עולם רוצה שחופי הים יהיו בנפרד, גם בכינרת, גם בים התיכון" אומר הרב בן ארצי, ומבטיח כי במקומות בהם הצניעות לא תישמר הקב"ה "יעשה הפרעות בעור, בגוף, יבואו תנינית מהים, נחשים, דגים כרישים, הים יהיה בו סוג של חולי שישרוף את העור בורא עולם הולך לנקות את העולם".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר