צה"ל יוצא לקרב

רבנים נגד תקיפת חיילים חרדים: "זו אינה דרכנו"

גל תקיפות החיילים החרדים במקומות שונים ברחבי הארץ, נמשך. בצה"ל לא יושבים בחיבוק ידיים ונערכים להגן על החיילים החרדים בין היתר באמצעות פנייה לגדולי ישראל. בעקבות תקיפת חייל חרדי בישיבה בלב בני-ברק, מבהירים עסקנים חרדים בשם גדולי ישראל כי "זו אינה הדרך" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קמפיין החרד"קים נגד חיילים חרדים (צילום: פלאש 90)

גל תקיפות החיילים החרדים במקומות שונים ברחבי הארץ, נמשך. בצה"ל לא יושבים בחיבוק ידיים ונערכים להגן על החיילים החרדים בין היתר באמצעות גדולי ישראל.

המקרה האחרון אירע בישיבה ברחוב ירושלים בבני-ברק, חייל חרדי המשרת במסגרת פרויקט שח"ר, ביקש להתפנות בישיבה הסמוכה לתחנת האוטובוס בה המתין.

דקות ספורות לאחר שנכנס לישיבה, התנפלו עליו מספר בחורים מהישיבה וזרקו אותו בבושת פנים מהישיבה בקריאות "חרדק צא החוצה".

החייל, שפנה לישרות בצה"ל לאחר אישור מרבותיו, סיפר לחבריו את שהתרחש בישיבה. "נכנסתי להתפנות ופתאום מתנפלים עלי קבוצה של בחורים מישיבה קטנה", תיאר החייל, "צועקים עלי ודוחפים אותי ואומרים לי 'צא מפה חרדק, מסית, איך אתה לא מתבייש ללכת עם מדים בבני ברק'".

"חשבתי שבזה הסיפור נגמר", המשיך החייל לספר, "אולם מיד לאחר מכן הגיעו גם אברכים ובחורים מבוגרים שהצטרפו אליהם. אני לא מעכל כל כך ומאוד מבולבל והם כמעט סוקלים אותי. לא דמייתי לעצמי שככה הם שטופים".

"מזל שהצלחתי לברוח, אין לי מושג לאן ההסתה הזו תוביל", הוסיף החייל ההמום לאחר התקיפה.

גורמים בכירים בצה"ל שהתוודעו לסיפור, החלו לפעול מול מספר עסקנים חשובים בציבור החרדי, שהבטיחו לטפל בחומרה במקרה הקשה.

העסקנים הבהירו לגורמים בצה"ל כי "זו אינה דרכנו", והוסיפו וסיפרו כי גדולי ישראל הבהירו שזו אינה הדרך. "נדאג שרבני הישיבה יטפלו במקרה", הבטיחו העסקנים.

אחד מרבני הישיבה ששמע על המקרה בירר מי הם הבחורים שנהגו כך כלפי החייל והבטיח לטפל בהם במלוא החומרה.

בצה"ל יש מי שמפנה אצבע מאשימה לקמפיין החרדקים המופץ ברחובות נגד החיילים החרדים. לאור העובדה כי המודעות מתנוססות גם בימים אלו בתחנות אוטובוס בערים החרדיות, בצה"ל מתכוונים לפנות למשרד התחבורה כדי שיפעל להסירם.

גורמים בשח"ר מציינים בשיחה ל"כיכר השבת" כי לאחרונה, לאור קמפיין החרדקים, מתקבלות פניות רבות בגין תקיפת חיילים למוקד מיוחד שהוקם.

המקרה הקשה הזה מצטרף לשורת מקרים אחרים של תקיפת חיילים חרדים, האחרון שבהם, היה חייל חרדי המשרת בחיל הים שטען, כי קיצונים תקפו אותו מילולית בעת שהגיע להתפלל במירון וקראו לעברו "חרד"קים החוצה".

באירוע שנערך בתחילת השבוע (ראשון) לחיילים המשרתים במסלול שח"ר, התייחס הרב הצבאי הראשי רפי פרץ בשיחה שמסר לחיילים החרדים ברמז לקמפיין החרד"קים: "לפעמים מתייחסים אליכם בצורה לא מכובדת, ולא ראויה למדים היקרים שאתם שמים עליכם, כשאתם הולכים ברחובות. כולנו צריכים להמשיך הלאה למרות התקופה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר