רוסיה: שליח חב"ד הרב אשר קריצ'בסקי לא יגורש

לאחר שרשויות ההגירה באומסק שברוסיה החליטו לגרש את שליח חב"ד, הרב אשר קריצ'בסקי, בחשד לריגול לטובת ישראל, החליט בית המשפט כי השליח לא יגורש (חרדים, עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אשר קריצ'בסקי (צילום ארכיון: אתר חב"ד שטורעם.נט)

חודש אחרי שרשויות ההגירה בעיר אומסק שברוסיה הוציא צו המורה לשליח חב"ד במקום, הרב אשר קריצ'בסקי, לעזוב את המדינה, לאחר שהוא נחשד לכאורה בעבירת ריגול לטובת ישראל, החליט בית המשפט המקומי כי הרב לא יגורש מהמדינה וכי החלטת רשות ההגירה מבוטלת.

הרב קריצ'בסקי נדרש לעזוב את רוסיה בתוך 15 יום, אך כשניסה לברר מה עומד מאחורי הצו, נדחתה בקשתו. לשם השוואה, אנשי עסקים ממוצא סיני שקיבלו לאחרונה צווים דומים, קיבלו לכך הסבר מפורט מאנשי החוק, כך לפי אתר bk55.ru. לדברי האתר, לחשד הריגול אין בסיס, כיוון שזו אינה הדרך בה מטפלים במרגלים.

הפקודה הדהימה רבים, מאחר ושליחי חב"ד מקיימים מערכת קשרים קרובה עם אנשי הממשל ברוסיה, ופועלים בהתאם לחוקים המקומיים. בנוסף, נשיא המדינה ולדימיר פוטין, מחיל מדיניות קשוחה מול גילויי אנטישמיות.

ההערכה הייתה היא כי מדובר היה בתכנית עצמאית שהובילו הרשויות באזור דרום-סיביר, על רקע החשדנות ושנאת המערב המתגברת ברוסיה.

בעת מבצע 'צוק איתן' גייס השליח תמיכה כספית עבור משפחתו של החייל רב סמל בכיר בייניסיאן (דני) קסהון מנתיבות ויתכן שמכאן נבע הקשר לחשד הבלתי מבוסס בריגול.

זו הפעם השנייה בתוך זמן קצר שרשויות החוק האשימו את הרב בפלילים. לפני כחודשיים, נקנס הרב לאחר שנמצאו מוצרים שפג תוקפם בחנות המזון הכשרה שבניהולו, ונמכר במקום יין כשר ללא אישור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר