פרשת רמתי > חשיפת "כיכר השבת"

תיעוד וידאו ראשון מהסמינר שחולל סערה: "כולן מרוצות"

לראשונה מאז התפוצצה "פרשת רמתי" באתר "כיכר השבת", מנהל הסמינר הרב אהרן רמתי מדבר לראשונה בראיון וידאו בלעדי ● על החשדות החמורות: "המקום היחיד שלא לוקח כסף מהבנות" ● הקשר עם הנערות: "הכל שקרים" ● וגם: תלמידות מספרות על התחושות: "אנחנו מרוצות" (חרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |
אהרן רמתי ואחת התלמידות (צילום: דוד כהן)

לראשונה מאז התפוצצה הפרשה ב"כיכר השבת", אהרן רמתי - מנהל סמינר "באר מרים" - מדבר לראשונה בראיון וידאו בלעדי, בו הוא מגולל את הפרשה, מהרגע בו פנו לבית-הדין ועד למכתב החריף שהוציאו גדולי הדור, ובראשם מרן הגר"ע יוסף שליט"א ומרן הגרי"ש אלישיב.

הראיון נערך בסמינר, ברחוב "שאול המלך" 24 בירושלים. השמועות סיפרו כי מדובר במבנה נטוש, בו מתבצר רמתי עם עשרות בנות.

בכניסה, קיבל אותנו רמתי עם חיוך רחב. הוא מודע היטב להוראה של גדולי הדור - שהורו לא לשלוח בנות לסמינר זה - וההשלכות הצפויות על המשך ניהול הפנימייה בראשותו. על הקיר בבית, מתנוססות תמונות מורו ורבו, הגר"י גרשנוביץ.

לאורך כל הראיון, רמתי מזים את הטיעונים נגדו. "הכל שקרים, רימו את גדולי הדור", הוא אמר בראיון הוידאו הבלעדי ל"כיכר השבת". הוא מנופף בתחילת הראיון במכתב שקיבל מבית-הדין "בית יוסף" שנותן לו היתר להמשיך לנהל את הסמינר.

"מונעים ממני להיכנס לגדולי ישראל, הרבנים לא שמעו את הצד שלי. ישנם גורמים אינטרסנטים שרודפים אותי", הוא טוען.

בראיון - המתפרסם כאן במלואו, הוא מספר על התנהלות הסמינר, הקשר עם הבנות, הסדר היום-יומי, תנאי המגורים והמחייה, ומצהיר: "זה המקום היחיד שלא לוקח כסף מהבנות".

משם, עלינו לקומה השניה, שם פגשנו מספר תלמידות. הן, למרבה ההפתעה, הכחישו את כל הדיווחים.

האם נכונה הטענה כי אהרן מונע מכם לשוחח עם ההורים, שאלנו. הנערות הכחישו בתוקף. "אנחנו מרוצות, אין אמת בשמועות", הן אמרו. אחת התלמידות הצהירה בראיון: "אבא שלי זה הרב".

כהוכחה, היא שלפה את מכשיר הסלולרי שלה והתקשרה לאביה. זה הכחיש את הטענות נגד רמתי. "מדובר בשקר, אני מרוצה, בתי מרוצה, כולם מרוצים". מספר תלמידות הוסיפו: "אף-אחד לא כובל אותנו".

התלמידות התייחסו גם לטענות שמדובר ב"כת" ושרמתי שולט בהן. "זה שקר מוחלט, אנחנו עושים מה שאנחנו רוצות ויוצאות לפגישות בשידוכים כמו כל בנות הסמינרים".

מה בדיוק האמת בפרשה העלומה והמוזרה? נדמה כי בימים הקרובים נדע את התשובה.

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב ולדווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר