המאבק ב'נשות הכותל':

שוב: אלפי בנות סמינרים יתפללו מול נשות הכותל

הפרובוקציה החודשית של נשות הכותל: בציבור החרדי נערכים, ולאור הוראתו של מרן הגראי"ל שטיינמן, ייצאו שוב אלפי בנות סמינרים חרדיות, שיערכו תפילה המונית מול נשות הכותל. ההחלטה נפלה במהלך פגישה שקיימו ח"כ משה גפני וסגן ראה"ע ירושלים יצחק פינדרוס עם מרן הגראי"ל שטיינמן (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נשות הכותל (צילום ארכיון: פלאש 90)

לקראת ראש חודש אב: הערב (ראשון) נכנסו יו״ר תנועת דגל התורה ח"כ משה גפני, וסגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן, וזאת על מנת להיוועץ בו במספר נושאים העומדים על הפרק.

בין היתר, הפגישה נערכה על רקע הבחירות לרשויות המונציפאליות הקרבות והולכות, ושאלת התמיכה במועמד מטעם התנועה הליטאית לראשות העיר ירושלים, כמו גם סוגיית חילולי השבת בחסות העירייה.

ל'כיכר השבת', נודע כי עיקר הסוגיה שעלתה על שולחנו של מרן ראש הישיבה, הנה שאלת היחס כלפי נשות הכותל והארגונים הרפורמים בתפילת ר״ח אב.

כזכור, בחודשיים האחרונים, מאז פסיקת בגץ המאפשרת לנשות הכותל להתפלל ברחבת התפילה, פעלו עסקנים בגיבוי גדולי הדור על מנת להיאבק בתופעה ההרסנית ובחילול מקום המקדש.

בר"ח סיוון התקיימה תפילת אלפי בנות הסמינרים, ואילו בר״ח תמוז התקיימה תפילה המונית של ציבור האברכים ובני הישיבות. אולם על אף כל זאת, בארגונים הרפורמים לא אמרו נואש והמשיכו להיאבק למען השגת מטרתם.

תפילת בנות הסמינרים לפני כחודשיים (צילום: שלומי כהן)

הערב כאמור, נועצו גפני ופינדרוס עם מרן ראש הישיבה שהביע זעזוע מחומרת הפגיעה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, והורה לקיים את תפילת אלפי בנות הסמינרים בבוקרו של יום ר"ח על מנת ולקיים את מצוות המחאה כנגד אותם "ארגונים וקבוצות של פורקי עול".

מייד עם צאתם מביתו של ראש הישיבה, קיימו גפני ופינדרוס שיחה טלפונית עם ח״כ מאיר פרוש וסגן ראש העיר יוסי דייטש כשהם קובעים ישיבה דחופה למחר על מנת ולהיערך לקראת תפילת בנות הסמינרים.

"מדובר בתקופה של החופש הגדול ויש להיערך מראש על מנת ולהסדיר את הגעתן של אלפי הנשים ובנות הסמינרים שיוכיחו קבל עם ועדה מי הן נשות הכותל האמיתיות". אומרים הערב ל'כיכר השבת' בלשכתו של פינדרוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר