שוב: חייל דתי טוען כי הותקף על ידי חרדים בירושלים

חייל דתי שעבר בסמוך לישיבת מיר בי-ם טוען כי הותקף על ידי מספר חרדים. לדבריו, הם החלו בתקיפה מילולית, ולאחר מכן אף תקפו אותו פיזית. התוקפים נמלטו מהמקום (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גרפיטי נגד חיילים חרדים (צילום: פלאש 90)

בפעם המי יודע מה: חייל דתי טוען כי הותקף על ידי צעירים חרדים בסמוך לישיבת מיר בירושלים. לדבריו, 2 חרדים תקפו אותו רק בגלל שהיה לבוש במדים.

החייל הדתי הסתובב בשכונת 'בית ישראל' וכשהגיע סמוך לרחוב שערי שמיים בשכונה וסמוך לישיבת מיר, תקפו אותו 2 צעירים חרדים.

על פי הדיווח בערוץ 2, אחד מהתוקפים אף הכה אותו באגרופים, ועוברים ושבים שעברו במקום הפרידו בין החייל והתוקפים.

כוחות משטרה הוזעקו לשכונה, חילצו את החייל, והעבירו אותו לתחנת המשטרה, שם הוא הגיש תלונה נגד אלו שלטענתו תקפו אותו עקב היותו לבוש במדי צה"ל.

כזכור, בשבוע שעבר הותקפו חיילים שעברו בשכונת 'מאה שערים' וברחוב שמואל הנביא בירושלים. התקיפה גרמה לגינויים מקיר לקיר. ובכל רחבי הקשת הפוליטית גינו את המעשה.

יצויין, כי לפני מספר חודשים פרסם הרב משה זאב זארגער, מחבר השו"ת "וישב משה" פסק הלכה, לפיו יש לגרש מבתי הכנסת ומבתי המדרש חיילים חרדיים, וזאת בעקבות היות מדי צה"ל "מטמאים במגע ומשא".

מדבריו של הרב זארגער שפורסמו על גבי פשקווילים: "לדאבונינו, הגיע מצב שמיום ליום מתרבים לובשי המדים, כידוע לא חסר להם חיילים, ואין הם צריכים את החרדים בצבאם, וכל מטרתם היא להחדיר נגע זה בתוככי היהדות החרדית".

לדברי הרב זרגער, הצבא מתנה את התשלומים המועברים לחיילים בכך שילבשו את המדים בשכונות החרדיות, ובכך יסייעו כביכול למהלך פסיכולוגי, שיביא לגיוס חרדים לצה"ל: "עד היום היה בושה להגיע עם בגדי הצבא לבית המדרש, ידוע לי על אחד שהציעו להתגייס לצבא, לקבל שם תפקיד קל מאוד, לומר קל רחמים וכדומה, ותמורת כן יקבל משכורת גבוהה מאוד, אך זאת בתנאי שילך עם בגדי הצבא במשך כל השנה כולה בכל מקום שילך, זה הרווח הכי גדול עבורם, שעוד יהודים ועוד יהודים ילכו עם הבגדים הצואים, ובכך יקררו את ההתנגדות לכך".

אמש (מוצ"ש) סיפר חייל חרדי שהותקף על ידי צעירים קיצוניים כי ביקש בעבר מהצבא פטור מלבישת מדי צה"ל זאת לאור מגוריו בשכונה חרדית, אך נענה בסירוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר