הרב קלמן גולדשמידט בראיון מיוחד על הסדרה שטיסל

הרב קלמן גולדשמידט למד משחק כשהיה חילוני, מאז כבר 35 שנה הוא מרביץ תורה ברבים. אך לאחרונה שוב ראינו אותו על המרקע בתפקיד אביה של אלישבע בסדרה 'שטיסל' • בראיון מיוחד הוא מספר על חוויותיו בסדרה • על הרעיון לשחק בסדרה חילונית: "הרב שלי אמר לי: 'אם אני הייתי יכול אני הייתי הולך לשחק'" • על הזעזוע שעבר עליו מההשתתפות בסדרה: "אם אני עלה תאנה שם, אני מסיר אותו" • צפו (ראש השנה)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

הרב קלמן גולדשמידט, הוא אישיות ירושלמית ידועה ומפורסמת. אלו שזכו להכירו, מסרבים שיעבור עליהם שבוע אחד בלי ר' קלמן. ואמרותיו הנעימות שלא נופלים מסיפוריהם האגדיים של המגידים הירושלמיים, קרבו רבים והשיבו רבים אף יותר מעוון.

במשך שנים הוא מרביץ תורה בצורה הייחודית רק לו, ואלפי תלמידי ישיבות, שמתייחסים אליהם לעתים כ'נושרים' חייבים לו את חייהם הרוחניים.

הרב גולדשמידט הוא חוזר בתשובה, לפני 35 שנה הוא עוד היה בבוהמה החילונית, למד משחק בניו-יורק ושיחק בתאטראות נחשבים. מאז הוא עזב את עולם התוהו, היה לתלמיד מובהק של הרב בעדני, התקרב לברסלב וכאמור מרביץ תורה יום וליל.

ההשפעה הרוחנית שלו על אלפי בני נוער שעברו תחת שרביט חינוכו והנהגתו, ניכרת וחביבותו משמחת כל רואיו. את עולם התוהו כאמור הוא עזב לפני שנים רבות, אך עדיין יש לו משנה סדורה על כוחה של המצלמה.

כמי שמכיר בה, הוא השתמש בה רבות לעצב את אישיותם הרוחנית של תלמידיו הצעירים. והאמת, יש לו תוכנית להשתמש בכוחה הפסיכולוגי של המצלמה לקרב את נושרי עמך ישראל.

לאחרונה שוב נחשפנו לדמותו של הרב גולדשמידט, הפעם על המסך הקטן, בסדרה הפופולרית 'שטיסל' בתפקיד אביה של אלישבע הגרושה.

תפקיד אותו בא לבצע בכדי לקדש שם שמים ברבים, על פי הוראה מיוחדת מרבו שאמר לו, שאם הוא היה יכול ללכת ולקדש שם שמים היה הולך ומשחק בשטיסל.

בראיון מיוחד הוא תוקף את הצורה בה מצולמים החרדים בסדרות חילוניות. ומבקש לגזול את החנית מיד המצרי: "במקום שנראה כחגבים בעיניהם, נעשה אנחנו מה שצריך לעשות".

כולם במחשבה התבררו

"אני שחקן, אני משחק כל היום יש לי במאי (הקדוש ברוך)".

"איך אני משחק עם נשים? אני עושה סאבסיטושן - החלפה. כשאני אמרתי ב'שטיסל' לשחקנית טקסט, אז אמרתי לא לה, התכוונתי לבת שלי - הוא אוהב אותך, לא מכיר אותה לא מסתכל עליה".

"כולם במחשבה התבררו, המחשבה אם אתה שולט בה היא העניין".

"כשאתה מדבר על שטיסל, השאלה היא איך משכו אותי פנימה? אמרו לי זה תוכנית שהולכת לייצג את החרדים, סיפור תמים של אלטר בוחר, ו... רבנים משחקים שם".

"התחלתי להתלהב, אישתי תמיד פוסלת והיא בקשה ממני ללכת לשאול רב. שאלתי את הרב שלי שהוא מקובל גדול וצדיק, והוא כל כך התלהב עד שאמר לי הוא אמר לי אם הייתי יכול אני הייתי הולך".

"הייתי בטוח שהולכים לראות אותנו, שיראו אותי, אם אתה רואה אותי בטיש, אתה חוזר בתשובה".

"אבל עכשיו, כשאני רואה את שטיסל אני שואל: זה שטיסל זה אני, את זה אני מייחצן?! זה לא יאומן".

אם אני עלה תאנה של הסדרה אני מוריד אותו

"הראו לי את הקטע בו אני משחק, מה רואים? את האבא נרדם בשבת באמצע הזמירות. זה שבת?! זה מה שאני רציתי להראות לעולם מה זה שבת".

"אמרו לי רוצים להראות את הפן היפה שלנו, את גאולה, את החבר'ה שלנו, אבל עכשיו אני רואה את הסבתא שרואה טלוויזיה, והיא אומרת לנכדות שלה 'הם לא אוהבים', זה הסבתות שלנו?! זה המלאכיות של קבר רחל?!"

"אם אני עלה תאנה שמה אני מוריד אותו. לכן אני בא עכשיו לכפר על זה".

"אדם אחד בא אלי בשכונה ושאל אותי מה אני עושה בשטיסל, שאלתי אותו מה אתה עושה בשטיסל?? מילא אני, שחקתי שם, אבל איך אתה רואה את זה?"

אבל האמת, אין הכי נמי, מה אני עושה בשטיסל?!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר