מופע פרוץ בבירה

שחקנים יגלמו את הרבנים הראשיים חוגגים עם זמרות

ההסתדרות הציונית העולמית תערוך שחזור היסטורי לכ"ט בנובמבר, במלאת 64 שנה ליום ההחלטה באו"ם על הקמת המדינה. החגיגות ישוחזרו היום בירושלים. שחקנים בדמויות ראש הממשלה לשעבר, גולדה מאיר והרבנים הראשיים דאז יברכו את ההמון, לצלילי זמרות ישראליות. ומה מגיבים ב'העדה החרדית'? (בארץ)

ישראל אהרן, ישי כהן | כיכר השבת |

ביוזמת הההסתדרות הציונית העולמית, ישוחזר יום כ"ט בנובמבר, היום בו קיבלה עצרת האו"ם את החלטתה בדבר הקמת המדינה העברית - מדינת ישראל.

"כדי לחזק את המודעות ליום חשוב זה, אשר בעקבותיו, ביום ה' באייר תש"ח הוכרזה מדינת ישראל, וכדי לעודד את הרוח הציונית במדינת ישראל, יזמה ההסתדרות הציונות העולמית את שחזור קבלת הבשורה על החלטת האו"ם ואת חגיגות ההמונים ברחוב", נכתב בהודעת ההסתדרות.

השחזור יתקיים היום (שלישי) ברחבת בניין הסוכנות היהודית ברחוב קינג ג'ורג' ירושלים. על-פי התוכנית, אלפי אנשים וביניהם בני נוער, נשים, ילדים ומבוגרים - ירקדו במעורב למשמע הקלטת החלטת האו"ם, בדיוק כמו לפני 64 שנה.

דמויות היסטוריות אשר לקחו חלק בחגיגות המקוריות יגולמו על ידי שחקנים וביניהם ראש הממשלה לשעבר, גולדה מאיר אשר תברך את ההמון מן המרפסת המפורסמת כאשר לצידם שחקנים בדמויות הרבנים הראשיים לישראל דאז - כל זאת לצלילי זמרת ישראלית.

לצורך השחזור אותרו שתי מכוניות שרד מדגם סיטרואן אשר הסיעו לחגיגות המקוריות את המכובדים, ג'יפ צבאי בריטי מתקופה זו ומחלק עיתונים אשר יחלק עיתונים שיודפסו במיוחד ליום זה ברוח הזמנים ההם.

בנוסף, ישולבו בין ההמון נגני רחוב, להקות מחול אשר ירקידו את המשתתפים במעגלי הורה וריקודי עם ודמויות של מפורסמים מהימים ההם עם צלמים אשר יצלמו את הקהל במצלמות אותנטיות.

ב'העדה החרדית' אומרים בתגובה ל'כיכר השבת': "שהחילונים יעשו מה שהם רוצים בתוך השכונות שלהם - כל עוד וזה לא נכנס לשכונות שלנו אנחנו לא מתערבים".

על גילום השחקנים שיגלמו את הרבנים הראשיים. "אנחנו אף-פעם לא הענקנו יחס מיוחד לרבנים של 'הציונים' , תמיד אמרנו שמי שמשרת אצל 'הציונים' אין לו חלק ונחלה בעם ישראל, ועכשיו הם מגלמים את המציאות כי הרבנים הראשיים הם לא שומרי תורה ומצוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר