תנועת ש"ס מנצלת את תמימותן של הנשים

"היום אלפי נשים יגיעו ל'יד אליהו', למופע אקסטטי של יהדות דלה. ש"ס תנצל את תמימותן" • דב הלברטל חושב שמארגני כנסי הנשים, הם "עניי הדעת וגדולי היצר" (חרדים)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
נשים בכנס חרדי (צילום: פלאש 90 למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

סדרת כנסי הנשים באצטדיון ביד אליהו אינו מכבד את היהדות וערכיה. איני יכול להוכיח – וזה גם לא חשוב – מה המניע האמיתי לעריכת כנסים אלה: האם המניע העיקרי הוא כלכלי, פוליטי או אולי שניהם.

דבר אחד נראה ברור - הרבה לשם שמים, אין שם, ואם הוא קיים הוא אינו אלא במטרה לעשות בשמים שימוש ארצי. ש"ס כבר תמצא את הדרך לניצול פוליטי של תמימותן של אלפי נשים, במופע אקסטטי של יהדות דלה. היא תגרוף את ההון.

אך הגרוע מכל, הוא עצם עריכתם של כנסים אלה ותוכנם. המודעות מבטיחות זמרים, רבנים ורבניות שרובם מסוג של מטיפים וכל מיני קטעי וידיאו שעניינם לעודד התלהמות רגשית. האקסטזה המלווה אירועים אלו, היא השטחה גדולה של היהדות, רדידות, והפיכת כל דבר יהודי קרדום לחפור בו. יתכן אפילו שהיה כדאי לו היו כל אלפי המתכנסות צופות במשחק כדורסל. כי אז לפחות לא הייתה התיימרות ולא ביזוי של היהדות.

המארגנים, הגורפים הון פוליטי או כלכלי, יטענו כי כנסים אלו נועדו לקירוב. ברגע אחד הופכות אלפי נשים, חוטאות חלילה, לצדיקות. ברגע אחד. הם רק שוכחים לציין שיתכן שגם ברגע אחד הן נהפכות חזרה למה שהיו. רגע אחד אחרי. ובין לבין, ניצלו המארגנים את היהדות בצורה מחפירה לגרוף הון, ומשפילים את היהדות בנזיד רגשות ואקסטזה.

הופעות אלו, שלחלק מהמרצים בהן אין כלום מלבד היכולת לשלהב קהל נשים תמימות, לקוחות מההופעות האקסטטיות של הגויים, ובעיקר אלו הנערכות באמריקה על ידי זמרים ולהקות למיניהם, ועל ידי מטיפים נוצרים. רק שהטרגדיה היא שהחיקוי דל הקלוריות כאן, נעשה בשם היהדות ולמען היהדות.

וכי זו יהדות זו – תערובת של דרשנים מרדדים, זמרים משלהבים וקטעי וידיאו שתכליתם לגרום להתלהמות? אלו תופעות שלא ידענו עליהן לא בגלות ליטא ולא בגלות המזרח. כנראה ששם לא ידעו לרדד את היהדות. מה שידעו הוא שלא בכל מחיר מוכרים את היהדות. גם אם בשוליים קיימת הצלחה כלשהי, הנזק הוא עצום.

הקושי הוא לעמוד בפרץ ההולך וגואה של המיסטיקה וההתלהמות. כי הכל בעצם מאותו שורש – הכנסים ההמוניים ביד אליהו, הנסיעות ההמוניות לאומן, הנסיעות לקברים בכל רחבי העולם, המתרחש בחלק מחצרות הבבות והעיסוק האובססיבי בקבלה. הכל אותו דבר. ניצול מחפיר של תמימותם של אנשים. והגרוע מכל, מימד של חילול השם, יצירת חלון ראוה מביש של היהדות, ועשייתה קרדום לחפור בה.

כל זאת מצוי גם במיקרוקוסמוס של הכנסים ביד אליהו – יד אליהו למארגנים עניי הדעת וגדולי היצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר