הקרב על הרב

ש"ס תתמוך ברב עמאר לרבה הראשי של ירושלים

לאחר הכשלת "חוק עמאר" וקבורת סיכוייו של הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר להיבחר לכהונה שנייה, בתנועת ש"ס פועלים להרגעת הרוחות ובכירים בתנועה החלו לקדם את בחירתו של הרב עמאר לתפקיד רבה הראשי של ירושלים. בנתיים, הגאון רבי יצחק יוסף הפך למועמד המוביל לרב הראשי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
רבה הראשי של ירושלים? הרב שלמה משה עמאר (צילום: מאיר אלפסי)

הקרב על הרב: לאחר שהכשילו את "חוק עמאר" וקברו את סיכוייו של הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר להיבחר לכהונה שנייה כרב הראשי לישראל, בתנועת ש"ס פועלים להרגעת הרוחות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכירים בש"ס בשיתוף גורמים בעיריית ירושלים החלו לקדם את בחירתו של הרב שלמה משה עמאר לתפקיד רבה הראשי של ירושלים.

בש"ס מבינים כי הכשלת 'חוק עמאר' גרמה לסערת רוחות במפלגה למרות שלא לכך הם כיוונו. בש"ס יש מי שמפנה אצבע מאשימה לאנשים הסובבים את הרב עמאר שהם אלו שגרמו לסערה הגדולה.

כדי להביא להרגעת הרוחות הן במפלגה והן מול הרב עמאר, הוחלט בש"ס לקדם את בחירתו של הרב עמאר לתפקיד החדש, כרבה הראשי של ירושלים.

במסגרת ההצעה ייבחר הרב עמאר לתפקיד הרב הראשי וראב"ד ירושלים ואילו ראש ישיבת "חזון עובדיה" ובעל ה"ילקוט יוסף", הגאון הרב יצחק יוסף, אותו ייעד אביו במשך שנים לתפקיד, ייכהן בתפקיד הראשון לציון.

"הרב יצחק יוסף נחשב כבר עכשיו מועמד מוביל לתפקיד הרב הראשי", אורמים גורמים בש"ס, "כך ממילא ייבחרו שני מועמדים ראויים לכל אחד מהתפקידים הללו".

בלשכת ראש עיריית ירושלים אומרים כי ניר ברקת לא מתנגד לבחירתו של הרב עמאר, מה שמגביר את סיכוייו של הרב עמאר לזכות גם בתמיכת החילונים.

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי במידה והרב עמאר יסכים להתמודד לתפקיד, הרי שסאגת הרב הראשי לירושלים שנמשכת שנים ארוכות כל-כך תבוא אל קיצה.

במקרה שכזה ייתכן והליך הבחירות לרבני העיר ירושלים יסתיים עוד לפני הבחירות המוניציפליות, שכן בהודעת המדינה לבג"ץ נאמר שאין מניעה חוקית לסיים את ההליך עוד בטרם ייבחר ראש עיר חדש בירושלים, רק היעדר הסכמה בין השר לשירותי דת לבין ראש העיר על זהותם של המועמדים מונע את קידום ההליך, ומשכך הרעיון להריץ את הגר"ש עמאר לתפקיד עלול לסיים את ההליך הבלתי נגמר הזה.

גורם בכיר בש"ס אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לאף אחד לא הייתה כוונה לפגוע חס ושלום בכבודו של הרב עמאר, מרן הרב עובדיה אוהב אותו, רק שלא יכולנו לתת תמיכה לרב דוד סתיו ולכן התנגדנו לחוק".

לדבריו, "כעת, אנחנו נעשה מאמצים להביא לבחירתו של הרב עמאר לרבה הראשי של ירושלים בכדי לנסות ולסיים את הסערה הזאת בצורה הכי טובה שניתן".

"מרן הגר"ע יוסף יתמוך ברב עמאר בשמחה ובחום", אומר הבכיר, "בתמיכה שכזאת הרב יראה לציבור את אהבתו לרב עמאר ושכל ההתנגדות לחוק הייתה בגלל דוד סתיו".

הרב שלמה עמאר עם הרב ציון בוארון (צילום ארכיון: נתנאל אסרף - חדשות 24)

מקורביו של הגר"ש עמאר מאשרים ל"כיכר השבת" את הפרטים, חלקם אומרים כי בשלב זה הרב לא מעוניין בתפקיד זה או אחר, ואינו עוסק בתוכניות כאלו ואחרות או חלילה בנקמה על החלטתו של הגר"ע יוסף.

כזכור, ביום רביעי בשבוע שעבר, הצליחו חברי-הכנסת החרדיים בתרגילים פרלמנטריים שונים למנוע את העלאת 'חוק עמאר' להצבעה במליאת הכנסת, ובכך הביאו לקבורתו הסופית לאחר שהממשלה אישרה בישיבתה ביום ראשון האחרון את הוועדה הממנה את הגוף הבוחר כפי שהתחייבה לבג"צ.

בנתיים, שם נוסף נכנס למירוץ אחר גלימת הראשון לציון - הרב ציון בוארון, מוותיקי הדיינים וחבר בית הדין הגדול, בעבר אב"ד בבאר שבע, שנחשב לעושה דברו של הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר.

בש"ס אומרים כי "בכל יום נשמע על עוד מתמודד חדש, לא אנחנו קובעים מי מועמד ואף אחד לא יקבע למרן הגר"ע יוסף מי יחליף את הרב עמאר, הלחצים שמנסים להפעיל עלינו לא יעבדו, הגר"ע יוסף הוא זה שיחליט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר