הבחירות לרבנות ירושלים

תדהמה בש"ס: חתנו של מרן הגר"ע הצטרף למירוץ

הרב מרדכי טולדנו, חתנו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל מתכוון להתמודד לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים. מקורביו הציגו מכתב תמיכה עליו חתומים עשרות רבנים, בהם גם של נשיא המועצת רבי שלום כהן. בש"ס נדהמו ומיהרו להגיב: "אין החלטה". כל הפרטים (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב טולדנו עם מרן הגר"ע יוסף (צילום: באדיבות המצלם )

הבחירות לרבנות ירושלים: הרב מרדכי טולדנו, חתנו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל מתכוון להתמודד לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים.

במכתב, עליו חתומים רבנים רבים, נכתב: "אנו החתומים מטה ביודעינו את גופי התורה שתלויים במעמד הרבנות, קוראים אנחנו לכל מי שבידו להרים קרנה של תורה ולעמוד בפרץ לשמור על עולם התורה ולעשות כל שביכולתו, ובזה אנו חותמים במועמדותו של ידידינו הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של מרן הראשל״צ זצ״ל, וממשיך דרכו, לכהן כרב ראשי וראב״ד עיר הקודש ירושלים. אנו קוראים לכל מי שיעזור ולסייע לו שחייב לעשות כן״.
החתימה הדרמטית היא של נשיא מועצת חכמי הגאון רבי שלום כהן. בחתימה זו, מסתיימת למעשה הסאגה בנוגע למועמד שיזכה לתמיכת ש"ס לתפקיד החשוב.

בין היתר, חתומים הרבנים הגאונים הרב שמעון בעדני, הרב משה מאיה, הרב ברוך מרדכי אזרחי וכ"ק האדמו"ר מבעלזא.

יצוין כי חתימה אחת חסרה לרב טולדנו, והיא של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, ששמו גם עלה כמועמד לתפקיד.

גורמים בש"ס קיבלו בתדהמה את הודעת הרב טולדנו, במיוחד שהתאריך המתנוסס על גבי המכתב הינו לפני חצי שנה. גורם בכיר בש"ס: "טרם קיבלנו החלטה מי יהיה המועמד שלנו, אין שום החלטה בנושא, תהיה ישיבה של מועצת חכמי התורה שתחליט על כך. כרגע אין לנו מועמד רשמי".

גורם המקורב למועצת חכמי התורה אומר ל'כיכר השבת': "תהיה בעיה להכריז על הרב טולדנו כמועמד ש"ס, מאחר שמרן הרב עובדיה יוסף הבטיח לבנו הרב דוד שהוא יהיה זה שיכהן כרב העיר ירושלים ויזכה לתמיכת ש"ס". הגורם הוסיף שההבטחות מתועדות בסרטוני וידאו שצולמו בתקופת הבחירות לרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר