הילדים ילמדו: באנו מהקוף

תורת האבולוציה הכפרנית נכנסת לתוכנית הלימודים

היא נחשבת לאחת מן התורות הכפרניות ביותר, אך היא תכנס לתוכנית הלימודים במערכת החינוך החילונית ביוזמת משרד החינוך והעומד בראשו שי פירון. מעתה כל תלמיד יהודי במסלול למדעים בכיתות ח' ו-ט' ילמד את תאוריית האבולוציה של צ'רלס דרווין עם ההתפתחויות שחלו בה (חדשות, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מימין (צילומים: פלאש 90)

היא נחשבת לאחת מן התורות הכפרניות ביותר, אך היא תכנס לתוכנית הלימודים במערכת החינוך החילונית ביוזמת משרד החינוך. מעתה כל תלמיד יהודי במסלול למדעים בכיתות ח' ו-ט' ילמד את תאוריית האבולוציה של צ'רלס דרווין עם ההתפתחויות שחלו בה.

כפי שנחשף באתר ynet, ועדת המקצוע במשרד החינוך שבראשות השר הדתי חובש הכיפה שי פירון, קבעה כי החל משנת הלימודים הקרובה תילמד תורת האבולוציה בכיתות ח' ו-ט' כאמור.

כעת גם תלמידים, נערים תמימים, שייתכן והוריהם לא מסכימים עם התאוריה הכפרנית, יאלצו לספוג את התורה בגיל צעיר, וקיים חשש מהותי כי אותם נערים יאבדו את הזיקה האחרונה למסורת שקיימת אצלם מבית הוריהם.

ההחלטה הנוכחית של פירון מהרסת ומחרבת את חומות הדת, בכך שהיא אינה מגבילה את לימוד התאוריה הכפרנית לתלמידים החלונים, אלא ייחשפו לנושא 220 אלף תלמידים בחטיבות הביניים, כולל תלמידי החינוך הממלכתי-דתי.

תורת האבולוציה טוענת כי מוצאו של האדם והקוף מאב קדמון אחד, וכי האדם התפתח במשך מליוני שנים עד שלפני 49 אלף שנה הגיע למצבו הנוכחי (עפ"ל רח"ל). תורת זו נחשב לתורה כפרנית, הכופרת בגילו של העולם על פי התורה, וכופרת בכך שבני האדם נוצרו נבונים כפי שהם על ידי בורא העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר