תיעוד בלעדי: כך נעצר יואליש קרויס

הבוקר פשטו פקחי עיריית ירושלים, בשיתוף עם אנשי רשות המיסים, על המשחטה שבבעלות העסקן הירושלמי יואליש קרויס בשכונת מאה שערים בירושלים והחלו לבצע פעולות הריסה במבנה. לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד בלעדי של קרויס נעצר - כפי שתיעד העיתונאי שלוימי גיל מ'שעה טובה'.

ניצן ארליך | כיכר השבת |
קרויס נעצר (שלוימי גיל)

הבוקר פשטו פקחי עיריית ירושלים, בשיתוף עם אנשי רשות המיסים, על המשחטה שבבעלות העסקן הירושלמי יואליש קרויס בשכונת מאה שערים בירושלים והחלו לבצע פעולות הריסה במבנה. במהלך הפעילות, אותה אבטחו עשרות שוטרים ובלשים, הותקפה ניידת המשטרה באבנים. כתוצאה מכך, נגרם לה נזק קל.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד בלעדי של קרויס נעצר - כפי שתיעד העיתונאי שלוימי גיל מ'שעה טובה'. אחד הנוכחים במקום, מאנשי מאה שערים תיאר לגיל את המתרחש בלשונו: "הגיעו פה עשרות שוטרים, אלימים, שבאו להראות את 'כוחי ועוצם ידי', מיד נערכו מעצרים, כאשר שניים מבין העצורים הושבו בקדמת המשאית של ההוצאה לפועל כדי שאיש לא יוכל לזרוק אבנים על המשאית. זה סיכון חיי אדם ממש ושימוש באנשים כמגן חי. "בגלל שהשוטרים מפחדים להיכנס לכאן זה לא אומר שהם יכולים להשתמש בבני אדם כמגן אנושי".

גם לביתו של קרויס הגיעו השוטרים, וחסמו את הכניסה והיציאה אל הבית. שעה שלמה שהו החוקרים בבית ובסיומה הוציאו את קרויס כשהוא אזוק בשתי ידיו ומלווה באבטחה כבדה בדרך אל מגרש הרוסים.

בהודעה שהוציאה עיריית ירושלים בעקבות סגירת המשחטה טוענת העירייה כי: "בעקבות פעילות חקירה של רשות המיסים סגרו ביום ד' משטרת ישראל ועיריית ירושלים משחטה שפעלה למעלה מ- 10 שנים ללא רישיון עסק וללא היתר לאישור חורג, בשכונת מאה שערים".

מלבד העובדה כי העסק פעל ללא רישיון ואישור, מסתבר כי היחידה הכלכלית של המשטרה נכנסה לתמונה בגין העלמות מס של הנאשם וכן ביצוע עבירות נוספות.

העירייה טוענת כי "המשחטה פועלת למעלה מ- 10 שנים ללא רישיון עסק וללא היתר לשימוש חורג ופועלת באזור מגורים. המשחטה פועלת בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות ואף לפנות בוקר וגורמת למטרדי רעש לדיירים וכן למטרדים נוספים (אשפה, בעיית ביוב בשל העדר תשתית וכו')". העירייה אינה מסבירה בהודעתה מה פשר המתקפה לאחר שנים ארוכות שבהן לא היתה פעילות עירונית סביב נושא המשחטה, ובהודעתה אומרת העירייה עצמה כי "ב- 04' הורה בית משפט לעניינים מקומיים בירושלים למשחטה לסגור את העסק".

אלא שמאז חלפו 7 שנים, ונשאלת השאלה למה אם כן נסגרה המשחטה דווקא עכשיו?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר