רשת מעיין החינוך התורני

תם עידן יואב בן צור: מרדכי מרדכי מונה למנכ"ל הרשת

חילופי גברי ברשת מעיין החינוך התורני של ש"ס: מרדכי מרדכי, מי שהיה מנכ"ל משרד השיכון בשנים האחרונות, ימונה למנכ"ל רשת החינוך. המינוי מגיע לאחר חשיפת 'כיכר השבת' כי המנכ"ל הנוכחי יואב בן צור החליט לפרוש מתפקידו. המינוי החדש זכה לאישור חבר ה'מועצת' הרב משה מאיה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנכנס והיוצא. בן צור ומרדכי מרדכי (צילומים: ששון תירם ושטורעם נט)

חילופי גברי ברשת מעיין החינוך התורני של ש"ס: לאחר חודשים ארוכים של חוסר וודאות, מונה היום (חמישי) מנכ"ל חדש לרשת מעיין החינוך התורני של ש"ס: מרדכי מרדכי.

בשעות הצהריים (חמישי) הוחלט למנות את מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר מרדכי מרדכי לתפקיד מנכ"ל הרשת. ההחלטה התקבלה על ידי הנהלת הרשת בראשות הגאון הרב משה מאיה ובאישור מועצת חכמי התורה.

יצויין, כי מרדכי יהיה אחראי בתפקידו כמנכ"ל על הצד הארגוני, תקציבי, ועל הקשר עם משרדי הממשלה, כאשר בנוסף אליו, ימונה יו"ר מרכזי, שיהיה אחראי על הפן החינוכי והערכי ברשת.

לפני כחודשיים הודיע שר הבינוי והשיכון החדש אורי אריאל למרדכי, כי הוא מסיים את תפקידו אחרי ארבע שנים בהם כיהן כמנכ"ל המשרד תחת השר לשעבר אריאל אטיאס.

כזכור, בחודש שעבר חשפנו ב'כיכר השבת' את דבר פרישתו של בן צור מהרשת שהתקבלה בפגישה שנערכה לפני כחצי שנה בין בן צור ובכירי הנהגת ש"ס, במהלכה הודיע כי לאחר כעשר שנים בהם שימש בתפקיד מנכ"ל רשת החינוך, הוא מעוניין לעזוב את הרשת עקב כך ש"התעייף בתפקיד".

בן צור ביקש כתחליף לפרישתו מהרשת, להיכנס לרשימת מועמדי ש"ס לכנסת ה-19, בקשתו נענתה, והוא קיבל את המקום ה-12 ברשימת ש"ס. למגינת לבו, ש"ס זכתה בבחירות ל-11 מנדטים בלבד ובן צור נשאר מחוץ למשכן.

עובדת אי כניסתו לכנסת, אכזבה את בן צור, שהחליט סופית לפרוש מתפקידו ברשת, ובפגישות נוספות שקיים עם בכירי הנהגת ש"ס הודיע שאין בכוונתו להמשיך בתפקיד, אך יישאר כמנכ"ל כל עוד ולא ימצא לו מחליף ראוי.

בחודש שעבר הוצע התפקיד לח"כ אלי ישי לאחר שדרעי מונה לתפקיד יו"ר ש"ס, אך היועץ המשפטי לא אישר לישי לנהל את הרשת במקביל לתפקידו כחבר כנסת.

תפקיד מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני הוא אחד התפקידים הקרובים ביותר ללבו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, שבראש מעייניו עומד חינוכם של תינוקות של בית רבן.

ברשת מעיין החינוך התורני לומדים היום כ-30 אלף תלמידים ותלמידות. יש הרואים בתפקיד מנכ"ל הרשת כתפקיד חשוב הרבה יותר מתפקיד שר בממשלה, גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת הכוח הרב שהוא מחזיק בידיו.

יצוין כי בחצי שנה האחרונה מתקיימת 'בדיקת עומק' של רואה החשבון קובי גינזבורג, מטעם החשב הכללי, בין היתר בנושא "חלוקת השעות". את מסקנות הבדיקה יישם כבר המנכ"ל החדש, שכאמור נכנס היום לתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר