מסע של חסד: האברך קם בבוקר והחליט לתרום כליה

"בוקר אחד קמתי עם רצון עז לתרום כליה" סיפר רפאל בראיון לתכנית הצהריים. "שאלתי את אשתי והיא אמרה לי לך על זה". לדבריו: "הקב"ה נתן לי מתנה, רצון לתרום" (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
תורם הכליה בראיון (צילום: באדיבות עמי מימון, רדיו "קול ברמה")

כל אחד עשוי למצוא את עצמו יום אחד משתוקק לעשות משהו טוב, אך רפאל החליט לקחת את הרצון הזה צעד אחד קדימה: "בוקר אחד קמתי עם רצון עז לתרום כליה" הוא מספר בראיון לעמי מימון בתכנית 'חידודון' ברדיו קול-ברמה, "שאלתי את אשתי והיא אמרה לי לך על זה".

מסע החסד החל לפני שנה. "לא ידעתי לאן אני הולך" מודה רפאל, שיצר קשר עם שעיה הבר, יהודי המקשר בין תורמים לנתרמים, והוא עצמו מושתל כליה.

הבר שאל את רפאל למי הוא מעוניין לתרום את הכליה, אך זה השיב לו: "אני קיבלתי הבוקר מתנה מהקב"ה שנתן בי את הרצון לעשות את הצעד הזה. אני זורק את הרצון הזה החוצה ממני". רפאל חדור האמונה הוסיף, "אתה איש המקצוע, אתה יודע מי יודע מי אמור לקבל את זה".

במהלך השנה קישרו את רפאל עם כמה אנשים הזקוקים להשתלת כליה. לאחר פרוצדורות ממושכות, של בדיקות וטיפולים, נמצא הנתרם. רפאל מתאר אותו כ"יהודי ירא שמים, אברך עדין נפש, בעל משפחה". אותו אברך סובל כבר כמה שנים מאי ספיקת כליות וחי על טיפול הדיאליזה המתיש, שלוש פעמים בשבוע. כאשר למחרת הוא נאלץ לנוח מהטיפול אמש, ולאגור כוחות לטיפול הבא.

לפי נתוני הסטטיסטיקה, 40 אחוזים מחולי הדיאליזה מתים, בשל מחסור בתורמים.

האזינו לראיון המפעים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר