הסוף לגניבות סמארטפונים: Android L תגיע מוצפנת כברירת מחדל

לקראת שחרור הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה החדשה מבית גוגל למכשירי טלפון חכמים, Android L, בחודש הבא, אישרו בגוגל כי מערכת ההפעלה החדשה תגיע מוצפנת כברירת מחדל, מה שאומר שמי שיגנוב את הטלפון שלכם יוכל להשתמש בו כמשקולת נייר בלבד. מתי צפויה לשחרר ענקית האלקטרוניקה סמסונג את Android L למכשיר הגלקסי S5?

חיים אבני | כיכר השבת |
(גוגל)

הסוף למכת גניבות הטלפונים החכמים? לקראת שחרור הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה Android L, סיפר דובר ענקית האינטרנט גוגל, כי מערכת ההפעלה החדשה של החברה תגיע כשהיא מוצפנת כברירת המחדל של המכשיר. ובכך מצטרפת גוגל לאפל אשר גרסת מערכת ההפעלה האחרונה שלה IOS 8 ששוחררה לפני יומיים, מגיעה גם היא מוצפנת כברירת מחדל.

גם כיום ניתן להצפין את הטלפון במערכת ההפעלה אנדרואיד, אלא שעד עתה ברירת המחדל של מערכת ההפעלה לא הייתה מוצפנת. משמעות ההצפנה היא שלא ניתן לפתוח את המכשיר כלל, כמו כן לא ניתן להתקין מחדש את מערכת ההפעלה, עד שיוזן לתוכו הקוד אשר פותח את ההצפנה.

יחד עם זאת, הצעד החדש של גוגל צפוי להסב כאב ראש לא פשוט לרשויות החוק והביטחון, ובראשן ה-NSA האמריקני, אשר מעתה לא יוכל לפרוץ בקלות רבה כל כך למכשירי הסלולר. ההצפנות של גוגל ואפל נחשבות למסובכות ומתקדמות, ופריצה למכשירים מוצפנים עלולות לארוך עשרות שנים, ולגזול משאבי עיבוד רבים.

מתי תשחרר סמסונג את Android L

מערכת ההפעלה Android L צפויה להיות משוחררת על ידי גוגל במהלך החודש הבא, כאשר גרסת בטא למפתחים כבר שוחררה לפני מספר חודשים. Android L כוללת שינוי משמעותי בתצוגה, כמו גם שיפורים ושינויים במערכת ההפעלה עצמה. כך למשל הוסיפו בגוגל מצב חיסכון סוללה, שאמור לאפשר לטלפון לתפקד שעות גם באחוזים האחרונים של הסוללה.

בעבר נהוג היה כי גוגל משחררת את מערכות ההפעלה החדשות ואת עדכוני המערכת ליצרניות הטלפונים רק במקביל לשחרור הגרסה הסופית למשתמשי מכשירי הנקסוס. מה שגרם לכך שעברו חודשים רבים עד שהעדכונים הגיעו לטלפונים השונים. כעת, בעקבות שחרור גרסת הבטא המוקדמת צפויים הטלפונים לקבל את מערכת ההפעלה החדשה בפרק זמן קצר יותר.

אמש הדליף בלוגר שנחשב למקור לסמסונג, כי החברה תוציא את גרסת האנדרואיד Android L למכשיר הדגל שלה גלקסי S5 כבר חודש לאחר שתשחרר אותו גוגל למפתחים. גם HTC התחייבה כי מכשיר הדגל שלה ה-N8 יקבל את העדכון תוך 90 יום מיום השחרור של גרסתה הסופית של Android L.

עיתוי שחרור העדכונים גרם לסכסוך עמוק בין גוגל וסמסונג, כשהאחרונה קבלה על כך שהיא מקבלת את קוד מערכת ההפעלה רק לאחר שחרור הגרסה למכשירי הנקסוס של גוגל. במהלך הסכסוך החלה סמסונג לשווק מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה של Tizen, אשר אמורה להתחרות באנדרואיד של גוגל.

סמסנוג גם בחרה שלא לעשות שימוש במערכת ההפעלה של גוגל למחשוב הלביש, Android Wear, אשר נחשבת לפרויקט דגל של גוגל, שרוצה להוביל גם את עולם המחשוב הלביש. ובמקום זאת עושה שימוש ב-Tizen, בצעד שנתפס כהפגנתי.

במהלך הסכסוך וכיפופי הידיים בין הענקיות, בחרו בגוגל לקדם מוצרים של LG, המתחרה למוצרי סמסונג. אך כעת נראה כי ענקית האינטרנט הסכימה חלקית לדרישותיה של סמסונג, מה שמהווה בשורה טובה לאוהדי אנדרואיד וסמסונג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר