הרב יוסף שרביט רב העיר אשקלון פוטר

משרד הדתות פיטר את הרב יוסף שרביט רבה של העיר אשקלון בשל גילו המופלג. בסביבת הרב זועמים: "אנחנו בהלם, זה דבר נוראה לפטר גדול בתורה מתפקידו כרב עיר" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב)

בזמן שעשרות רקטות משוגרות לעבר ערי הדרום והמרכז, משרד הדתות בחר לפטר את הרב יוסף שרביט תלמיד חכם ופוסק הלכה, מתפקיד רב העיר אשקלון בו הוא נושא מאז שנות השישים. לדברי מקורביו סיבת פיטוריו נעוצה בכך שהרב נושק לגיל ה-93.

עוד טוענים מקרוביו כי הרב מגיע מידי יום ללשכתו וחותם על תעודות כשרות ופוסק הלכות, ולמרות זאת במשך ארבעה חודשים הוא איננו מקבל משכורות.

לטענתם יש יד מכוונת להליך הפיטורין משום שההליך נעשה באופן בהול - בזמן שבחוץ מתנהלת מלחמה שבה תושבי הדרום ספונים לחדרי המיגון, וכי הם "לא רואים סיבה מדוע עכשיו מפטרים אותו אם הוא כל-כך מבוגר אז למה לא פיטרתם אותו קודם? למה דווקא עכשיו? מה דחוף?". תוהים המקורבים.

שמעון לוגסי, חבר מועצת עיריית אשקלון, הנחשב למקורבו של הרב, אמר ל"כיכר השבת": "אתמול שמעתי על-כך והייתי מאוד המום שמפטרים רב שעדיין מכהן ועדיין מתפקד. זה נראה לי מוזר ולא מקובל. פשוט הייתי בהלם. המרא דאתרא של אשקלון הוא אדם גדול בתורה".

מקורבו אומר כי סיבת פיטוריו נובעת בגלל גילו המופלג: "אומרים שסיבת פיטוריו הינה גילו. אני לא מצליח להבין, אם הרב יפסוק הלכה נניח בנושא העירוב באשקלון, כשר או חלילה לא. האם יגידו אנחנו לא מקבלים את פסיקתו בגלל שהוא בן 93? לא הבנתי. יש פסיקה. זה מרא דאתרא וכל זמן שהוא בחיים אסור לפטרו".

"ארבעה חודשים לא שילמו לו משכורות. זה דבר שהוא לא מקובל". קובל מקורבו שמעון לוגסי.

חבר המועצה אומר כי הרב ממשיך בעסקיו באופן רגיל למרות פיטוריו: "הוא תלמיד חכם גדול. כל יום הוא נמצא במועצה הדתית. הוא חותם על תעודות כשרות. אני לא מבין את זה".

באשר לצעדי המנע אותו הוא וחבריו לסיעה ינסו לעשות, הוא אומר כי הם יעשו הכול על-מנת שפיטוריו לא ייושמו: "זה בלתי נתפס ואנחנו לא מתכוונים לשבת בשקט ונפעל בכל דרך לבטל את הגזירה. נשב ונתייעץ בסיעה ואנחנו נברר מה צריך לעשות ונפעל בהתאם. אנחנו מבינים שמישהו עומד מאחורי זה, זה לא משהו שהרבנות עשתה לבד".

"זה לא מוזר ולא טוב שפתאום בדחיפות מפטרים רב. אנחנו נמצאים במלחמה אז למה בדיוק עכשיו מפטרים אותו? זה מה שבוער עכשיו?". הם תוהים בזעם.

ממשרד הדתות נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הרב נבחר שלא כדין (לא בבחירות כנדרש) לתפקיד רב בשנית. לאור זאת הוא נדרש לצאת לגמלאות מתפקידו. בכל מקרה לא עוכב שכר. השכר שולם וכך גם הגמלה דרך המועצה".

"באם יש פער בין יציאתו לפנסיה לבין תשלום הגמלה הנושא ייבדק פנימית ומדובר בעיכוב טכני בלבד. במידה וכבר אושרו לרב זכיות פנסיוניות על ידנו-המועצה אחראית לשלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר