חשד לפיגוע ירי

פעיל הר-הבית יהודה גליק נורה ונפצע קשה

פעיל הימין יהודה גליק נפצע קשה מירי בכניסה למורשת בגין בירושלים. קיים חשד לאירוע על רקע לאומני. כוחות משטרה גדולים התפרסו באזור והקימו מחסומים, וכעת מתנהל מצוד אחר היורה. עד ראייה: "מישהו עם מבטא ערבי ניגש אליו וירה בו". במזרח העיר: חגיגות שמחה על ניסיון ההתנקשות • מתעדכן (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בחשוון תשע"ה | 29.10.14
יהודה גליק (צילום ארכיון: יוסי זמיר / פלאש 90)

חשד לפיגוע ירי בירושלים: שבוע לאחר פיגוע הדריסה בירושלים, בו נרצחו תינוקת בת שלושה חודשים וגיורת, נורה הערב פעיל הימין יהודה גליק, כבן 50, ונפצע באורח קשה. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ובשלב זה לא ברור מה הסיבה לירי.

האירוע התרחש סמוך לכניסה למרכז מורשת בגין בעיר. כוחות הצלה רבים הוזעקו למקום והפצוע הובהל לבית החולים שערי צדק להמשך קבלת טיפול רפואי. לדברי דובר מחוז ירושלים, היורה רכב על אופנוע. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה, ובאזור הוקמו מחסומים.

מהמשטרה נמסר: "במרכז מורשת בגין בירושלים נורה אדם בן כ-50 על ידי רוכב אופנוע שנמלט מהמקום. שוטרי מחוז ירושלים הקימו מחסומים ומבצעים סריקות אחר החשוד. כל כיווני החקירה נבדקים".

כאמור, מדובר בפעיל הימין יהודה גליק, בן 52 תושב עתניאל שבדרום הר חברון, שיצא ממרכז מורשת בגין לאחר כנס ימין שנערך במקום. במקום התנהל הכנס השנתי של 'הקרן למורשת הר הבית', תחת הכותרת "ישראל חוזרת להר הבית".

בכנס השתתפו פעילי ימין וחברי כנסת, בהם סגן השר אלי בן דהן, ח"כ משה פייגלין וח"כ מירי רגב מהליכוד. ח"כ פייגלין מסר עדות בפני השוטרים שהגיעו לזירה.

עדי ראייה לירי סיפרו כי לקראת סיומו של האירוע ניגש גבר בעל מבטא ערבי לפעיל, שאל אותו לזהותו ולאחר מכן, ירה בו כמה פעמים ונמלט על אופנוע מהמקום.

גליק הוא פעיל מרכזי בתנועות המקדש ונחשב לסמל המאבק למען עליית יהודים להר הבית ולמען זכות התפילה של יהודים במקום. בשנים האחרונות הוא מורחק מההר על ידי המשטרה ושירות הביטחון הכללי.

(צילום: מתוך ynet)

בכינוס הערב הוא הציג בפני המשתתפים סרטון וידאו שצולם הבוקר בהר ובו נראים פלסטינים מנסים לגרש את המבקרים היהודים בקריאות אללה אכבר. "זה המצב היום בירושלים", אמר.

בעיר העתיקה בירושלים ירו פלסטינים זיקוקים לאות שמחה על ניסיון ההתנקשות בגליק.

המודעות לקראת הכנס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר