מה מצפה לכם ב-Google inbox? סקירה מיוחדת

ענקית האינטרנט גוגל שלחה ל'דיגיטל' הזמנה לשירות החדש והטרי שלה - אינבוקס, המרכז עבורכם את כל ההתראות להן את זקוקים ברגע זה. קבלו סקירה + תמונות מהממשק (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
הממשק של אינבוקס (צילום מסך, כיכר השבת)

לא בכל יום יוצא לענקית האינטרנט הגדולה בעולם Google להכריז כי היא משיקה שירות חדש שיהפוך את עולם הטכנולוגיה באותה המידה בה שינה Gmail את חיינו. לאור זאת, נראה כי בגוגל תולים תקוות רבות בשירות ה-inbox החדש שהיא שחררה בשבוע שעבר.

השירות בשלב זה ניתן רק למי שקיבל הזמנה מיוחדת מגוגל, כאשר בימים האחרונים גם המאושרים שזכו לקבל הזמנה יכולים להזמין את חבריהם לאחר זמן המתנה מסוים. בגוגל, מסתבר, לא שכחו את הציבור החרדי, ושלחו למדור דיגיטל של "כיכר השבת" הזמנה מיוחדת לנסות את inbox. לנו לא נותר אלא להיענות להזמנה, ולנסות את השירות החדש של גוגל שכבר הספיק לעשות הרבה "רעש". הנה הרשמים שלנו.

לא יחליף את Gmail

ההתרשמות הראשונה מהשירות החדש של גוגל היא שמדובר בעיקר במחליף של שירות "Google Now" ופחות במה שאמור להחליף את שירות הדואר האלקטרוני הפופולרי Gmail. לא מצאנו רמז מגוגל כי השירות אמור לנגוס בסמכות שירות העוזרת הווירטואלית של גוגל Google Now אך ההשוואה אליו קפצה לנו לראש מיד כשראינו את השירות החדש. עוד הרבה לפני שחשבנו להשוות אותו ל-Gmail.

שירות Inbox מציע למשתמשים את כל מה שהם צריכים לדעת עכשיו, המידע שרלוונטי לשעת פתיחת האפליקציה או הממשק במחשב. הממשק נוח מאוד לתפעול ויותר ממזכיר את הממשק של חנות האפליקציות של החברה google play וממשק הרשת החברתית שלה גוגל פלוס. עם זאת, נראה שהשירות לא ממש מיועד לעבודה סדירה.

מדובר בעצם בגרסה משודרגת של עוזרת ווירטואלית. לא תמצאו בשירות פקודות קוליות שיקבעו לכם פגישות ולא תגידו לו "אוקיי" על מנת להפעיל אותו, אך inbox יספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת עכשיו, את העבודה על האימיילים שקיבלתם תשאירו ל-Gmail.

Google Now בשינוי אדרת?

Inbox מציע התראות משלל תחומים, החל מהתרעות הדואר האלקטרוני ועד הדיליי של הטיסה שלכם והרכישה האחרונה שביצעתם באיביי. שלל ההתראות מחולקות לקטגוריות שונות אליהן תחליט גוגל מה ייכנס. אתם כמובן תוכלו לשנות ולהוסיף קטגוריות.

כאשר תקראו את ההתראה היא תיעלם ממך הממשק, ותעבור לקטגוריית "Done". אם אתם עושים שימוש באפליקציה, תוכלו להחליק ימינה על מנת לשלוח את ההתרעה ישירות לקטגוריית Done. תוכלו לבחור לנעוץ את ההודעה כדי שהיא תמשיך להופיע במסך הראשי. תוכלו גם לעבור להודעות הנעוצות בלבד על ידי לחיצה על הכפתור הייחודי שנוסף לצד שורת החיפוש.

(צילום: גוגל)

אם אתם זקוקים לכך שהודעה מסוימת תופיע בזמן מאוחר יותר, תוכלו לבחור ב"הזכר לי מאוחר יותר" או "Snooze" על ידי החלקה שמאלה בממשק האפליקציה או לחיצה על הכפתור הייעודי בממשק המחשב, בעזרתו תוכלו לבחור מתי להחזיר את ההתראה לאינבוקס.

סיכום

ממשק האינבוקס הוא ללא ספק חדשני, והוא באמת תואם מאוד לאפליקציית התראות. למרות שגוגל הטמיעה את שירות Gmail כמעט לגמרי בממשק האינבוקס, נראה כי הוא ממש לא מיועד להחליף את שירות הדואר אלא לשמש לצדו כשירות לתגובה מיידית. גוגל גם דואגת להבהיר למשתמשיה שהחלו לעשות שימוש באינבוקס, כי שירות הדואר הוותיק שלה לא הולך לשום מקום והוא יעבוד לצד השירות החדש.

נראה כי מדובר בניסיון לקחת את שירות המזכירה הווירטואלית צעד אחד קדימה ולהפוך אותו לממשק עבודה מסודר יותר. ההיסטוריה של גוגל מצביעה על כך שענקית האינטרנט נכשלה דווקא בפרויקטים שאפתנים שניסו להציע ממשקים חדשים המשלבים מספר תכונות ישנות של החברה. ניאלץ להמתין לראות אם הפעם החברה תצליח להפוך את האינבוקס לדבר הגדול הבא.

בינתיים, השירות החדש כאמור זמין רק למי שזכה להזמנה מיוחדת מגוגל. בימים האחרונים החלה החברה לאפשר למשתמשים שקיבלו הזמנה לשלוח עד שלוש הזמנות לחבריהם כאשר האפשרות הזו נוספת בהדרגה למשתמשים. כשהיא תתווסף, יופיע אייקון מיוחד להזמנת חברים מעל לאייקון כתיבת הודעה חדשה. משתמשים שקיבלו הזמנה ואינם מעוניינים להשתמש בה או כבר עושים שימוש באינבוקס - יכולים להעביר את ההודעה לחבר שיוכל לעשות שימוש בשירות.

אינבוקס זמין להורדה כאפליקציה למערכות ההפעלה אנדרואיד של גוגל, ו-iOS של אפל, כאשר בממשק המחשב הוא זמין בכתובת https://inbox.google.com אך ורק לדפדפן של גוגל - גוגל כרום.

הממשק של inbox בנייד (צילום מסך)
הממשק של inbox בנייד (צילום מסך)
הממשק של inbox בנייד (צילום מסך)
הממשק של inbox בנייד (צילום מסך)
הממשק של inbox בנייד (צילום מסך)
הממשק של inbox בנייד (צילום מסך)
הממשק של inbox בנייד (צילום מסך)
הממשק של inbox במחשב (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר