צפו: נפילה חופשית מקצה החלל

זהירות, זה מסחרר: כשנה וחצי לאחר שקפץ מגובה של 38 קילומטר, מתפרסם כעת סרטון המתעד את הנפילה החופשית של פליקס באומגרטנר ממצלמות שהיו על גופו (בעולם, מעניין)

יוני גבאי | כיכר השבת |
באומגרטנר יוצא למסע (צילום מסך מיוטיוב)

על הגג העולם ולמטה: לאחר כמעט שנה וחצי מאז שביצע את הצניחה החופשית מקצה החלל, מתפרסם כעת סרטון המתעד את הצניחה של פליקס באומגרטנר ממצלמות שהיו על גופו.

כזכור, באומגרטנר הדהים את העולם כשביצע נפילה חופשית מגובה של 38 קילומטר. באומגרטנר לבש חליפת לחץ אוויר מיוחדת בתוך קפסולה שמחוברת לבלון הליום ענק שהעלתה אותו לגובה הרצוי.

באומגרטנר, אוסטרי בן 43, שבר מספר שיאי עולם: הוא קפץ מהגובה הרב ביותר, ביצע את הצניחה החופשית הממושכת ביותר - פתח את המצנח לאחר 4 דקות ו-20 שניות, והיה לאדם הראשון ששבר את מהירות הקול כשהגיע למהירות של 1,348 קמ"ש.

לפני שקפץ מהקפסולה המיוחדת, וכשלפניו נגלה כדור הארץ במלוא תפארתו, אומר באומגרטנר לחדר הבקרה: "הלוואי שיכולתם לראות את מה שאני רואה. לפעמים עליך לעלות גבוה ממש כדי להבין עד כמה אתה קטן".

בסרטון נשמע באומגרטנר מעדכן את אנשי הבקרה, הנמצאים בחדר המצב, על מצבו תוך כדי הצניחה. במהלך הצניחה נכנס באומגרטנר לסחרור באוויר - במהירות של כ-350 קמ"ש, כאשר בסרטון הוא נשמע כאומר שהוא עומד להתעלף.

לאחר מכן הצליח באומגרטנר להתייצב באוויר ולנחות בשלום, לקול תרועת אשתו וילדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר