תקדים מסוכן

משרד הבריאות בניו-יורק: מציצת המילה מסוכנת לתינוק

רשויות הבריאות בניו-יורק מזהירות מפני מציצת המילה במהלך טקס הברית. ראש מחלקת הבריאות בניו-יורק מזהיר: "התינוק עלול להידבק בנגיף ההרפס". לדבריו, "אין דרך בטוחה למציצה ישירה וצריך לשקול דרכי ניקוי אחרות". הבעיה הקשה שמציף ד"ר פארלי היא גם סוגיה הלכתית לא פשוטה (חדשות, בעולם)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
המציצה מסוכנת? (צילום: פלאש 90)

בשנים האחרונות דווחו מקרים רבים של הדבקות במחלות בשל מציצת דם הברית. בשנים 2000 עד 2011 דווחו כ-11 מקרים של תינוקת שהודבקו על-ידי מוהלים שהיו נשאי 'הרפס' (זיהום בפה). בעשרה מן המקרים נזקקו התינוקות לאשפוז בבית חולים בשני מקרים נגרם לתינוקות נזק מוחי, ובשני מקרים אחרים התינוקות מתו.

עקב ריבוי המקרים והתוצאות החמורות, ראש מחלקת הבריאות בעריית ניו-יורק, ד"ר תומס פארלי, פרסם השבוע מכתב אזהרה מפני מציצה ישירה של הדם על ידי המוהל במהלך טקס הברית, בשל הסיכון להדבקות בזיהומים קשים.

הבעיה הקשה שמציף מכתבו של ד"ר פארלי בנוסף להיותה בעיה בריאותית היא גם סוגיה הלכתית לא פשוטה - לדבריו "אין דרך בטוחה למציצה ישירה, וצריך לשקול דרכי ניקוי אחרות".

קשה למנוע את האפשרות שהמוהל ידביק את התינוק במהלך הברית, בשל העובדה כי נגיף ההרפס סימפלקס מסוג 1, פעמים רבות אינו מפתח סימנים חריגים אצל נשאיו. נגיף ההרפס אינו מסוכן למבוגרים אך אצל תינוקות ההדבקות עלולה להוביל להתפתחות זיהום קשה, ולנזק מוחי וכאמור - במקרים קשים אף למוות.

בעקבות אזהרת רשויות הבריאות, מסוף השבוע הפיצו תשעה בתי חולים בניו-יורק חוברת מידע המזהירה מפני הסכנות בברית המילה.

דעת ההלכה

בהלכה קיימת מחלוקת כבר 150 שנה אודות היות המציצה חלק מן המצווה, בגרמניה נהגו רבים שלא לעשות מציצה או לעשות דרך כלי סטרילי.


ד"ר מרדכי הלפרין מתאר את מחלת ההרפס בבריתות כ'מצב חדש במגזר החרדי' מפני שבעבר רוב האוכלוסיה היו נשאים של הרפס, התינוקות היו נולדים כשהם כבר נושאים נוגדנים נגד המחלה.

ב-2003 פרסמה הועדה הבינמשרדית לפיקוח על המוהלים חוזר ובו נכתב מפורשות שמציצה על ידי שפורפרת מותרת בהלכה. בכל אופן ישנם פוסקי הלכה רבים המצדדים בכך שלמרות שמציצה פותחה במאות השנים האחרונות כאמצעי רפואי, עדיין היא חלק אינטגרלי שבלעדיה אין מצוות הברית שלמה.

ראוי לציין כי כיום אפשר לראות יותר ויותר מוהלים השוטפים את פיהם בחומרים מחטאים לפני הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר