מעקב 'מדור דיגיטל'

"סלקום" מציגה: חשבונית חודשית בגובה 6,100 שקל

עשרות פניות נשלחו ל"כיכר השבת" בעקבות פרסום תחקיר מדור דיגיטל על החיובים בגין "שימוש לא סביר" של חברת "סלקום" • לקוח אחד הציג חשבונית בסך למעלה מ-6,000 שקלים בעבור חריגה מהחבילה ללא הגבלה • סלקום בתגובה: אנו מתריעים את הלקוחות בשתי הודעות או שיחות לפני החריגה (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילומים: יח"צ, כיכר השבת, פלאש 90)

בימים האחרונים, בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על הסכומים הגבוהים שחברת 'סלקום' גובה מלקוחותיה, שלטענתה עשו שימוש לא הוגן בקו, הגיעו ל"כיכר השבת" עשרות פניות של לקוחות החברה שקיבלו חשבונות סלולר על סך אלפי שקלים, וכל זאת כשהיו מנויים על חבילות ללא הגבלה.

השערוריה: התשלום על המסלול הכשר ב'סלקום': 2,500 ש' לחודש

רוב לקוחות החברה שפנו ל"כיכר השבת", הינם לקוחות בקומות הכשרות של החברה. אשר קיבלו חשבוניות מנופחות בסכום של אלפי שקלים, בהפתעה גמורה, כשבכל הפניות שנעשו על ידי בעלי הקווים מהקומות הכשרות, מספרים לנו הלקוחות כי לא קיבלו כל התרעה, והחיוב המנופח נפל עליהם כרעם ביום בהיר.

(צילום: כיכר השבת)

כך מספר לנו י., עסקן חשוב העוסק בתחום המציל חיים בכל יום, ומשתמש בטלפון שלו לצורך כך, כי קיבל חשבונית חודשית על סך של 5,185.22שקלים, כשכל השיחות שביצע היו בתחום עיסוקו המציל חיים, ובוודאי שלא ניצל לרעה את החבילה החודשית שלו.

במקרה של י. ניתן בקלות לוודא כי השימוש שהוא ביצע אינו שימוש לרעה, שהרי השיחות מבוצעות למספרי טלפון שונים בכל פעם. ומשיחה עם נציגי שאר חברות הסלולר עולה כי זו באמת אחת הדרכים לוודא ששימוש גבוה הוא עדיין הוגן.

גם ב. אשר אביה חולה המרותק למיטתו, החליטה לפתוח לאביה קו עם חבילת שיחות ללא הגבלה של סלקום בקומה הכשרה, על מנת שיוכל להאזין לשיעורי תורה במערכת 'קול הלשון'. אלא שכעבור חודש הופתעה ב. לקבל חיוב על סך של מעל ל-6,000 שקלים. וכשפנתה לשירות הלקוחות, הוברר לה כי אביה חרג מהחבילה שאמורה להיות ללא הגבלה.

נציין, כי במקרה הספציפי של ב., החליטו בסלקום להשיב את הסכום על החודש הראשון, בהתחשב במצבו של האב. אלא שגם בחודש הבא, בוצע חיוב של כ-2,000 שקלים, על התקופה בה טרם ידעה ב. כי השיחות עולות הון עתק, ואת סכום זה סירבה סלקום להשיב עד להתערבות כיכר השבת.

מלבד מקרים אלו, הגיע כאמור לידי "כיכר השבת" עשרות פניות נוספות, הכוללים חיובים החל ממאות שקלים, ועד לאלפי שקלים. "כיכר השבת" פועל על מנת להסדיר את הדברים עם חברת "סלקום".

שימוש לא הוגן בשימוש הלא הוגן?

לאור הפניות הרבות, עולה השאלה האם חברת 'סלקום' עושה שימוש שאינו הוגן במושג "שימוש בלתי הוגן". מכיוון שמדובר בחבילות המשווקות כחבילות שאינם מוגבלות. אלא שבאותיות הקטנות מציינים כי הדבר אינו כולל שימוש לא הוגן, שאותו מגדירה החברה כשימוש כפול שלשה מהממוצע בחבילה.

(צילום: כיכר השבת)

אלא שהמושג של שימוש שאינו הוגן אמור לכאורה להגן על החברות מפני שימוש מסחרי, שבאמת אינו הוגן, כמו למשל חברות המשתמשות בקווים אלו על מנת להפעיל מכשירים שונים, או אפילו על מנת לבצע שיווק טלפוני בכל סוג שהוא.

גם מהחוזה של 'סלקום' נראה שכוונת ההגבלה במקור, היא להגן מפני שימוש לא הוגן שכזה. אלא שבפועל כל מי שפנה לכיכר השבת, הציג חריגות אשר אינן בגדר השימוש הבלתי הוגן לכאורה. יתכן כי אכן מדובר בשימוש גבוה מהממוצע, אך ממש לא ניצול לרעה של קו הטלפון.

למרות זאת, ב'סלקום' מתחשבים בכמות הדקות בלבד על מנת לקבוע שמדובר בשימוש בלתי הוגן. כך שלמעשה החבילה מוגבלת לכל דבר, ויתכן כי מדובר בהטעיית לקוחות של החברה. בנוסף, אנו מתקשים להבין מדוע מסתירה החברה את הפרטים הללו מהלקוחות, על מנת שידעו בשעת ההצטרפות כי ההגבלה היא 85 שעות שיחה בחודש.

(צילום: כיכר השבת)

בנוסף, בסלקום טוענים כי החברה מתריעה בפני הלקוחות פעמיים, כשהיא מספרת שעושה זאת לפנים משורת הדין. אלא שבכל הפניות שקיבלנו מבעלי הקווים הכשרים, טענו הלקוחות כי לא קיבלו כל התרעה. יובהר, כי יתכן ששיחות אלו לא נענו או נותקו בגלל חוסר הבנה.

מחברת 'סלקום' נמסר בתגובה: "הסכם ההתקשרות עם הלקוחות כולל סעיפים המגדירים מהו שימוש בלתי סביר, אשר נחשב בין השאר, שימוש בכמות חריגה העולה על פי 3 מהשימוש הממוצע לאותו סוג מנויים ברשת סלקום. יודגש, כי טרם תחילת החיוב בגין חריגה, מקבל הלקוח במסלול הכשר כמחווה שירותית שתי הודעות קוליות המתריעות בפניו כי הוא עומד לבצע חריגה שבגינה יחויב".

גם אתם נפגעתם? פנו למייל של "כיכר השבת": kikar@kikar.co.il או לעמוד הפייסבוק של דיגיטל, ונשתדל לסייע לכם

(צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר