בעקבות חשיפת כיכר השבת

משרד התקשורת מחייב את חברות הסלולר לשקיפות בחבילות "הכל כלול"

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על חשבוניות מנופחות באלפי שקלים שקיבלו לקוחות חבילות "ללא הגבלה" בסלקום, משרד התקשורת הוציא הנחיה לחברות הסלולר בה המשרד דורש שקיפות מלאה ופרטים מלאים שינתנו ללקוחות גם בחבילות המתחזות לחבילות "ללא הגבלה" (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
מרכז שירות של סלקום (צילום: גוגל סטריט)

בעקבות פניות "כיכר השבת": משרד התקשורת החליט למנוע מחברות הסלולר לספק חבילות "ללא הגבלה" מבלי שיבהירו בשקיפות מלאה את התנאים, ההגבלות ומגבלות החבילה באופן שקוף ללקוחותיהן. על פי הודעת משרד התקשורת "המשרד יחייב את חברות התקשורת לעמוד בחובת השקיפות בחבילות התקשורת"

המשרד פרסם כי "על חברות התקשורת להציג ללקוחותיהן בצורה ברורה את תנאי ההתקשרות לרבות בחבילות "ללא הגבלה" ו"הכול כלול" החברות מחויבות לציין את כמות המסרונים, דקות השיחה, ונפחי הגלישה שכוללות החבילות, ואת מלוא התעריפים.

קרא עוד:

מתלונות רבות שקיבל המשרד, לאחרונה, עולה כי חלק מחברות התקשורת החלו לנתק, קווים של מנויים הרשומים לתכניות "ללא הגבלה", או לחייב אותם בתעריף גבוה בגין שימוש "חורג" או "בלתי סביר", לטענתן, בשירותי הדיבור או המסרונים, וזאת מבלי ליידע את המנויים בדבר החריגה, לכאורה, מתנאי התכנית."

משרד התקשורת מבהיר לחברות התקשורת כי: "חברות המפרסמות תכניות מסוג זה באתר האינטרנט שלהן, מחויבות לעמוד בהוראות רישיונן להציג שם מידע באופן מלא, לרבות כל התעריפים הנוגעים לתוכנית ומכסת השימוש הרלוונטית, ככל שנקבעה, במספרים והיקפים. כמו כן, על החברות להציג את המידע גם ב"עמוד עיקרי פרטי התכנית", של כל הסכם התקשרות בין החברות למנויים החברות מחויבות להציג גם ב"פירוט החשבון" למנויים, במסגרת "המידע הכללי אודות תכנית התעריפים", את כל המידע על התעריפים אשר בהתאם להם מחויב המנוי"

על פי דברי המשרד "לציבור הצרכנים בישראל מגיע חשבון פשוט שימנע הפתעות בסוף החודש. שקיפות המידע של חברות התקשורת כלפי הצרכנים, היא כלי חשוב בהתנהלות של הצרכנים מול החברות."

דובר משרד התקשורת מוסר עוד כי ידוע למשרד שבשוק התפתחה פרקטיקה על פיה חברות תקשורת משווקות תכניות תעריפים המכונות "ללא הגבלה" או "הכול כלול". חבילות אלה, על אף שמן, כוללות בפועל מגבלת שימוש. לקוחות רבים אשר רכשו חבילות אלו לא היו מודעים לעובדה זו.

על פי הידוע למשרד, חברות התקשורת אינן מקפידות לציין בפני המנויים המצטרפים לתוכניות את המגבלות והתנאים השונים, כגון מהו "שימוש סביר" או מהי המכסה החודשית של דקות ומסרונים בכל חבילה.

זאת למרות שלעמדת המשרד, מגבלת מכסת הדקות והמסרונים שנופלת תחת תנאי "שימוש סביר", כפי שנקבעו על ידי החברה, מהווה חלק מתנאי התכנית, והתעריפים הנהוגים לאחר החריגה לכאורה ממכסה כאמור, מהווים תעריף לכל דבר ועניין. אשר על כן, החליט המשרד להבהיר לחברות את מחויבותן.

אז מה השתנה

על פי ההנחיות החדשות שהוציא משרד התקשורת יחויבו כל חברות הסלולר להציג באופן מפורט, ברור ושקוף את כל תנאי החבילה, כולל מכסת השימוש. החברות לא יוכלו להסתתר יותר תחת הביטוי הלא מחייב "שימוש לא הוגן", אלא יחויבו לפרט במלואו את מגבלת השימוש בחבילות הנמכרות כחבילות "ללא הגבלה".

על פי המסמך שהופץ לחברות הסלולר. "ככל שבעל הרישיון מפרסם באתר האינטרנט שלו תכניות מהסוג שבנדון, המידע האמור צריך להיות מוצג במסגרת הפרסום, באופן מפורט, מדויק ומלא, תוך שהוא כולל את כל התעריפים הנוגעים בדבר, לרבות מכסת השימוש הרלוונטי, ככל שנקבעה, במספרים 2 נומינליים."

בנוסף, החיובים בגין "חריגות בשימוש לא הוגן" יחויבו להיות מוצגים ב"פירוט החשבון" של כל חשבון טלפון של כל מנוי במסגרת המידע הכללי אודות תכנית התעריפים אשר בהתאם לתנאיה מחויב המנוי.

כזכור, לפני כשלשה חודשים חשפנו כאן בכיכר השבת את החשבוניות המנופחות שקיבלו לקוחות המנויים על חבילות ללא הגבלה בסלקום. חבילות אשר הגיעו לעיתים עד למעלה מ-6,000 ש"ח. מה שהוביל בהמשך לדיון בוועדה לפניות הציבור בכנסת בה כינה ח"כ אורי מקלב את החברה "שרלטנית", וטען כי החברה "מבצעת הונאה שיטתית הגובלת בפלילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר