חשיפה בלעדית

הגר"ש בעדני במכתב חריף לאלי ישי: "הולכת אותי שולל"

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שמעון בעדני, שיגר מכתב חריף במיוחד לח"כ אלי ישי שפרש מש"ס והקים את מפלגת 'ביחד' • "הולכת אותי שולל והלכת משך כל הזמן הזה בדרכי רמייה", מאשים הרב בעדני את ישי • עוד הוא כותב לו: "אני שלום אדבר ופניך לצערי היו למלחמה. איך לא שמת לנגד עיניך דמעותיו של מרן ובעזות מצח עשית ואתה עושה שימוש בשמו. חזור בך" • בפנים: המכתב המלא בפרסום ראשון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש בעדני עם אלי ישי (צילום ארכיון: שלום לביא)

הדרמה בש"ס • חשיפה: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, מי שהיה נחשב כרבו של ח"כ אלי ישי יוצא היום (שלישי) במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד אלי ישי ומאשים אותו: "משך שנתיים הולכת אותי שולל".

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ש בעדני שיגר הצהריים (שלישי) מכתב ליו"ר 'ביחד" ח"כ אלי ישי וכתב לו: "בכל השנתיים האחרונות קירבתי אותך, ניסיתי לכבד אותך, דאגתי שתקבל מעמד בכיר בתנועה הקדושה יותר מכל חברי הכנסת האחרים אבל ללא הצלחה. כל המאמצים שעשינו לא הועילו וסירבת לקבל את מרות הנהגת התנועה".

"הבנתי שקשה לך" כותב הרב בעדני לישי: "ולכן הארכתי אף אתך מעל ומעבר על אף שהיו מגיעות לאוזניי שמועות חדשות לבקרים שהולכת אותי שולל והלכת משך כל הזמן הזה בדרכי רמייה, כאשר פעלת מאחורי גבי וניהלת משא ומתן עם מחריבי הדת שתמכו בחוקים הקשים ביותר ליהדות החרדית והמשכת לפעול מאחורי הקלעים לפילוג בתוך התנועה, זרעת בהיחבא ריבים ומדנים"

"אני שלום אדבר ופניך לצערי היו למלחמה", מאשים הרב את ישי: "ואתה הבטחת לי שאתה לא מתכנן להקים מפלגה ולא תצא נגד מועצת החכמים".

הגר"ש בעדני מתייחס לראשנה לפגישה שקיים עם הגאון רבי מאיר מזוז וכותב: "כאשר בא אלי הרב מאזוז ודיבר עמי והראיתי לו את כל ההצעות שאמרתי לך ואמר שהם הצעות מצוינות והוסיף כי הדבר ברור שאין שני מלכים בכתר אחד ואין שום סיבה שלא להישאר באחדות, אבל אמר שאין לך אפשרות לקבל את זה ולכן צריך שתלך לבד והבטיח שלא יזיק לש"ס ואני התנגדתי ואמרתי שאין אפשרות שלא יהיה מזה מחלוקת ואין אפשרות שלא יזיק לש"ס".

מכתבו של הגר"ש בעדני לאלי ישי

הגר"ש בעדני ממשיך וכותב כשהוא משווה בין ישי להרב אמנון יצחק וחיים אמסלם: "גם המפלגים הקודמים טענו שלא יזיקו לש"ס וייקחו מאחרים, ומרן זצ"ל בכה וזעק על זה וסופו ששלשת המנדטים שאיבדו הביאו את הקואליציה והממשלה הרעה הזאת שנלחמו במוסדות התורה ובחלשים".

חבר מועצת חכמי התורה מתייחס לקמפיין של "בכל ביתי נאמן הוא" ותוקף בחריפות את אלי ישי: "והנה אשר יגורתי בא, כאשר אני שומע שאתה מפרסם בחוצות, בכל ביתי נאמן הוא ומדבר בשם מרן זצ"ל כאילו כביכול היה תומך בך, האם כך שומרים את ביתו של מרן, ביתו של מרן אינו עצים ואבנים ברחוב הקבלן, ביתו של מרן הם המפעלים שהקים והקריב את חלבו ודמו עליהם עשרות בשנים ובייחוד תנועת ש"ס הקדושה אשר היא בית היוצר של כל מפעלים אלה, איכה תעז להזכיר את ביתו של מרן זצ"ל יחד עם הפעולות שלך להחרבת ביתו".

"אזכרה ימים", מאשים הרב: "איך שמרן זצ"ל שפך דמעות כמים ונאנח במר ליבו על ניסיונות פילוג ופגיעה בתנועה הקדושה, איך לא שמת לנגד עיניך דמעותיו של מרן ובעזות מצח עשית ואתה עושה שימוש בשמו להחריב את מפעליו".

בסיום המכתב מבקש הרב בעדני מאלי ישי לחזור בו: "חזור בך ואל תגרום להרס תנועת ש"ס בזמן שיש סכנה להרס הישיבות וכשם שקיבלת שכר על הדרישה כך תקבל שכר על הפרישה, חדל מההרס והחורבן, חדל מהשימוש בשמו של מרן זצ"ל.

"רווח והצלה בוודאי יעמוד לנו, מרן זצ"ל ששמר על התנועה מלמטה ודאי שומר עליה מלמעלה ומלווה אותה ביתר שאת אבל אתה מחשב לקיים בעצמך תמות נפשי עם פלישתים ומאבד בזה גם את העולם הזה וגם את העולם הבא שלך, שוב יום אחד לפני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר