בית שמש: בית ספר 'שפות ותרבויות' יפונה

אחרי מאבק עיקש שלווה בהסתה נגד האוכלוסייה החרדית בבית שמש, בית הספר 'שפות ותרבויות' יפונה ממבנה המריבה, לטובת בית הספר החרדי 'משכנות דעת' (חרדים, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החומה בבית הספר (צילום ארכיון: נתי שוחט - פלאש 90)

אחרי מאבק עיקש שלווה בהסתה נגד האוכלוסייה החרדית בבית שמש, עיריית בית שמש רושמת הישג עם פינויו של בית הספר 'שפות ותרבויות' ממבנה המריבה, לטובת בית הספר החרדי 'משכנות דעת'. ההחלטה התקבלה באישור ממשרד החינוך.

במבנה המרווח תאוכלסנה כבר בשנת הלימודים תשע"ו כ-900 תלמידות המוסד החרדי, בעוד 144 תלמידי 'שפות ותרבויות' יתמזגו עם מוסד קיים בעיר הוותיקה.

המאבק החל לפני ארבעה חודשים עם פתיחת שנת הלימודים כאשר הפקיעה עיריית בית שמש חצי ממבנה בית הספר 'תרבויות ושפות' לטובת בית הספר 'בית יעקב' לבנות. נוכח הכשל בהידברות למרות הניסיונות להגיע להסכמה, הורה אגף החינוך בעירייה בראשותו של ישעיהו ארנרייך, כי המוסד החרדי לבנות יתמקם במתחם.

בהמשך, אף נבנתה גדר המפרידה בין שני המוסדות, וזו קוממה על עיריית בית שמש את חיצי הביקורת. בדיון שנערך בבית המשפט, ולאחר מכן בבג"ץ, הובהר למתנגדים כי המבנה שייך לעיריית בית שמש והיא בעלת הסמכות להחליט מי ילמד בו וכיצד. בכך, נתן בית המשפט הסכמה להותרת המוסד החרדי במתחם, אך הורה על הסדרת הגדר החוצצת.

מאוחר יותר התקיים דיון במשרד החינוך, אשר התנגד לכניסת בית הספר החרדי למתחם, והוא אשר אף הגיש את העתירות לבית המשפט כנגד עיריית בית שמש. במסגרת הדיון, הסכים אגף החינוך בעיריית בית שמש להוציא את התלמידות החרדיות מן המבנה עצמו, אך התעקש כי תשוכנה במבנים ניידים אותם יציב משרד החינוך על חשבונו בחצר המתחם.

כך, נמשכו להם סבבים של דיונים בין העירייה למשרד החינוך, כאשר הנהלת 'תרבויות ושפות' מתנגדת להעתקת המוסד. גם 'ועדת ההורים' בעיר בית שמש, המורכבת כיום מבני הציבור הכללי בלבד, התנגדה למהלך; אולם אט-אט חלחלה ההבנה כי המצב הנוכחי מעוות, אבסורדי ונוגד כל זיק אנושי והגיוני. גם תגובתו של בית המשפט, כי אכן בסמכות העירייה להחליט היכן למקם את המוסדות, הוסיפה לתובנה זו.

בימים האחרונים, התרחש המפנה, והתקבלה ההכרעה הסופית. על פי ההסכם שגובש בין משרד החינוך לעיריית בית שמש, אכן ישמש המתחם המרווח עבור מוסד חרדי –לאחר הקצאה מסודרת; בעוד בית הספר 'תרבויות ושפות' יתמזג עם מוסד קיים בעיר הוותיקה – שאף הוא יזכה לשיפוץ והתאמה בידי העירייה.

מחזיק תיק החינוך, ישעיהו ארנרייך אמר הבוקר: "עמדנו על שלנו, ואנו זוכים כעת לקבל מה שמגיע לנו בזכות ולא בחסד" – מטעים הממונה על אגף החינוך. "רמה א' בה ממוקם המתחם, מונה כ-4,000 משפחות – רובן ככולן חרדיות. אין כל סיבה שאלפי המשפחות לא ייהנו מן המבנה שמסוגל אכן להכיל מאות רבות של תלמידים, בעוד המוסד הנוכחי מונה פחות מ-150 תלמידים".

ארנרייך אמר כי ההישג החשוב הגיע בזכותו של ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, שפעל בכל כוחו, לטובת בית הספר ועמד על כך שצרכי החינוך של התלמידות יסופקו במלואם. "ראש העיר לא נח ולא שקט, גם בהיבט המשפטי וגם בהיבט העירוני – קיבלנו תמיכה בלתי מסויגת, בזכותה הגענו להחלטה המבורכת". כן הדגיש את מעורבותו הפעילה של מנכ"ל העירייה מתי חותה, שהוביל את המהלכים בצורה מקצועית לטובת התושבים והתלמידות, בשקיפות וללא משוא פנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר