איתן כבל מודה: ממשלה בראשות הרצוג - לא משימה קלה

ח"כ איתן כבל, שהוצב במקום העשירי ברשימת "העבודה" מודה בשיחה עם "כיכר השבת" כי הקמת ממשלת שמאל בראשות הרצוג לא תהיה משימה קלה לביצוע. "תהליך לא פשוט" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ח"כ איתן כבל נבחר אמש (שלישי) בפריימריז של מפלגת "העבודה" למקום העשירי ברשימה, והוא בהחלט מתמודד על התואר המפוקפק "המפסיד הגדול" בבחירות המקדימות. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מספר על התחושות ביום שאחרי, הציפיות ועד כמה באמת יו"ר המפלגה שלו יצחק בוז'י הרצוג באמת יכול להרכיב את הממשלה הבאה.

"היו ציפיות להיבחר למקום הראשון, מקסימום שלישי, ודאי שזו אכזבה, אבל נחיה עם זה" אומר כבל על היבחרו למקום העשירי. "אבל זה כבר לא רלוונטי, זה מאחורינו. כעת יש מאבק לנצח את הבחירות, החיים הם עליות וירידות. יש לנו רשימה טובה ואני מקווה שנקבל את אמון הציבור".

קראו גם:

בנוגע לטענות לפיהן העבודה בחרה ברשימה 'שמאלנית מדי' שלא כל כך שונה ממרצ, אומר כבל כי "העבודה ומרצ שונות בעיקר בתחום המדיני. בגדול אפשר גם להגיד שהליכוד והבית היהודי דומות. רוב הרשימה של הליכוד תומכת במדינה אחת".

לפי הסקרים, ממשלה בראשות הרצוג זו משימה כמעט בלתי אפשרית

"אני לא רוצה לעסוק בקלישאות, אבל השלב הראשון זה לנצח ולהביא את התוצאה הטובה ביותר. סיימנו את הפריימריז אתמול והיום אנחנו יוצאים לדרך. המשימה היא קודם כל להיות ראשונים בגוש בפער ניכר והשלב השני זה להיות גדולים בכלל, ואז מתחילים להרכיב קואליציה".

לדבריו, "מדובר בתהליך לא פשוט ואנחנו נידרש לוויתורים, אבל כל דבר בזמנו". כבל מודה שהרכבת ממשלה בראשות הרצוג היא משימה לא פשוטה בכלל: "הכל פועל יוצא של כמות המנדטים שנקבל וכמות המנדטים שהמפלגות האחרות יקבלו. אבל אני מסכים שמדובר במשימה לא פשוטה בכלל".

נניח ויש עתיד, החרדים ומרצ ישבו באותה קואליציה עם מרצ, זו לא משהו שיוכל להחזיק הרבה זמן.

"נכון, אז מה, נוותר על הדמוקרטיה? אלו שאלות טובות, אבל גם המפלגות האחרות תידרשנה לכך. הממשלה הזו התפרקה בגלל הבלגן הפנימי. הבעיה הגדולה ביותר של הליכוד היא בנט".

כבל מוסיף ואומר כי "קודם אנחנו מנסים לנצח, אחר כך נדבר על השאר. אפשר להקים ממשלה רק כאשר אנחנו נהיה הגדולים ביותר. הכל אפשרי בפוליטיקה. החרדים, כחלון וליברמן יכולים לבוא איתנו. אבל אתה צודק, אין לי באמת תשובות על כל השאלות הללו".

במענה לטענות כי הרצוג ולבני "מוכרים לציבור אשליות" כי הם אכן יכולים להקים ממשלה יציבה ומציגים עצמם כ"תקווה הגדולה של ישראל", אומר כבל כי "יש תקווה ועוד איך. קודם אנחנו צריכים לגרום לכך שקולות מהימין יצביעו עבורנו. החרדים הם הנפגעים הגדולים ביותר מהתנהלות ממשלת נתניהו. אנחנו רוצים להשיג את המקסימום, אחר כך נדבר. כל דבר בעתו".

לדבריו, "מאז הממשלה הקודמת שהחרדים ישבו יחד עם נתניהו קרו הרבה דברים, בעיקר ביחסים בין החרדים לליכוד. לכן הכל אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר